מירון קולוביץ׳, Chief Product Officer בחברת Checkout.com (צילום: מירון קולוביץ׳, יחצ)
מירון קולוביץ'. " אנחנו רוצים לגייס מהנדסים ומהנדסות תוכנה, מנהלי ומנהלות מוצר" | צילום: מירון קולוביץ׳, יחצ

חברת הפינטק צ'קאאוט (Checkout.com) פותחת מרכז פיתוח בישראל ותגייס כמאה אנשי מוצר וטכנולוגיה. המוצרים העיקריים שבהם יעסקו באתר בישראל הם עולמות ניהול סיכונים, מניעת הונאות ואימות זהויות. צ'קאאוט היא חברה פרטית שהוקמה ב-2009 בלונדון, שם נמצא מטה החברה ולה 19 אתרים ברחבי העולם, בעיקר של שיווק ומכירות. בסך הכל מעסיקה החברה כ-2,000 עובדים. בינואר האחרון היא גייסה מיליארד דולר לפי שווי של כ-40 מיליארד דולר.

צ'קאאוט פועלת בתחום התשלומים הדיגיטליים לארגונים גדולים ומאפשרת לקבל תשלומים בכרטיסי אשראי, פייפאל, קריפטו וכו', כולל התקשרות עם חברות האשראי, אבטחת התשלומים, ניהול הסיכונים של המשלמים, הגדלת מספר העסקאות, הקטנת הונאות וניהול הצ'ארג'בקים (ביטולי עסקאות).

הצוות הגרעיני שמקים את האתר בארץ מונה עשרה אנשים והתחיל לעבוד כבר לפני כמה חודשים. בראשו עומדים עידו לוסטיג (GM), שעבד גם בסטארט אפ בלו ויין (BlueVine) ופייפאל, אבי גולן, שהיה GM של זיפרקרוטר (ZipRecruiter) וימונה לסמנכ"ל פיתוח, ויונתן ינוביץ, שהגיע מוויקס (Wix) ומונה לסמנכ"ל שיווק דיגיטלי.

עידו לוסטינג, מנהל כללי בצ'קאאוט: "אני לא בטוח שעכשיו יותר קל לגייס מלפני חצי שנה. אנשים חוששים לעבור עבודה כי בעבר הייתה תחושה שתמיד אפשר למצוא עוד עבודה ואפילו בתנאים טובים יותר והיום יש יותר חשש"

לדברי לוסטיג, ההחלטה לפתוח אתר בישראל התגבשה בגלל שזו בנתה את עצמה כמקום חשוב בתעשיית הפינטק עם הרבה כישרונות וידע שהתפתח פה בשנים האחרונות. בנוסף, אחד העובדים הבכירים בחברה, מירון קולוביץ', מנהל מוצר ראשי (CPO), עשה את החיבור הראשוני לישראל.

האם ההחלטה להיכנס לישראל דווקא עכשיו נובעת מהסיבה ששוק התעסוקה הצטנן ויותר קל לגייס עובדים?
"לא. ההחלטה להיכנס לגיאוגרפיה חדשה היא לא החלטה שעושים מהיום למחר, זה מהלך שהחברה מתכננת כבר תקופה ארוכה ואני לא בטוח שעכשיו יותר קל לגייס מלפני חצי שנה. אנשים חוששים לעבור עבודה כי בעבר הייתה תחושה שתמיד אפשר למצוא עוד עבודה ואפילו בתנאים טובים יותר והיום יש יותר חשש", משיב לוסטיג.

עידו לוסטיג, מנהל כללי ישראל וסמנכ״ל מוצר ב-Checkout.com (צילום:  מרב רביץ מושל, יחצ)
עידו לוסטיג, "צ'קאאוט לא מוכרת בשוק המקומי ואני מקווה שנתחיל עכשיו להיות יותר מוכרים" | צילום: מרב רביץ מושל, יחצ

החברה היא לא מותג מוכר בישראל, זה מקשה על תהליכי הגיוס?
"צ'קאאוט לא מוכרת בשוק המקומי ואני מקווה שנתחיל עכשיו להיות יותר מוכרים. ועם המוכרות ובניית הצוות יהיה יותר קל לגייס אנשים".

אתם מתכוונים לפתוח כאן אופרציה של שיווק ומכירות לשוק המקומי?
"בישראל אנחנו רוצים לגייס מהנדסים ומהנדסות תוכנה, מנהלי ומנהלות מוצר ופיתוח. אנחנו בוחנים גם כניסה לשוק המקומי לאט לאט ואז נצטרך גם אנשי שיווק, אבל זו לא המוטיבציה העיקרית כרגע".