מייסדי סטורמייבן. גד נאור, אדם רכיב ואלדד אבל  (צילום: מיכאל ליאני, יחצ)
מייסדי סטורמייבן. "יש הרבה משחקים טובים שלא הופכים להיות עסק טוב" | צילום: מיכאל ליאני, יחצ

אקזיט נאה לחברת הבוטסטראפ הישראלית סטורמייבן (Storemaven) שנרכשה על ידי ענקית המשחקים האמריקאית Zynga, מפתחת המשחק הממכר FarmVille. הרכישה תהווה בסיס למרכז מו"פ גדול שיוקם בישראל וצפוי לגייס מאות עובדים בשנים הקרובות. בחברה סרבו למסור את פרטי העסקה, אך מכיוון שהיא לא גייסה הון חיצוני מעולם, המייסדים ו-50 העובדים צפויים לקבל תגמול יפה.

סטורמייבן הוקמה ב-2015 ע"י גד מאור (מנכ"ל), אדם רכיב (נשיא) ואלדד אבל (ראש תחום מוצר), שהיו גם ממקימי הסטארט אפ שייקר, אשר נמכר ל-Playstudios ב-2016. סטורמייבן מפתחת טכנולוגיות לניתוח נתונים עסקיים במובייל עבור חברות ענק בתחום.

"אחרי שייקר ניסינו לחשוב על בניית טכנולוגיה שהיא B2B לשוק הזה", מספר ל-tech12 גד מאור, מנכ"ל סטורמייבן. "היום אנחנו עובדים עם חברות ענק שיש להם פעילות מובייל כמו פייסבוק, איירבינבי ואובר, וגם עם כל חברת משחקים שעשתה משהו משמעותי ב-5 שנים האחרונות".

גד מאור, מנכ"ל סטורמייבן: "היום אנחנו עובדים עם חברות ענק שיש להם פעילות מובייל כמו פייסבוק, איירבינבי ואובר, וגם עם כל חברת משחקים שעשתה משהו משמעותי ב-5 שנים האחרונות"

"הטכנולוגיה שלנו היא כמו מוח שמתחבר למקורות הדאטה של חברות עם פעילות במובייל, קוראת את הנתונים, מעבדת אותם ועוזרת ללקוח להבין מה הוא עושה טוב ומה לא, איזה פעילויות מניבות ואיזה לא", הוא מוסיף.

יש לא מעט חברות שמתמחות בניתוח דאטה מהמובייל, מה מייחד אתכם?
"יש לנו אונה טכנולוגית ואונה אסטרטגית עם התמחות בהצמחת חברות במובייל. עבדנו עם הצוותים הכי בכירים של החברות הכי גדולות בעולם ותוך כדי זה בנינו עבורם טכנולוגיה. אנחנו בוטסטראפ והתחלנו מהיום הראשון בשיתופי פעולה אסטרטגיים, ליוונו חברות קטנות שהפכו לענקיות".

"הטכנולוגיה שלנו מאוד מותאמת לשוק, זה מוצר BI למובייל כמעט היחידי ברמה הזו בעולם, לא טכנולוגיה גנרית שמתמחה במוצרי מדף. אנחנו מתלבשים על כל פעילות המובייל של החברה. אם פייסבוק מנסה להרחיב פעילות לאתר זה דבר אחד, אבל אם אובר מנסה לדחוף את הצמיחה במובייל בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל כדי לנסות להגיע לכמה שיותר משתמשים בתחום הזה - זה אנחנו. כל חברה שרוצה לצמוח במובייל באה אלינו".

מאור מרחיב על השינוי בתחום שהתרחש בשנה וחצי האחרונות, בעקבות ההחלטה של אפל למנוע מאפליקציות אפשרות לאסוף מידע משתמשים באמצעות צד שלישי, כלומר מסחר בנתונים. "תעשיית הפרסום במובייל והגיימינג הן כביכול שתי תעשיות מנותקות אבל בעצם ישרו קו בשנה וחצי האחרונות. התחום שלנו עבר מהפכה משמעותית בעולמות הפרטיות כשאפל קמו בוקר אחד ושינו את המשחק. אפל הפסיקה לאפשר לחברות פרסום לקבל נתונים מחברות אפליקציות.

"מה שקרה זה שהזהות של מי שמחזיק את הדאטה הפכה להיות שאלת מיליון הדולר. מי שנהיה בין רגע למנצח הגדול זה חברות שיש להן כמויות אדירות של יוזרים שמפיקים כמויות אדירות של דאטה ולכן ראית רכישות של חברות גיימינג ושת"פים. חברות המשחקים והפרסום משתפות פעולה עד כדי הפיכה לחברה משותפת ומבינות שעכשיו יש מלחמה מי יצבור כמה שיותר כוח תחת החוקים החדשים האלה". האירועים האלה, מוסיף מאור, הם מה שהובילו את זינגה, חברה שמשתמשת בשירותים של סטורמייבן שנים ארוכות כלקוחה, לבוא עם הצעת רכישה.

מתוך המשחק Farmville 2 (הדמיה: Zynga, יוטיוב)
פארמוויל. סטורמייבן נותנת יכולת לזהות מוקדם משחק שיכול להגיע לסקייל | הדמיה: Zynga, יוטיוב

לזינגה יש היום כ-10 עובדים בישראל אבל בעקבות העסקה היא מתכוונת להקים כאן מרכז מו"פ משמעותי. סטורמייבן תמשיך לפעול תחת המותג שלה וצפויה להתרחב, אבל בחברה אומרים שבעתיד הקרוב ובהתאם לצרכי החברה הרוכשת יתווספו למרכז הישראלי פעילויות פיתוח נוספות. זינגה בעצמה נרכשה על ידי ענקית הגיימינג Take-Two שמפתחת משחקי AAA לקונסולות ולא מן הנמנע שגם זו פעילות שתתרחש בעתיד במרכז הישראלי.

"יש הרבה משחקים טובים שלא הופכים להיות עסק טוב", מוסיף אדם רכיב, נשיא החברה. "היכולת לזהות מוקדם משחק שיכול להגיע לסקייל זה ללא ספק הצעד הבא שכל חברת משחקים גדולה צריכה להתייחס אליו. זה כבר לא מספיק שיש לך משחק טוב אחד, צריך פורטפוליו גדול. אם היום הסטטיסטיקה היא שמשחק אחד מתוך 10 מצליחים ואנחנו נביא את זה לשניים מתוך 10 זה שיפור ענק. לייצר פלטפורמה שאחראית על קבלת החלטת טובה יותר לכל אורך הפיתוח זה החזון שלנו ובעתיד זה יכול להיות גם ל-B2B, כלומר לזהות הזדמנויות גדולות בחוץ".

אדם רכיב, נשיא סטורמייבן: "היכולת לזהות מוקדם משחק שיכול להגיע לסקייל זה ללא ספק הצעד הבא שכל חברת משחקים גדולה צריכה להתייחס אליו. אם היום הסטטיסטיקה היא שמשחק אחד מתוך 10 מצליחים ואנחנו נביא את זה לשניים מתוך 10 זה שיפור ענק"

על היקף העסקה אומר מאור שההחלטה לא לחשוף את הסכום התקבלה בשל רצון לשמור על פרטיות העובדים: "אנחנו 100% מייסדים ועובדים באחזקות. מהדולר הראשון שנכנס פה כולם מתחלקים. אבל זה היה אקזיט מצוין ואין עובד שלא נהנה ממנו. החלטנו לא לשחרר סכום כדי לשמור על הפרטיות של כולם כי לחברה אין דילול".

"אנחנו חברה מאוד ייחודית בתרבות שלנו. אין חברה שמצליחה לקבל חשיפה כ"כ רחבה לפעילות של החברות הכי גדולות בעולם. בד"כ חברות לא אוהבות לחשוף את הנתונים שלהן וכל חברה שאנחנו עובדים איתה אנחנו נחשפים לכל הפעילות העסקית שלהם וכך גם לכל המתחרים ולכל השוק וזה בזכות מערכות יחסים של אמון שהצלחנו לייצר. ברמה האישית, אני יכול להגיד שהחלום שלי הוא לא רק להצמיח ארגון גדול מאוד, אלא באמת ארגון שהוא שונה ולקחת את האווירה שיש פה עם 50 עובדים ולהביא את זה ל-100 ול-150, עבורי זה אתגר שמהחברה הזאת יצאו הרבה מאוד סטארט אפים".