כשאתם "מגהצים" עסקה באונליין, איזשהו קסם אינטרנטי מתחיל: מאות חישובים מורכבים קורים בתוך שניות שנועדים לוודא ולאשר את העסקה שלכם. חברות כמו ריסקיפייד או פורטר יודעת על סמך עשרות או מאות מדדים לייצר לכם "דירוג אשראי" בחלקי שניות ולהחליט מהר מאד האם העסקה אמיתית והאם תוכלו לעמוד בתשלום.
אבל מה לגבי דירוג לקוח? זה, בהפשטה גסה, מה שעושה חברת וויאנטיס (Voyantis), שנחשפת כעת ומדווחת גם על גיוס סיד גדול של 19 מיליון דולר. "וויאנטיס, בצרפתית, זה מי שרואה את העתיד", מסביר עידו ויזנברג, יזם ומנכ"ל החברה. השותף שלו להקמת החברה הוא ערן פרנדינגר, שמכהן כ-CTO במיזם החדש. שניהם אגב, יזמים ותיקים ומכרו כבר חברות בעבר. החברה מעסיקה 50 עובדים.
וויאנטיס עוסקת במה שמכונה LTV, חיזוי שווי הלקוח בטווח הארוך, לאורך חייו כלקוח - Life time value. זהו נתון קריטי שמאפשר לחברה להשקיע בחוכמה בעלות הרכשת לקוח (CAC), מה שהיום נעשה בלי מדדים ובאופן די אחיד על פני כל סוגי הלקוחות. וויאנטיס מספקת מערכת חיזוי כזו עבור הלקוחות שלה.
מנכ"ל ומייסד Voyantis עידו ויזנברג: "אנחנו מקבלים את הדאטה האנונימי מחברות, וכשלקוח נרשם לשירות שלהן, אני בוחן מדדים כמו סוג המכשיר ממנו הוא נרשם, מאיפה הוא הגיע אלינו ועם איזה דומיין הוא נרשם. על בסיס היסטוריה ויוזרים דומים, אני יודע להבין כמה היוזר הזה יהיה שווה"
"אנחנו עובדים עם חברות ומקבלים את הדאטה שלהן, אנונימי לגמרי", אומר ויזנברג. "ואז, כשלקוח רק נרשם לשירות, אני מסתכל על אלפי פרמטרים: מאיזה מכשיר הוא נרשם, מאיפה הוא הגיע עלינו, עם איזו דומיין הוא נרשם. ועל בסיס היסטוריה ויוזרים דומים אני יודע להבין כמה היוזר הזה יהיה שווה. זו פרדיקציה דינמית שאנחנו יכולים להריץ לאורך כל חיי המשתמש, אבל כרגע הפוקוס הוא סביב הימים הראשונים".
ומה עושים עם זה?
"זה מאפשר לך להביא עוד יוזרים דומים וגם לכוון את ההוצאות השיווקיות. תמיד אומרים ש-50% מתקציב השיווק הוא לא אפקטיבי, רק שאתה לא יודע להגיד איזה חלק. אנחנו מעבירים את הדיון לשווי הלקוח וכך אני יכול לנצל יותר טוב את ערוצי השיווק".
מכיוון שוויאנטיס פועלת מול צוותי שיווק, המערכת שלה מבוססת נו-קוד, ומנגישה לצוותים תובנות אבל גם הצעות לפעולות, בלי לערב אנשי פיתוח. "נגיד שלארגון יש תקציב חודשי של מיליון דולר בסנאפ, גוגל, פייסבוק, בטיקטוק וכן הלאה, ובכל אחד מאלו כמה קמפיינים - איך אני יודע למדוד היום מה קמפיין מוצלח?", מדגים ויזנברג. "אנחנו יכולים להגיד מה מביא לקוחות יותר טובים בצפייה לעתיד. או אם קח לדוגמה את התמיכה הטכנית: לקוחות פותחים טיקטים (קריאת שירות - א"ז), אבל איך מתעדפים את הטיפול? במקום להסתכל כמה לקוח שילם עד היום, אפשר לראות לראות מה הפונטציאל העתידי שלו.
ויזנברג: "אנחנו יכולים להגיד לחברה קמפיינים באיזה מקום מביאים לקוחות יותר טובים בצפייה לעתיד. או איך לתעדף את הטיפול בלקוחות שפותחים קריאות שירות. במקום להסתכל כמה לקוח שילם עד כה, אפשר לראות את הפוטנציאל העתידי שלו"
"דוגמה שלישית היא אימייל מרקטינג: במקום לחלק אותו קופון או תמריץ לכל היוזרים, אפשר לתת תמריץ שונה לכל יוזר. אנחנו יודעים להתממשק למערכת האימייל מרקטינג שלך ולטפל בזה אוטומטית.יש לנו אינטגרציות מראש לכל המערכות האלו".
וויאנטיס נוסדה ב-2020, ופעלה עד כה מתחת לרדאר. לחברה יש עשרות לקוחות, בהם שמות מוכרים כמו Miro ו-Notion. "במקרה של Notion, עזרנו להם להביא יוזרים יותר טובים וכך להגדיל את שיעור ההחזר של תקציב השיווק ביותר מ-35%. סייענו להם לטרגט יוזרים יותר טובים בגוגל ופייסבוק", טוען ויזנברג. לטענת החברה, הפתרון של מתאים לרוח התקופה החדש שמדבר על צמיחה חכמה שמובילה לרווחיות במקום קידוש צמיחה בכל מחיר כבעבר.
עם המשקיעים בחברה נמנים טרגט גלובל, סקוור פג, קיידן קפיטל, Jibe Ventures, אופרטור פרטנרס ובכירים בחברות כמו אדובי, שופיפיי, טינדר ופייסבוק.