מייסדי דמוסטאק (צילום: אייל טואג, יח"צ)
מייסדי דמוסטאק, מימין: גלעד אבידן, יהונתן פרידמן ואהרון בר חכים | צילום: אייל טואג, יח"צ

דמו, או בלעז Demo, הוא שלב הכרחי בתהליך המכירה של מוצר טכנולוגי. "בעולם שבו אנחנו מתעסקים, של חברות SaaS, אי אפשר למכור את המוצר בלי דמו", מסביר גלעד אבידן, סמנכ"ל המוצר של חברת דמוסטאק (Demostack), חברת סטארט אפ שקמה כדי לפשט את תהליך בניית הדמו.

בדמו מוצלח, הלקוח הפוטנציאלי צריך לקבל הזדמנות לשחק בחשבון פייק כלשהו כדי להבין את המוצר. "צריך לייצר מידע שנראה אמיתי ורלוונטי ללקוח, כי יש הבדל בין דמו לבית חולים ודמו לבית ספר. היום זה תהליך שנעשה בצורה ידנית בארגון, לפעמים לוקח שבועות, ונהיה כבשה שחורה בארגון כי אף אחד לא רוצה להשקיע בזה", אומר אבידן. הרבה פעמים המשימה נופלת על הצוותים היקרים ביותר, צוותי הפיתוח.

מה שדמוסטאק פיתחה הוא מעין ממשק שמאפשר לייצר דמו ספציפי די בקלות. איך זה עובד: בשלב הראשון הלקוח צריך להרים חשבון דמו כללי, גנרי. אחר כך, באמצעות דמוסטאק, הלקוח מקליט את כל המסכים הרלוונטים להדגמה שלו. בשלב השלישי הוא משנה פרמטרים ושמות כדי שיהיו מתאימים להדגמה הספציפית. הכל בממשק גרפי לחלוטין, שלא שונה בהרבה מ-Wix.

"אפשר לדמיין את זה כמו סט של סרט. אתה לא רוצה באמת לצלם בבית הלבן, בגלל כל אישורי האבטחה. אתה יכול לבנות בסטודיו משהו שנראה כמו הבית הלבן", מסביר אבידן. חשוב להסביר, דמוסטאק מטפלת רק בפרונט-אנד, צד הלקוח. התאום הדיגיטלי לא נוגע באמת בבק-אנד, במאגר המידע האחורי. "בצורה הזו אתה יכול לתת ל-100 אנשי מכירות סביבת הדגמות בלי לחשוש שהם יחבלו בשום דבר", מסביר אבידן.

גלעד אבידן, סמנכ"ל המוצר: "צריך לייצר מידע שנראה אמיתי ורלוונטי ללקוח, כי יש הבדל בין דמו לבית חולים ודמו לבית ספר. היום זה תהליך שנעשה בצורה ידנית בארגון, לפעמים לוקח שבועות, ונהיה כבשה שחורה בארגון כי אף אחד לא רוצה להשקיע בזה"

בהודעת הגיוס מוסבר כך: "החברה פיתחה מערכת שמאפשרת ליצור תוך דקות דמו מותאם ללקוח לכל שיחת מכירה של מוצרי תוכנה. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מסוגלת 'לשכפל' את הפרונטאנד של הלקוח, להפרידו מהבק-אנד וליצור הדמיה המשקפת את הגרסה המקורית. המוצר של Demostack מספק לצוותי המכירות והשיווק של חברות תוכנה יתרון תחרותי שמקצר את תהליך המכירה ומשפר את אחוזי הסגירה של עסקאות".

דמוסטאק היא חברה בצמיחה מהירה: היא נוסדה לפני שנה וחצי וכעת מדווחת על סביב גיוס שלישי (ראונד B) של 34 מיליון דולר, וסך הכל גייסה החברה 51.5 מיליון דולר בתקופה קצרה מאד יחסית. "יש לנו עשרות לקוחות משלמים, בניהן חברות כמו יוטפו, WalkMe ופייג'ר דיוטי", מספר אבידן. "אנחנו מוכרים לאנשי המכירות של החברה ולאנשי ה-Sales engineers, שהם אלו שאחראים לבנות את הדמו".

צוות דמוסטאק (צילום: אייל טואג, יח"צ)
צוות דמוסטאק. סבב גיוס שלישי בשנה וחצי | צילום: אייל טואג, יח"צ

המוצר של דמוסטאק מזכיר חברה צומחת אחרת מהשוק הישראלי: Walnut. אבידן מגיב: "הם מתחרים אבל לפי דעתי הולכים לכיוונים שונים, פחות של שכפול הדמו אלא יותר מסכים שמתאימים לדמו באתר שיווקי (בשונה משיחת מכירה, א"ז)".

המוצר של דמוסטאק מזכיר חברה צומחת אחרת מהשוק הישראלי: Walnut. אבידן מגיב: "הם מתחרים אבל לפי דעתי הולכים לכיוונים שונים, פחות של שכפול הדמו אלא יותר מסכים שמתאימים לדמו באתר שיווקי"

את הגיוס הנוכחי הובילה טייגר גלובל והשתתפו בו גם הקרנות Amiti VC ו- Bessemer Venture Partners. אדם פישר, שותף ב–Bessemer Venture Partners, הסביר את ההשקעה: ״לאור ההצלחה של Demostack בשנה האחרונה, אנו נרגשים להמשיך ולהשקיע בחברה גם בסבב הנוכחי. אנו צופים כי בקרוב צוותי מכירות יצטרכו להביא עמם לפגישה רק שני דברים — מצגת והדגמה של המוצר שלהם ב–Demostack״.

את דמוסטאק הקימו יהונתן פרידמן, מנכ"ל החברה, אהרון בר חכים שמכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות ואבידן עצמו. לחברה 93 עובדים מתוכם 52 בישראל, ומשרדים גם בסן פרנסיסקו וסרביה. החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס כדי להגדיל את צוות הפיתוח במרכז בתל אביב.