מייסדי Ctrl, מימין: אביב נחום ועומרי סגזן (צילום: מתן אביב, יחצ)
מימין: אביב נחום ועומרי סגזן. "עדיין לומדים המון מכל יוזר" | צילום: מתן אביב, יחצ

עומרי סגזן ואביב נחום עזבו את תחום ההון סיכון כדי להפוך ליזמים בעצמם, וכעת הסטארט אפ שהקימו נחשף עם גיוס בסך 9 מיליון דולר. את סבב הסיד של Ctrl המפתחת פלטפורמת ניהול לצוותי מכירות, הובילו הקרנות LocalGlobe ו-Earlybird, ולקחו בו חלק Dig Ventures, Jibe Ventures ומנהלי מכירות מובילים בחברות כמו Slack, Intercom, Personio, Databricks.

סגזן (מנכ"ל החברה) שימש משקיע בקרן פיטנגו וממנה עבר למחלקת המיזוגים והרכישות של סיסקו בלונדון, בעוד נחום (סמנכ"ל טכנולוגיה), חוקר סייבר ביחידה 81 בעבר, שימש יועץ בקרן Battery Ventures. חבר משותף שידע כי שניהם רוצים לעבור לתחום היזמות הכיר ביניהם. "ראיינו כ-200 אנשי מכירות ולקוחות בחברות בישראל, ארה"ב ואירופה", מספר אביב נחום ל-tech12. "שאלנו אותם מה הבעיה הכי גדולה בתחום ומה שחזר שוב ושוב זה נושא הדאטה המפוזר ותהליכי עבודה שבורים. אצל מפתחים הנושא הזה כבר פתור אבל כאן זה עדיין תהליך מאוד מפוצל".

המוצר של החברה נבנה בשלב ראשון כפלטפורמה שמאגדת באופן אוטומטי את כל תהליכי העבודה של צוותי המכירות וכמובן מתממשקת עם שאר הפלטפורמות המוכרות כמו Salesforce , Hubspot, G Suite, Slack ואחרות.

"יש לנו כבר כמה עשרות משתמשים ואנחנו עדיין לומדים המון מכל יוזר", מסביר נחום. "המוצר מאוד bottoms-up והיום אנחנו מוסיפים אליו גם שכבות של top-down כדי שמנהלי צוותים יוכלו להגדיר מטרות ולייצר סטנדרטיזציה בתהליכי עבודה".

"ראיינו כ-200 אנשי מכירות ולקוחות בחברות בישראל, ארה"ב ואירופה", מספר אביב נחום. "שאלנו אותם מה הבעיה הכי גדולה בתחום ומה שחזר שוב ושוב זה נושא הדאטה המפוזר ותהליכי עבודה שבורים"

הפלטפורמה של Ctrl משחררת את צוותי המכירות מבזבוז של שעות על עבודה ידנית רפטטיבית, שקשורה לניהול הלקוחות ואינטראקציה מול שאר הפלטפורמות בארגון. הם נדרשים לעדכן את נתוני הלקוחות ולשתף אותם במערכות שונות לאורך תהליך המכירה, החל מפלטפורמת ניהול קשרי לקוחות (CRM) של החברה, ועד למייל, ערוצי סלאק ועוד. בסוף התהליך המידע מפוזר במקומות רבים ולעתים קרובות נעלם ולא ניתן לשחזר אותו. מה שמוביל ליצירת תחזיות מכירה לא מדויקות, אובדן עסקאות ולקוחות לא מרוצים.

"מקבלים תמונה מלאה"

המתחרים של Ctrl, מסביר נחום, מתמקדים בעיקר בעבודה מול הפלטפורמה של סיילספורס ואינם כוללים יכולות מגוונות כמו אלה של החברה הישראלית. "החזון שלנו הוא שאיש המכירות לא יעבור לפלטפורמה שאינה קונטרול במהלך יום העבודה שלו ושכל דאטה אנטרי שהוא צריך לעשות יקרה על גביה כי הכל בה מאוד קונטקסטואלי: רואים הכל במקביל ומקבלים תמונה מלאה". הוא מוסיף גם שתוספת של יכולות ג'נרטיב AI למערכת מציעה למשתמשים מה צריך לעדכן ואיפה.

Ctrl מעסיקה היום 18 עובדים ואת חלקו הראשון של סבב הסיד שלה גייסה כבר לפני כשנה כאשר לפני כשלושה חודשים הורחב הסבב.

היה קשה לגייס?
"לא כל כך. אני חושב שאת החלק הראשון עשינו ממש טיפה לפני המשבר אבל גם היו לנו המון קשרים בגלל העבודה של שנינו בתחום ההון סיכון. רק היינו צריכים לבחור. עכשיו את ההרחבה עשינו ממשקיעים קיימים שהיו מאוד 'בוליש' על המוצר ושמחו להרחיב".