Copyleaks (צילום: רותם גולן, סטודיו גולן, יחצ)
עובדי Copyleaks. "מגוון אנושי מדהים מכל האוכלוסיות" | צילום: רותם גולן, סטודיו גולן, יחצ

אלון ימין ויהונתן ביטון נפגשו במהלך שירות משותף ב-8200. עד כאן די בנאלי. "למשפחה של יהונתן יש עסק משפחתי למכירת דגי נוי, והוא הקים לו אתר", מספר ל-tech12 אלון ימין. "הוא גילה שהאתר יורד במנועי החיפוש בגלל שמתחרים שלו העתיקו ממנו תכנים, וגוגל הענישו אותו. החלטנו לפתח כלי אוטומטי שיוכל לדעת מה תפוצת התכנים - ומי משתמש בהם".

ימין וביטון הקימו את Copyleaks והחליטו למקם אותה בקריית שמונה, עיר מגוריו של ביטון. "רצינו להביא סטארט אפ לצפון. יהונתן עבד באזור כמתכנת וראה כמה דלות האופציות שם. המטרה הייתה לשנות את זה. ידענו שיש הרבה אנשים איכותיים שעוברים למרכז, כי אין שם (בצפון, ה"ר) חלופות לחברות מרגשות מבחינה טכנולוגית. סיבה שנייה שבחרנו בקריית שמונה היא שיש לנו גישה למאגר איכותי של אנשים, שלא מנוצל בכלל. יש לנו מגוון אנושי מדהים מכל האוכלוסיות".

"רצינו להביא סטארט אפ לצפון. יהונתן עבד באזור כמתכנת וראה כמה דלות האופציות שם. המטרה הייתה לשנות את זה. בנוסף, בקריית שמונה יש לנו גישה למאגר איכותי של אנשים, שלא מנוצל בכלל"

היום קופיליקס מעסיקה כ-13 איש בישראל ומרבית מעובדי הפיתוח שלה הינם יוצאי העדה הדרוזית. בעקבות גיוס סבב A בסך 6 מיליון דולר עליו היא מודיעה היום, תגייס החברה עובדים נוספים בארץ ובעולם. את הגיוס הובילה קרן ההשקעות הישראלית Jal Ventures והוא מצטרף ל- 1.8 מיליון דולר בסיבוב סיד שהובל על ידי קרן ההשקעות של מדינת קונטיקט, Connecticut Innovations, שהשתתפה גם בסיבוב הנוכחי.

מייסדי Copyleaks (צילום: רותם גולן, סטודיו גולן, יחצ)
מייסדי Copyleaks, יהונתן ביטון ואלון ימין. הכל התחיל מדגי נוי | צילום: רותם גולן, סטודיו גולן, יחצ

המוצר של קופיליקס עושה שימוש ב-AI לבדיקת מקוריות טקסט, גם במקרים בהם הטקסט עבר עיבוד ואף ניסוח מחדש. השירות מוצע ללקוחות מוסדיים ופרטיים ביותר ממאה שפות ברחבי העולם ועושים בו שימוש ארגונים כמו הוצאת הספרים Macmillan, בתי ספר ואוניברסיטאות כגון סטנפורד (Standford) ואוקלנד (Oakland), ארגוני תוכן כמו ה-BBC ו-Medium, ובנוסף ותאגידים כמו כמו Cisco ו-Accenture המבקשים לוודא שזכויות היוצרים שלהם נשמרות.

"גם אם משנים את כל המילים בטקסט, כל עוד המבנה והמשמעות נותרו זהים - נדע לזהות את המקור", מרחיב ימין. "זה נותן מענה לדור חדש של מוסדות אקדמיים, חברות מדיה ופרסום, כולם מעלים היום תוכן לרשת. יש לנו חברות שאנחנו עובדים איתן שמפרסמות ברשת ולא היה להן מושג אם אלה תכנים מקוריים כי הרבה משתמשות בכותבים חיצוניים".

איך זה יכול להיות שהמערכת אגנוסטית לשפה? זה נשמע כמו חתיכת אתגר.
"פיתחנו את הטכנולוגיה מראש כך השפות לא יהוו מכשול והיום הרבה בנוי על דאטה שנסרק. יש לנו מאות אלפי משתמשים מכל העולם אז אנחנו רק הולכים ונהיים טובים יותר".

יש לכם תחרות?
"המתחרה הכי גדול שלנו היא חברה בשם Turnitin אין ששווה כמה מיליארדים, אבל הם די ותיקים והשימוש שלהם ב-AI לביצוע התאמה מתוחכמת מאוד מוגבל. המטרה שלנו היא לעשות שיבוש לשוק הזה, ולאפשר למשתמשים גישה למידע אמיתי לגבי מה קרה עם הטקסט שלהם".