בכירי VHive יריב גלר ותומר דניאל (צילום: סיון דניאל, יח"צ)
מייסדי vHive יריב גלר ותומר דניאל. בוגרי קומברס ואינטל | צילום: סיון דניאל, יח"צ

ממשלוחים ועד אגריטק, השימוש ברחפנים הופך נפוץ יותר במגוון תחומים. כעת סטארט אפ ישראלי בשם ויהייב (vHive) רותם את הרחפנים לתחזוקה של מבנים ושטחים תוך חיסכון של זמן וכסף לצוותים אנושיים.

ויהייב פיתחה מערכת המאפשרת לייצר עותק דיגיטלי של נכס פיזי באמצעות צילום מרחפנים. החברה מודיעה היום (ג') על השלמת גיוס של 25 מיליון דולר בסבב B בהובלת PSG, ובשילוב המשקיעים הקיימים – אוקטופוס ונצ'רס וזרוע ההשקעה האסטרטגית TIP של ענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-36.5 מיליון דולר.

ויהייב הוקמה ב-2016 על ידי יריב גלר, מנכ"ל החברה ולשעבר סמנכ"ל השיווק בקומברס, ותומר דניאל, סמנכ"ל הטכנולוגיה שעבד קודם לכן באינטל כמוביל טכני וארכיטקטורת תוכנה. עם לקוחות החברה נמנים דויטשה טלקום עצמה וכן חברות כגון SBA, Phoenix Tower International ו-Bechtel. "הקמנו את החברה כי ראינו חיבור בין ההתפתחות בתחום הרחפנים לבין הצורך העולה של חברות - במיוחד בתחום ה-IoT – להבין יותר טוב מה קורה לנכסים שלהן", אמר ל-tech12 גלר.

מנכ"ל vHive יריב גלר: "במקום לשלוח צוות של שני אנשים ומעלה שמטפסים על המגדל, מודדים ובודקים, אפשר לשלוח טכנאי שטח עם רחפן קטן מהמדף והתוכנה שלנו מסייעת לו לעשות את כל התהליך ואיסוף המידע בצורה אוטונומית"

התחום הראשון אליו נכנסה ויהייב הוא תחום הטלקום, בו היא מסייעת לכמה חברות ענק לעקוב אחרי מגדלי סלולר הפזורים על פני שטחים גדולים מאוד, לעיתים במדינות ויבשות אחרות. "לחברות מגדלים סלולרים יש לפעמים עשרות אלפי מגדלים ואלה צריכים לעבור לפחות ביקור שנתי", מסביר גלר, "במקום לשלוח צוות של שני אנשים ומעלה שמטפסים על המגדל, מודדים ובודקים, אפשר לשלוח טכנאי שטח עם רחפן קטן מהמדף והתוכנה שלנו מסייעת לו לעשות את כל התהליך ואיסוף המידע בצורה אוטונומית".

בהמשך לאיסוף המידע בשטח, החברה יכולה ליצור "תאום דיגיטלי" של הנכס - עותק דיגיטלי של הנכס הפיזי - עליו היא מבצעת סימולציות שונות, בסיוע המערכת של החברה הישראלית.

ויהייב התחילה מתחום התקשורת אבל ההצלחה שלה הביאה אותה להתרחב לתחומים נוספים ולכך נועד הגיוס הנוכחי. "אנחנו רק 30 איש היום. הצלחנו לשמור על צוות עובדים קטן כי התמקדנו בתוכנה. הגיוס נועד להתרחב לתחום הבניה ותחומים נוספים ונגייס לשם כך כוח אדם נוסף, בישראל ובחו"ל. המוצר שלנו כבר נמצא היום בכל יבשת בעולם".