מאש פיימנטס (צילום: Mesh Payments, יח"צ)
מאש פיימנטס. "מרגע שארגון מתנסה הוא לעולם לא יחזור לכרטיס התאגיד ההיסטורי" | צילום: Mesh Payments, יח"צ

אחת התמורות החשובות בעולם התשלומים היא היכולת לשלם באמצעות הטלפון, מה שהפך בעצם את הפלסטיק למיותר. ניתן להנפיק כרטיס אשראי מיידית למשתמש, לבטל אותו ולמעשה כרטיס האשראי הפך מוצר וירטואלי.

על ההזדמנות הטכנולוגית הזו רוכבת חברת מאש פיימנטס (Mesh Payments) שנוסדה בסוף שנת 2018 וכעת מכריזה על גיוס הון גדול. מאש פיימנטס פיתחה פלטפורמה לניהול התשלומים בארגונים וחשבונות ההוצאות מהוצאות הנסיעות העסקיות, דרך האש"ל ועד המנויים לתכונות הארגוניות.

"אנחנו עוזרים לחברות לשלוט ההוצאות הארגוניות שלהן ולנהל אותן", מסביר המייסד ומנכ"ל החברה עודד זהבי ומרחיב: "הדרך המסורתית היא שחברות היו מחזיקות כרטיס תאגידי שהבנק או חברת האשראי היו מנפיקות להן, ומחלקות את זה למנהלים או לעובדים, אבל זה יצר חשיפה לארגון והיה לא נשלט. אנחנו עושים אוטומציה של תהליך ה-corporate spending מהרגע שהעובד מבקש כרטיס, דרך הנפקת הכרטיס, ועד איסוף חשבוניות ההוצאות וסנכרון עם הספרים החשבונאיים".

מנכ"ל החברה עודד זהבי: "הדרך המסורתית היא שחברות היו מחזיקות כרטיס תאגידי שהבנק או חברת האשראי היו מנפיקות להן, ומחלקות את זה למנהלים או לעובדים, אבל זה יצר חשיפה לארגון והיה לא נשלט. אנחנו עושים אוטומציה של תהליך ה-corporate spending מהרגע שהעובד מבקש כרטיס, דרך הנפקת הכרטיס, ועד איסוף חשבוניות ההוצאות וסנכרון עם הספרים החשבונאיים"

מי שטס פעם לחו"ל עם תקציב הוצאות של החברה מכיר את הטרחה: להבדיל בין עסקה פרטית לעסקת עבודה, לאסוף את הקבלות לאורך הנסיעה, ואז לדווח הכל למחלקת הכספים. מאש עושה זאת באופן אוטומטי. "עם מאש, ברוב העסקים, ברגע שאתה מכניס אימייל, המסוף אפילו לא ידפיס חשבונית, היא תגיע אוטומטית למערכת", מסביר זהבי. מנהל הכספים יכול גם להגדיר גם מדיניות: הכרטיס הזה טוב לתקופה כזו או לגאוגרפיה מסוימת או עד סכום מסוים, וכן הלאה.

אבל כחברת פינטק, מאש מתממשקת לעוד שירותים בארגון: "אנחנו מתחברים למערכות הארגוניות ויכולים למשל להגיד למנהל הכספים: 'אתם משלמים 5,000 דולר ל-Hubspot אבל לא משתמשים במערכת'. לאחרונה הכרזנו על שיתוף פעולה עם פאפאיה גלובל בתחום המשכורות".

מה שעזר לחברה לצמוח היא הקורונה: "ה-CFO הוא בהגדרה שמרן, השינוי ממנו והלאה. אבל הקורונה עשתה שינוי mind set רציני שבו ארגונים נהיו מבוזרים וגלובליים. אין כבר 'תגיע אלי ב-2 לשולחן אוציא לך כרטיס'". החלופה היא פתרון דיגיטלי. לטענת זהבי גם המשבר הנוכחי לא מזיק: "בתקופה הזו אנחנו רואים צורך מוגבר לשלוט בהוצאות".

צוות מאש פיימנטס (צילום: מיכה לובטון, tech12)
צוות מאש פיימנטס. 98% מהחברות טרם מימשו פתרון מודרני בתחום | צילום: מיכה לובטון, tech12

מאש מדווחת על 1,000 לקוחות וגידול של 300% בהכנסות שלה בחציון הראשון של השנה, וסך הכל נפח תשלומים שנתי של כמיליארד דולר שעובר דרכה. בין לקוחות החברה למשל מאנדי, Snyk וריסקיפייד הישראליות. המודל העסקי של החברה עד כה הוא גביית עמלה מכל טרנזקציה של 2% לערך, מה שאומר שהכנסות החברה הן באזור 20 מיליון דולר בשנה.

לגבי עתיד החברה, זהבי מסביר: "אנחנו רצים בשני מסלולים עיקריים: הראשון, להוסיף עוד כלים טכנולוגים של אוטומציה לארגונים, והשני הוא לפתח שירותים פיננסים שיסיעו לארגון בניהול תזרים המזומנים". כאן אפשר לחשוב על הלוואות, פקטורינג או מוצרים פיננסיים אחרים.

כעת, כאמור, מודיעה מאש על גיוס גדול של 60 מיליון דולר אחרי שבנובמבר 2021 גייסה כבר 50 מיליון דולר. "קרן Alpha Wave מובילה את סבב הגיוס בהשתתפות משקיעים קיימים, שביניהם טייגר גלובל, TLV פרטנרס, אנטרי קפיטל ו-Meron Capital", נמסר בהודעת הגיוס. "המימון מגיע על רקע עלייה בביקוש בשל המצב הפיננסי בשווקים והרצון של חברות לייעל את מערך התשלומים שלהן, להיות בשליטה ואף לקצץ בהוצאות העסקיות שלהן". סך הכל גייסה החברה 123 מיליון דולר עד כה.

מייסדי מאש פיימנטס (צילום: הגר בדר, יח"צ)
מייסדי מאש פיימנטס. המשבר הנוכחי לא מזיק | צילום: הגר בדר, יח"צ

זהבי מסביר שיש עוד כסף בקופת החברה מהגיוס הקודם: "לקוחות מצפים שלחברת פינטק יהיה מסלול ריצה ארוך ועמידות גדולה; שאנחנו כאן לתקופה ואפשר לסמוך עלינו, כמו על המוסדות הפיננסים, לא פחות".

למאש יש מתחרות ענק, בראשן Brex ו-Ramp אך זהבי טוען שהשוק עוד גדול: "עם כל הרעש והצמיחה בשוק, 98% מהחברות טרם מימשו פתרון מודרני בתחום. היכולת של הבנקים הגדולים להציע שירותים טכנולוגיים כאלו היא אפסית, ומרגע שארגון מתנסה בטכנולוגיה הוא כבר לעולם לא יחזור לכרטיס התאגידי ההיסטורי".

זהבי הוא מוותיקי הפינטק בישראל וניהל בעבר את סניף פייפאל המקומי. יחד איתו הקים את החברה ערן קטוני והוא מכהן בה כ-CTO. סך הכל לחברה 150 עובדים, מהם 100 בארץ בפיתוח ומוצר, ואילו גוף השיווק והמכירות נמצא בארה"ב.