יואב וילנר ודני פרידלנד Walnut (צילום: וולנט, יח"צ)
צילום: וולנט, יח"צ

הסטארט אפ Walnut שמפתח פלטפורמה ליצירת דמואים לצוותי מכירות הודיע היום (ג') על השלמת סבב B בהיקף של 35 מיליון דולר, חודשים ספורים אחרי סבב קודם. את הגיוס הנוכחי הובילה קרן Felicis Ventures והשתתפו בו שורה של בכירים מישראל ומהעולם בהם: שרה פרנקלין, נשיאת סיילספורס; פרדריק קרסט, מייסד ויו"ר אוקטה; אריאל כהן, מייסד ומנכ"ל טריפאקשנס; עינת גז, מייסדת ומנכ"לית פפאיה גלובל ומיכאל שאולוב, מייסד ומנכ"ל פיירבלוקס. הם מצטרפים לבכירים בגוגל, וויקס וגיטהאב שהשקיעו בסטארט אפ בשלבים המוקדמים. סך ההון שגייסה החברה עומד כעת על 56 מיליון דולר.

את וולנט הקימו יואב וילנר (מנכ"ל) ודני פרידלנד (CTO) ב-2020, לאחר פרוץ משבר הקורונה. החברה מפתחת פלטפורמה שמשחררת את צוותי המכירות מהתלות בצוותים טכניים לשם ייצור דמו, והפוקוס שלה הוא על חברות שמוכרות בעצמן מוצרים טכנולוגיים. בין לקוחותיה חברות כמו Adobe, Dell, NetApp, People AI, Varonis ועוד. באמצעות הפלטפורמה של וולנט, אנשי המכירות יכולים לייצר טמפלטים, תבניות למצגות, שאפשר להסיר מהן או להוסיף להן תכונות ואז להטמיע את התוצר באתר החברה כדי שהלקוחות הפוטנציאלים יוכלו לחוות אותו עוד לפני שיחת הדמו. הפלטפורמה של וולנט פועלת בסביבה בטוחה בענן שמונעת בעיות טכניות וקריסות מביכות במהלך המכירה, והיא מספקת נתונים על תהליך הדמו שמאפשרים להפיק מהם תובנות ולחלוק אותם עם כלל אנשי החברה.

יואב וילנר: "הערך שאנחנו יכולים לתת לחברות הגדולות האלה הוא מטורף. רוב המאמץ שלנו מושקע עדיין בלעמוד בעומס הפניות - עוד לא התחלנו מכירה מאסיבית של המוצר"

וילנר סיפר ל-tech12 שהרעיון לוולנט הגיע מתוך ניסיון של למעלה מעשור בתחום המכירות: "הייתה לי חברה שעשתה שיווק ל-600 סטארט אפים וראיתי שהם בזבזו המון תקציב עד להדגמה הפוטנציאלית. לפני שהקמנו את וולנט דיברנו עם 60–70 סמנכ"לי מכירות מארה"ב וניסינו להבין את הבעיות המרכזיות שהם נתקלים בהן".

הוא מסביר שהחברה בחרה לפנות לחברות B2B גדולות שיש להן מוצר תוכנה: "הערך שאנחנו יכולים לתת לחברות הגדולות האלה הוא מטורף, יש לנו למשל חברת סייבר גדולה ומוכרת שמוציאה מיליוני דולרים בשנה על דמואים, לרוב ללא תוצאות טובות".

איך באמת חברה שבעצמה מתיימרת לשפר מכירות מבצעת את מאמצי המכירות שלה?
"האמת שאצלנו הסיטואציה קצת שונה כי התחלנו מ-700 חברות ברשימת המתנה ויש לנו כמה מאות פניות בחודש, אז רוב המאמץ שלנו מושקע עדיין בלעמוד בעומס הפניות ועוד לא התחלנו מכירה מאסיבית של המוצר, לזה נועד הגיוס".

איך הגיעו אליכם?
"אני מגיע מרקע של שיווק כבר 12 שנה וזה עזר לי להשיק את המוצר. מה גם שתוך כמה חודשים גרטנר כבר כתבו עלינו בלוג פוסט והיינו מוצר השבוע באתר Product Hunt שמדרג את מוצרי הטכנולוגיה המובילים. אם נותנים ערך ופותרים בעיה ממש קשה הדרישה הראשונית מגיעה בקלות".

וולנט מעסיקה היום 55 עובדים בישראל, ארה"ב ולונדון ועובדת עם כ-100 חברות טכנולוגיה בינלאומיות, כאשר המודל העסקי מתומחר לפי כמות יוזרים והחוזים שנתיים.

יש לכם צוות משקיעים רחב מאוד עם הרבה שמות מוכרים, איך הגעתם אליהם?
"אני חושב שמשקיעים טובים אוהבים רעיונות שלדעתם יהיו גדולים וזו לא חברה ראשונה שלנו אז יש לנו נטוורק. אנחנו מאוד גאים גם בעובדה שיש לנו צוות משקיעים מגוון מאוד מגדרית. זה היה אירוע מתגלגל. הסיבוב עצמו קרה מאוד מהר כי הרגשנו שאנחנו מתחילים לבנות מכונת שיווק ומכירות ומוציאים הרבה תקציב על לבנות מוצר גדול. המצאנו קטגוריה חדשה וזה דורש הרבה כסף על שיווק ומיתוג".