גיל בר טור, מנכ"ל ומייסד פאבפלאס (PubPlus) (צילום: PUBPLUS, יחצ)
גיל בר טור, מנכ"ל ומייסד פאבפלאס. "הייתי צעיר נלהב שרק רצה להקים משהו" | צילום: PUBPLUS, יחצ

ClearPier, אחת מחברות האד-טק הגדולות בקנדה, תרכוש את פאבפלאס (PubPlus) הישראלית ב-60 מיליון דולר בעסקת מזומן ומניות. גיל בר-טור, מנכ"ל ומייסד פאבפלאס, יצטרף לצוות ההנהלה הבכירה של ClearPier וינהל את פעילותה בישראל. פאבפלאס תישאר כחברה עצמאית תחת קבוצת ClearPier ועם הרכישה צפויה החברה לגייס עשרות עובדים נוספים בישראל.

הטכנולוגיה שפיתחה החברה הישראלית מאפשרת ניתוח בזמן אמת של אפקטיביות התוכן ועושה לו אופטימיזציה לפי מדדים של רווחיות וכדאיות כלכלית. זאת, על מנת לאפשר למפרסמים לבצע השקעות ממוקדות עם החזר מהיר. בר-גיל אומר שאמנם מדובר בטכנולוגיה שעלות הפיתוח שלה עשרות מיליוני דולרים, אבל החברה יצרה רווח כבר אחרי שלושה חודשים.

פאבפלאס הוקמה ע"י בר-טור ב-2014, כשהיה בן 26 בלבד, החברה מעולם לא גייסה הון חיצוני ולכן בר טור מהווה בעל המניות המרכזי בה. "הייתי צעיר נלהב שרק רצה להקים משהו", הוא מספר בשיחה עם tech12. "כשיצאנו לדרך היינו חברה בעולמות התוכן. התחלנו מלכתוב תוכן כיפי על חופים יפים, אוכל, סרטים וכו. המטרה הייתה להביא אנשים שיקראו אותו ויראו פרסומות ונעשה מהם כסף. ככל שגדלנו זה נהיה מורכב, בין השאר בגלל פלטפורמות כמו פייסבוק, והבנו שאם רוצים להביא טראפיק בסקייל צריך לשלם עליו ואז את צריכה לוודא שההכנסה גדולה מההוצאה".

בר-טור מסביר שבעוד שבעולמות האי-קומרס קל מאוד לחשב כמה עלה להביא לקוח וכמה רווח נוצר מהרכישה שביצע, בעולמות התוכן זה מורכב הרבה יותר מכיוון שמדובר במיקרו-הכנסות: אגורות ספורות כתוצאה מצפייה בפרסומות. "היום אתר התוכן לא יודע לומר כמה כסף נכנס מכל כתבה שגלשת אליה, אלא רק בסוף היום כמה כסף נכנס לאתר. זה מה שאנחנו עושים - מייצרים מידע על כל משתמש כמה הוא עלה וכמה כסף ייצר".

גיל בר-טור, מנכ"ל ומייסד פאבפלאס: "היום אתר התוכן לא יודע לומר כמה כסף נכנס מכל כתבה שגלשת אליה, אלא רק בסוף היום כמה כסף נכנס לאתר. זה מה שאנחנו עושים - מייצרים מידע על כל משתמש כמה הוא עלה וכמה כסף ייצר"

"הסכמנו לרכישה לא בגלל שהיינו על המדף אלא התחלנו משת"פ. ClearPier היא חברה שפעילה בעולמות המובייל והאפליקציות והם חיפשו להיכנס לעולמות הווב. היה לנו שת"פ מאוד חיובי לפני מספר חודשים. נוצר קליק טוב ואחריו הם אמרו שהם יוצאים במהלך של רכישות בדרך להנפקה עתידית. הם הציעו הצעה מאוד טובה ובדקנו היטב שהחזון שלנו הולך לאותו כיוון".

כתבתם שבשנת 2021, היו לכם הכנסות של כ-100 מיליון דולר, רכישה ב-60 מיליון דולר זה לא סכום קטן למה שאתה מתאר?
"זו שאלה של מכפילים. בעולמות האדטק מדברים על הכנסה נטו או על רווח. אנחנו לא חברת חלום ולא מוכרים תחזית. המכפילים שקיבלנו טובים יחסית לתעשייה שלנו".

אני חייבת לחבר את זה להודעה של סנאפ מאתמול, לקריסה שלה בבורסה ולדיון שזה עורר לגבי ההכנסות מפרסום. זה תחום שהופך קשה יותר?
"לאורך השנים ראינו טרנדים משתנים לגבי מאיפה מגיע הטראפיק ואיך הוא מתנהג. למשל קהל צעיר שעוזב את פייסבוק ועובר לאינסטגרם ואז כמה שנים אחר כך לטיקטוק. אנחנו מנתחים מהיכן מגיע המשתמש ויש מקומות שנהיו קשים יותר ויש כאלה שהפכו קלים יותר להביא מהם לקוחות".

בר-טור: "פייסבוק פרסמה בדוחות האחרונים שיש ירידה ביוזרים והקהל הצעיר נודד, אבל אותנו לא בהכרח מעניין הקהל הצעיר, יש שם קהל מבוגר שמפרסמים אוהבים, אז אנחנו אגנוסטים לזה"

"פייסבוק למשל פרסמה בדוחות האחרונים שיש ירידה ביוזרים והקהל הצעיר נודד, אבל אותנו לא בהכרח מעניין הקהל הצעיר, יש שם קהל מבוגר שמפרסמים אוהבים אז אנחנו אגנוסטים לזה. יכול להיות שהשוק נהיה קשה יותר לחברות מסוימות אבל קל יותר לאחרות. אם תשאלי את טיק טוק למשל יש להם שנה נהדרת. היתרון שלנו הוא שהפעילות שלנו חיצונית לכל זה".

מה העובדים יקבלו מהרכישה?
"לחלק גדול מהם יש תוכנית אופציות ומי שלא יקבל בונוסים. אבל היה חשוב לי מאוד בעסקה לדעת מה המשמעות של המרכז החדש שיוקם בישראל וזה יתן לעובדים שלנו הזדמנויות קריירה נהדרות ואפשרות להתפתח לעוד תחומים".