צוות UNIT, יוניט (צילום: unit, יחצ)
צילום: unit, יחצ

חברות הייטק שמציעות ניהול פיננסי לעסקים קטנים, פלטפורמה להשקעות המונים או חברת ריטייל שמציעה מיקרו-הלוואות לצרכנים: יותר ויותר חברות שירות דיגיטלי משלבות היום מוצר בנקאי לכל דבר בפלטפורמה שלהן. אבל הן לא עושות את זה עם צוות פיתוח פנימי וגם לא יוצרות קשר ישירות עם גופים בנקאיים, אלא משתמשות בשירות של חברה ישראלית בשם יוניט (Unit). 

יוניט הוקמה ב-2019 על ידי איתי דמתי (מנכ"ל) ודורון סומך (CTO) שהכירו בצבא והקימו ביחד חברה קודמת בשם לברייט. לפני כמעט 3 שנים הם נפגשו שוב והחליטו לפתח פלטפורמה שתאפשר לחברות טכנולוגיה לשלב במוצרים שלהן שירותים פיננסיים, כולל יצירת חשבונות בנק, כרטיסים, שליחת וקבלת תשלומים, מתן הלוואות ועוד.

היום יוניט מודיעה על סבב גיוס C בהיקף של 100 מיליון דולר בהובלת קרן אינסייט, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים - קרן אקסל, Better Tomorrow Ventures, קרן Aleph, פלוריש ונצ'רס ו-TLV Partners ומשקיעים חדשים - Moving Capital ו-Stepstone. סבב הגיוס החדש נעשה על פי שווי של 1.2 מיליארד דולר ומביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-169.6 מיליון דולר.

דורון סומך (CTO): "המגוון של הלקוחות שלנו אינסופי. מחברות שעוזרות לבעלי בתים לקבל שכ״ד, לחברות שמספקות שירותי בריאות בארה״ב, אפילו חברות שרוצות לסייע לך לקנות נעלים של נייקי או חברה שעוזרת למי שחוגג חתונה לאסוף מתנות"

"שנינו מגיעים מתחום הפינטק אז היה לנו ברור שגם החברה הבאה שלנו תהיה כזו, אבל הפעם הלקוחות שלנו הם המתכנתים בחברה ואהבנו מאוד את השילוב הזה", מספר דורון סומך ל-tech12. "יש גם אספקט חברתי-אימפקטי למה שאנחנו עושים כי אנחנו הופכים מוצרים בנקאיים להרבה יותר נגישים עבור לקוחות הקצה בסופו של דבר.

"יוניט עוזרת לחברות טכנולוגיה להטמיע מוצרים בנקאיים בתוך המוצר. כל מה שאת מכירה מבנק, כמו פתיחת חשבון, הזמנת כרטיס אשראי או העברת כספים, אנחנו מציעים ללקוחות שלנו ב-API ומעליו הם בונים מוצר בנקאי משלהם. יש לנו 150 לקוחות מתחומים מגוונים מאוד", הוא מרחיב.

היתרון במוצר מלבד הטמעה מהירה הוא האפשרות להתאים אותו לצרכי הלקוח. אם, למשל, מדובר בגוף כמו AngelList שהוא לקוח של החברה, השירותים הבנקאיים יכללו פתיחת חשבון בנק ייעודי עבר חברת הסטארט אפ שאליו יועברו כספי הגיוס מהפלטפורמה. יוניט היא גם החברה שיוצרת את השותפות עם הגוף הבנקאי ומחברת בינו לבין הלקוח. "הטכנולוגיה שלנו עושה את כל תהליך אישור הלקוח עבור הבנק ואם אין שום התראות זה לוקח כמה שניות בודדות", מרחיב סומך.

סומך: "הסבב נסגר בחודשים האחרונים אבל לא היה קשה יותר לגייס. בסוף אנחנו במומנטום מאוד חיובי וצמיחה חיובית. יש לנו מספרים טובים ואנחנו גדלים ב-20% עד 100% בחודש"

יש לא מעט חברות פינטק, אפילו כמה ישראליות מוכרות מאוד, שמספקות שירותים פיננסיים לחברות ועסקים, בין אם זה חשבוניות או תשלום משכורות או קווי אשראי, איפה אתם נכנסים לפאזל הזה?
"אנחנו לא מוכרים ללקוחות קצה ישירות. אנחנו מאפשרים לכל מי שרוצה מוצר בנקאי פיננסי לשלב אותו במוצר שלו. המגוון של הלקוחות שלנו אינסופי. מחברות שעוזרות לבעלי בתים לקבל שכ"ד, לחברות שמספקות שירותי בריאות בארה״ב, אפילו חברות שרוצות לסייע לך לקנות נעלים של נייקי או חברה שעוזרת למי שחוגג חתונה לאסוף מתנות. אנחנו enabler להרבה רעיונות של הלקוחות שלנו. כשאת מסתכלת על הגל של השנים האחרונות אז הרבה סטארט אפים נכנסים לעולמות הפינטק וגם חברות מבוססות יותר או חברות שצריכות מוצר משלים למוצר שלהם. האניבוק למשל היא לקוח שלנו כי היא רוצה לתת חוויה הוליסטית יותר ללקוחות".

איך היה לגייס סבב גדול כל כך בתקופה הנוכחית, על רקע דיבור על מיתון אפשרי?
"הסבב נסגר בחודשים האחרונים אבל לא היה קשה יותר לגייס. בסוף אנחנו במומנטום מאוד חיובי וצמיחה חיובית. יש לנו מספרים טובים ואנחנו גדלים ב-20% עד 100% בחודש בכל מיני פרמטרים שונים, ועם זה באנו לסבב. אינסייט באו מאוד מוכנים, הם הכירו אותנו ועשו עלינו עבודה. לא דברנו עם הרבה קרנות כי הייתה לנו כימיה טובה מאוד איתם וזה נסגר מהר מאוד. בכללי, זה לא היה סבב רחב, אני חושב שדברנו עם שלוש קרנות ולהם הייתה את ההצעה הכי טובה".