דביר פאראווי ושחר לוי מכירים מהשירות הצבאי ב-81. "אני עשיתי שירות מקוצר של 6 שנים ושחר של 19 שנים", מסביר בחיוך פאראווי. גם הבעיה איתה הם מתמודדים נולדה ביחידה, אבל לא בעולם הביטים והבייטים.

"זה מתחיל בסיפור אישי שקרה לי ביחידה", מספר לוי. "היה לי בצוות מהנדסים בחור מדהים וחרוץ, אבל בהדרגה ראיתי אצלו הרבה באגים, ורציתי להבין מה פספסתי. יום אחד הצטרפתי אליו לשמירה כדי לנסות לדובב אותו, שאלתי אותו 'מה קורה'. ואז הוא סיפר לי שהוא בדיכאון ושרק בזכותי הוא עוד פה, וביקש שאני אאשפז אותו מיד. בסוף היה לזה סוף טוב, הוא חזר ליחידה והיה חייל מצטיין. אבל אני נשארתי עם המחשבות של 'זה היה יכול בטעות להתפספס'".

לאור הרעיון הזה, שנים אחר כך הוקמה Keepy.ai, כשמה שהנחה את פאראווי, מנכ"ל החברה, זו השאלה איך ניתן להבין את הארגון, את היתרונות והחסרונות שלו, ואת הקשיים והחוזקות. גם בעולם "הקשיח" של העובדות, אבל גם מבחינת ה-Soft skills ומה קורה בין האנשים והצוותים.

"לכל חברה יש את ה-DNA שלה והדינמיקות שלה, אבל הרבה פעמים זו קופסא שחורה עבור המנכ"לים", מסביר פאראווי. "אבל אם מסתכלים במטריקות, אפשר לזהות את הדינמיקות בין העובדים, ולהבין מה מונע מהם להגיע לפוטנציאל המלא שלהם", הוא ממשיך. "מה שקיפי עושה זה לספק את התמונה ההוליסטית על איך צוות עובד, מה צווארי הבקבוק, איפה יש מיקרו-מנג'מנט, איפה יש שיתופי פעולה, איפה יש שחיקה". הניתוח האנושי הזה נעשה דרך ניטור הכלים הדיגיטליים שבהם משתמש הארגון, אבל מסיבות של פרטיות זה נעשה רק ברמת המטא דאטה, לעולם לא ברמת התוכן: "אנחנו בעצמנו מפתחים, ולא היינו עושים את זה למפתחים אחרים", מסביר פאראווי.

דביר פאראווי, מנכ"ל קיפי: "קיפי מספקת את התמונה המלאה של איך צוות עובד, מה צווארי הבקבוק, איפה יש מיקרו-מנג'מנט, איפה יש שיתופי פעולה, איפה יש שחיקה"

איך זה עובד? קיפי מנטרת מדדים שקשורים בעבודה של הצוות כמו למשל כמות באגים, דילוור של קוד ופיצ'רים. היא מסוגלת לזהות שיש הרבה תקשורת סביב משימה כלשהי, מה שאולי מצביע על איפיון לא מספיק טוב שלה, או לזהות שצוות ה-QA וצוות הפיתוח לא מיושרים: "אצל אחד הלקוחות ראינו ירידה בכמות הדילוור, וזה קרה כי ה-customer success כל הזמן ביקש 'משהו קטן' מהמפתחים, וזה מוציא אותם מהפוקוס", מספר לוי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקיפי. "זה גם כמובן בריא לארגון - לעזור לאחרים נקודתית. אבל מעבר לזה, אם יש פגיעה של 20% ב-flow, אז צריך להחזיר את השקט למפתחים", הוא ממשיך. "ספציפית, מה שהמנהלת שם עשתה זה לקחת מפתח אחד ולצוות אותו לכל הקריאות".

המדדים האלה הם לא סתם המצאה של קיפי, היא נעזרה בפריים-וורק קיים המכונה SPACE - מדדים של שביעות רצון, ביצועים, תקשורת ושיתוף פעולה, ויעילות. מדובר במדד שפותח על ידי מיקרוסופט, גיטהאב ואוניברסיטת ויקטוריה.

שחר לוי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקיפי: "אצל אחד הלקוחות ראינו ירידה בכמות הדילוור, וזה קרה כי ה-customer success כל הזמן ביקש 'משהו קטן' מהמפתחים, וזה הוציא אותם מהפוקוס. אם יש פגיעה של 20% ב-Flow, אז צריך להחזיר את השקט למפתחים"

"הבאנו את ד"ר רוית אורן מהאקדמיה, שעזרה לנו לייצר את הפיפל-אנליטיקס על בסיס מחקרים מהעולם. רוב המחקרים נעשו בעולם הפיזי, ואותם ניסינו להעביר לעולם הדיגיטלי. שזה קצת יותר מורכב", מספר פאראווי. לטענתו, הצורך בכלי מהסוג של קיפי גדל בעידן העבודה מרחוק: "ניהלתי בעבר צוותים בחו"ל. זה תמיד הקושי המרכזי, לא לראות אחד את השני ובעיקר את שפת הגוף אחד של השני". לוי מסכם: "החוכמה היא לשלב מטריקות מסורתיות, קרות, למטריקות רכות, של צוותים". לוי מדגיש שהמטרה של קיפי היא לא להיות עוד כלי ניהול משימות, אלא כלי שמשקף גם היחסים בחברה.

קיפי נוסדה בתחילת 2021 ובאוגוסט גייסה סיד של 3.5 מיליון דולר מאלרון ונצ'רס, קרן הון סיכון נסחרת. "באנו אליהם עם מחקר שאנחנו מאמינים בו והם עזרו לנו, כולל תמיכה בדאטה וחיבור לאקדמיה", מספר פאראווי. החברה התחילה להתקין את קיפי אצל דיזיין פרטנרס ברבעון הראשון של השנה ויצאה לזמינות רחבה (GA) ברבעון השני. בין לקוחותיה בפיילוט פלייטיקה, פינרו, JobandTalent, סטרטסיס, SQReam, נאניט ו-ClearML ואחרות. "חשבנו שקיפי תתאים לחברות מעל 50 מפתחים אבל חברת קטנות הפתיעו אותנו וראינו שכבר מ-30 מפתחים מתחילם לאבד אובזרבביליטי", מספר פאראווי, "בעיקר בעידן העבודה מרחוק. אנחנו מוכרים ל-VP R&D ובחברות גדולות למנהלי מחלקות, מנהלים שיש להם אוריינטציה הוליסיטית, גם לדינמיקה ולא רק לביצועים".

החברה מונה 7 עובדים.