צוות חברת Jit (צילום:  Jit, יחצ)
צוות Jit. "אנחנו פונים לחברות תוכנה וארגוני פיתוח פרוגרסיביים" | צילום: Jit, יחצ

חברת Jit הישראלית נחשפת עם סבב סיד שהובילו במשותף הקרנות Insight Partners, טייגר גלובל ו- Boldstart Ventures ו-38.5 מיליון דולר בחשבון הבנק. Jit (ג'יט) הוקמה בידי רון זלקינד וצחי שפסה, המשמשים כמנכ"לים משותפים, גיל צימרמן המשמש כחבר דירקטוריון, אבירם שמואלי (CPO) ודויד מלמד (CTO). שלושת הראשונים הם גם המייסדים של ארגון בשם FXP, שפועל כסטודיו לבניית סטארט אפים, קצת בדומה ל-Team8 - ו-Jit היא החברה השנייה שהוקמה במסגרתו.

צימרמן, זלקינד ושפסה ייסדו בעבר את CloudLock, שנרכשה על ידי סיסקו ב-2016 בעסקה של כ-300 מיליון דולר. לפני כשנתיים, אחרי ששפסה חזר לישראל, הם החליטו להקים ביחד את FXP וגייסו 50 מיליון דולר להקמת חברות.

המוצר של Jit הוא טכנולוגיה לאבטחת הליך פיתוח אפליקציות בענן שמיועד לאנשי הפיתוח בארגון. הרבה חברות תוכנה, מסביר שפסה, עוברות בשנים האחרונות תהליך במסגרתו אבטחת המוצר והטמעתה עוברת לידי צוות הפיתוח, להבדיל מצוות אבטחת מידע ייעודי בארגון.

צחי שפסה, מנכ"ל משותף: "החלטנו לשחזר את המודל שהופעל בחברות כמו סנואו-פלייק, ההנפקה הכי גדולה בעולם התוכנה. גם אצלם, הסטודיו שהוליד את החברה בעצם מינכ"ל את ההתנעה שלה וברגע שהיא הגיע לסקייל הביאו מנכ"ל שייקח אותה לצמיחה ויוביל אותה להנפקה"

"החלטנו לשחזר את המודל שהופעל בחברות כמו סנואו-פלייק, ההנפקה הכי גדולה בעולם התוכנה", אמר שפסה ל-tech12 על התפקידים הפעילים שהוא, צילמרמן וזלקינד ממלאים ב-Jit בהתייחס לייסוד שלה בתוך הסטודיו של FXP. "גם שם, הסטודיו שהוליד את החברה בעצם מינכ"ל את ההתנעה שלה, וברגע שהיא הגיע לסקייל הביאו מנכ"ל שייקח אותה לצמיחה ויוביל אותה להנפקה".

צחי שפסה, מנכ"ל משותף בחברת Jit (צילום:  Jit, יחצ)
צחי שפסה, מנכ"ל משותף בחברת Jit. "בשביל הצלחה ופיתוח מהיר צריכים להעביר יותר כוח לארגוני הפיתוח" | צילום: Jit, יחצ

הפלטפורמה של Jit מנגישה את היבטי אבטחת מידע בצורת קוד למפתחים, ואלו מאוחסנים במערכת הפופולרית גיטהאב. כל אחד מעשרות הכלים הקיימים מתמקד בחלק אחר במוצר, כמו קוד האפליקציה, סביבת הפיתוח, הענן שבו רצה האפליקציה (אמזון) והאינטגרציות (API). בנוסף, הפלטפורמה מתריעה בזמן אמת לצוותי הפיתוח על חולשות ופרצות ומאפשרת לתקנן באופן פשוט. לאחרונה השיקה החברה גרסת בטא חינמית הזמינה לסטארט אפים.

"היום כולם מבינים שבשביל לעשות אבטחת מידע טובה צריך לאפשר למפתחים להיות מעורבים יותר", מסביר שפסה. "הקושי נובע משני מקומות: הראשון הוא שכשצוות הפיתוח מסתמך על אנשי אבטחה, הם צריכים בעצם 'לתרגם' את המסמכים שלהם למשהו שאפשר לעבוד איתו. השני הוא שיש מאות כלי סייבר שפונים למפתחים וכל אחד ממוקם באזור מאוד ספציפי ונישתי".

שפסה: "זה כבר לא מסמך בגוגל דוק, אלא קובץ קוד שחי אצלי בגיטהאב ואני יודע מה אני צריך לעשות איתו. לקחנו את 15 כלי האופן סורס הכי פופלריים את אצל מפתחים וארזנו אותם ביחד"

"אנחנו רוצים לאפשר לארגוני הפיתוח להכניס אבטחה לאפליקציה מהיום הראשון. לקחנו תכניות אבטחה ותרגמנו לקוד שאפשר להטמיע בתוך מערכות הקוד הארגוניות. זה כבר לא מסמך בגוגל דוק, אלא קובץ קוד שחי אצלי בגיטהאב ואני יודע מה אני צריך לעשות איתו. לקחנו את 15 כלי האופן סורס הכי פופלריים את אצל מפתחים וארזנו אותם ביחד".

אם אלו כלים שזמינים גם היום אז למה בעצם צריך אתכם?
"כי לעדכן הכל בעצמי ייקח לי שנה עבודה. כל כלי דורש התקנה ומייצר לי ממשק שצריך לנהל. אנחנו מקצרים חודשים של עבודה לדקות בודדות. פתאום יש למפתחים מקום מרכזי אחד שמדבר שפה אחת. פתרנו שני כאבים גדולים: בעיית הידע שצריך לתרגם לקוד ובעיית פיצול הכלים והממשקים".

אבירם שמואלי (CPO) ודויד מלמד (CTO) (צילום: jit, יחצ)
אבירם שמואלי, CPO ודויד מלמד,CTO. "רוצים לאפשר לארגוני הפיתוח להכניס אבטחה לאפליקציה מהיום הראשון" | צילום: jit, יחצ

מה המודל העסקי שלכם?
"יש לנו גרסה חינמית של המוצר לסטארט אפים קטנים ונתחיל לגבות כסף מחברות גדולות יותר, מעבר למספר משתמשים מסוים".

מי הלקוחות של מוצר כזה, רק חברות תוכנה וטכנולוגיה או גם ארגונים מסורתיים יותר?
"אנחנו פונים לחברות תוכנה וארגוני פיתוח פרוגרסיביים - כאלה שבונים אפליקציות המוניות וכל מה שקורה בסביבה שלהן מנוהל בקוד ושארגון הפיתוח בהן אחראי לאבטחת המוצר. ארגון לא פרוגרסיבי זה ארגון שיש לו צוות אבטחה חיצוני שמחליט מה צוות הפיתוח צריך לעשות. התעשייה מתחילה להשתנות ויותר ארגונים מבינים שבשביל הצלחה ופיתוח מהיר הם צריכים להעביר יותר כוח לארגוני הפיתוח".

Jit הוקמה ב-2021 ואת סבב הסיד הגדול שהיא מודיעה עליו היום היא ערכה בשתי פעימות: "החלק השני קרה בפברואר כשקבלנו פניה מאינסייט ומטייגר ותכלס סגרנו גיוס דקה לפני שקרה מה שקרה בעולם", אומר שפסה.

זה סבב גדול מאוד לחברה בשלב שלכם.
"מכיוון שאנחנו כבר לא צעירים, אנחנו רוצים לעשות היום דברים משמעותיים מאוד וזה יכול לקחת יותר זמן לכן צריך להשקיע יותר בהתחלה. רוב הכסף הגיע שלא ביוזמתנו, מקרנות שאמרו לנו שנצטרך יותר כסף. גדלנו ל-37 אנשים, כולם בארץ, ועדיין ללא פונקציה שיווקית. לבנות מוצר שמפתחים אוהבים זו עבודה קשה. אנחנו לא רוצים עוד מוצר סייבר".