הסטארט טפ guidde גייד מתוקן (צילום: אריק סולטן)
העובדים של guidde. "צוות של עשרה אנשים יכול לייצר מאות סרטונים בשבוע" | צילום: אריק סולטן

כל חדשות ההייטק, כל יום, ישירות אצלכם במייל. הירשמו לניוזלטר שלנו כאן >>> 

תתארו לכם שאתם פונים בצ'אט לשירות הלקוחות של הבנק שלכם ויש לכם שאלה ספציפית. למשל, איך להזמין פנקס צ'קים או איך להגדיל את מסגרת האשראי. תוך כמה שניות אתם מקבלים סרטון הדרכה אישי, עם שמכם, שמסביר איך עושים את הפעולה הזו באתר של הבנק. זו ההבטחה של guidde, סטארט אפ שנחשף כעת.

"הקמנו את גייד טיפה אחרי הקורונה, כשהתחלנו לדבר בינינו על התלות בזום וכמה זה קשה שבשביל כל דבר - להפעיל Trial ללקוח, או לאורך ה-Presale או האונבורדינג - צריך לעלות בזום מול הלקוחות - זה לא אפקטיבי", מסביר יואב ענב, המנכ"ל ואחד משני המייסדים של guidde. את שיחות החשיבה האלו הוא קיים עם השותף שלו, דן סחר, שמכהן כסמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברה.

הפתרון השני הוא Tutorials - סרטוני הדרכה, אבל גם איתם יש מגבלות: "אפשר לייצר סרטונים קצרים אבל אז האתגר הוא שהאיכות תהיה טובה, המיקרופון טוב והאנגלית סבירה", אומר ענב. וזו רק חצי מהבעיה: "המוצר כל הזמן משתנה, הווידיאו לא מעודכן ואז צריך להקליט מחדש. ואז הארגון נתקע עם ספריית וידיאו בת שנתיים. יש מעט חברות שמצליחות לייצר ספריית וידיאו עדכנית ודינמית". לדברי ענב מדובר בשירות נחוץ: "בקרב מי שצופה בווידיאו יש שיעורי המרה יותר גבוהים".

מייסדי הסטארט אפ guidde יואב ענב (מימין) ודן סחר (צילום: אריק סולטן)
המייסדים של guidde יואב ענב (מימין) ודן סחר. "לתת תשובה לחיפושים בצורה מדויקת" | צילום: אריק סולטן

ענב וסחר הציבו לעצמם רף גבוה - לייצר וידיאו בשתי שניות (מילולית), עם ג'נרטיב AI כמובן: "גייד יודעת לייצר וידיאו שמסביר כל פיצ'ר וכל Workflow, עבור כל המערכות הארגוניות, ב-20 שפות, שזה כל השפות הלטיניות וגם עברית, ערבית, סינית ויפנית, ובמערכת שמאוד קל לתחזק". אומר ענב.

הרעיון של גייד היה לעשות דמוקרטיזציה בעולם יצירת התוכן ולאפשר לצוותים לייצר סרטונים בעצמם - בדרך כלל כאלו שפונים אל הלקוח, אבל גייד יודעת גם לייצר סרטוני הדרכה פנימיים, לעובדים חדשים וכדומה.

איך זה עובד? גייד מוסיפה כפתור Capture (לכידה) קטן כתוסף לדפדפן. אחרי הלחיצה מתחילה "הקלטה", הנציג מבצע את הפעולות שצריך לבצע אחת אחרי השנייה - איך להפעיל חבילת חו"ל באתר חברת הסלולר, למשל.

התוכנה עוקבת אחר הפעולה, יודעת להבין את השדות והכפתורים עליהם לחץ יוצר התוכן, להדגיש אותם בסרטון, להבין את ההקשר וכך לייצר טקסט שמלווה את הסרטון בהסבר קולי. כל הסרט הזה "מתרנדר" תוך שתי שניות ואחר כך, כמובן, אפשר לערוך ולתקן את הווידיאו.

יואב ענב, המנכ"ל של guidde: "המוצר כל הזמן משתנה, הווידיאו לא מעודכן ואז צריך להקליט מחדש. ואז הארגון נתקע עם ספריית וידיאו בת שנתיים. יש מעט חברות שמצליחות לייצר ספריית וידיאו עדכנית ודינמית" 

"יש עובד אחד או שניים בארגון שיודעים להשתמש בכלי וידיאו מסורתיים, אבל אם אתה יודע להשתמש בפאוור פוינט, תדע גם להשתמש בגייד", אומר ענב. "זה וידיאו לעצלנים ומה שהיה לוקח לך יומיים לייצר בסטארט אפ, ובחברה גדולה חודשים, כי אתה נכנס לתור אינסופי. בעזרת גייד, צוות של עשרה אנשים יכול לייצר מאות סרטונים בשבוע". את הסרטונים אפשר אחר כך לשלוח כמענה ללקוחות בשירות. בתמיכה, או לאמבד באתר, כמדריכים למי שמחפש פתרון.

ואם כבר מייצרים סרטונים בערמות באמצעות AI, אפשר גם לעשות ברנדינג פרסונלי, עם לוגו החברה, או אפילו עבור הלקוח שלו זה מיועד. לקוחות גייד הן חברות כמו פיוניר, ורדיס, סנטינל וואן, Nayax, ורביט, קלארוטי ואחרות, גם חברות זרות.

גייד עושה מאמץ להבין איזה סרטון כדי להציג ללקוח: "אנחנו אוספים את כל המטא דאטה בזמן הווידיאו, כדי לתת תשובה לחיפושים בצורה מדויקת", אומר ענב, "להבין אם הלקוח שאל שאלה ספציפית על רדיס, על גבי AWS בחשבון פרימיום. צוותי מכירות יכולים לראות איזה לקוח צפה במה, ואז לכוון את שיחת הפולו-אפ לפי הפיצ'רים שעניינו את הלקוח".

 ענב וסחר לא גדלו ביחידות המודיעין. הם היו לוחמים בצבא, קצינים בשריון וביהלום. "אנחנו חסינים לתנודות מנטליות", אומר בחיוך ענב. שניהם עבדו בחברת Qwilt הישראלית שמספקת שירותי CDN (קירוב תוכן) לחברות מדיה, ומשם הידע שלהם בווידיאו ובדחיסה, אותו הם מיישמים בגייד.

לפני התפקיד הזה ענב היה סמנכ"ל המוצר בכמה סטארט אפים, "הקמתי את הסטארט אפ הראשון שלי בחופש הגדול של כיתה ט'", הוא מספר. סחר גר בארה"ב כבר כמה שנים והוא הזרוע האמריקאית של גייד, שמעסיקה 14 עובדים.

מבחינת אסטרטגיית חדירה לשוק, גייד הוא מוצר בשירות עצמי: "בחרנו באסטרטגיה של PLG", מסביר ענב, ומכוון למוצר שמגיע "מלמטה" לארגונים. "25 וידיאוים ראשונים זה חינם ומשם שיעור ההמרה די גבוה. 80% מהגדילה של המוצר היא אורגנית, ומגיעה מהסושיאל. יש לנו לקוחות בכל מדינה בעולם, מאינדונזיה דרך כווית ועד רומניה".

עושה רושם שהגישה הזאת מצליחה. ענב: "קמנו ב-2021, השקנו את המוצר בנובמבר 2022 ויש לנו כבר עשרות אלפי יוזרים ומאות ארגונים משלמים".

גייד גייסה 6 מיליון דולר בסיד, כאשר את הסבב הובילה קרן אנטרי קפיטל, והשתתפו בגיוס גם Operator Partners, קרשנדו ונצ'ר פרטנרס ו-Honeystone ונצ'רס.