צוות קומפיט (צילום: עמר הכהן, יחצ)
צוות קומפיט. "לחברות שעובדות איתנו מאוד חשוב להיות הוגנים עם העובדים שלהם" | צילום: עמר הכהן, יחצ

"Compete הגיעה מהכאב שלי כ-HR בחברות סייבר כשלא ידעתי כמה אני אמורה לשלם למועמדים ולעובדים בחברה. לא ידעתי אם אני משלמת יותר מדי ומבזבזת את כספי החברה או אם אני משלמת פחות מדי וזה עלול לגרום לנטישת עובדים", אומרת עמית רפפורט מנכ"לית ומייסדת Compete ל-tech12. רפפורט עזבה את SentinelOne בה עבדה כדי למצוא את הפתרון שיביא לשקיפות אמיתית בתנאי ההעסקה של עובדי ההייטק ולא יהיה מבוסס על יחסי אמון והחלפות מידע בין מנהלות HR.

רפפורט שיתפה 20 קולגות מתחום ה-HR בקונספט של החברה. אחרי שכולן הסכימו להירשם והיא הבינה שיש לה לקוחות ראשונים, בן זוגה של רפפורט, יוני וסרמן, עזב את עבודתו הקודמת והצטרף אליה ב-Compete כסמנכ"ל טכנולוגיה. באוגוסט 2020 המערכת היתה מוכנה ולדבריה של רפפורט, עד סוף השנה תהיה לחברה 100 לקוחות משלמים (הארלי אדפטורס קיבלו גישה למערכת בחינם).

המוצר של Compete הוא פלטפורמת SaaS שנותנות ליוזרים שהם בעיקר מנהלי HR ,CFO ומנכ"לים בחברות טק מידע על השוק ואיפה הם נמצאים ביחס למתחרים. כל חברה מעבירה את נתוני השכר וההטבות של עובדיה, ובתמורה מקבלת גישה למסד נתונים מלא של תגמול העובדים בהייטק על פי חלוקה של תתי מקצועות, תחומי אחריות וחתכים נוספים.

במרץ 2021 עם 120 לקוחות גייסה Compete סיד של 2.5 מיליון דולר והשבוע הודיעה על השלמת סבב גיוס A בסכום של 15 מיליון דולר, בהובלת Tiger Global ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Aleph Ventures ו-Vine Ventures, סך ההשקעה בחברה עומד על 17.5 מיליון דולר.

הפלטפורמה מספקת מידע על 50 סוגי הטבות שונות, כולל בונוס חתימה, אופציות, חופשות לידה, חופשות, הטבות בריאותיות, מסלולי קידום, מתן עמלות, בונוסים 

הפלטפורמה מספקת מידע על 50 סוגי הטבות שונות, כולל בונוס חתימה, אופציות, חופשות לידה, חופשות, הטבות בריאותיות, מסלולי קידום, מתן עמלות, בונוסים ועוד. המידע הרחב מאפשר לחברות לדייק ולשפר את ההצעות לעובדים קיימים וחדשים ולזכות ביתרון בתחרות הגוברת על הטאלנטים בהייטק.

למה חברות הייטק משתפות במידע הרגיש של תנאי ההעסקה של העובדים? 

"חברה יכולה להשתמש במידע הפנימי שלה אבל אז היא נשארת לבד בלי לראות את כלל השוק וזה מודל של כדי לקבל צריך לתת, אי אפשר להירשם למערכת בלי לתרום לה מידע. לחברות שעובדות איתנו מאוד חשוב להיות הוגנים עם העובדים שלהם, לוודא שאין פערי שכר ולתקן איפה שצריך, ובתמורה לדאטה אנונימית של העובדים הם יכולים לראות את עצמם מול המתחרים".

איך המידע עולה למערכת?

"אנחנו מתחברים למערכת ה-HR והשכר של החברה ותהליך האונבורדינג הוא אוטומטי וקל. הוא גם ילך ויהיה עוד יותר קל, כך שאין צורך במאמץ מצד הלקוחות".

כמה לקוחות משלמים יש לחברה כיום?

"בשבת בה פרסמתי את קומפיט בפייסבוק זה פרץ כמו אש בשדה קוצים, חברה שלי שיתפה את הפוסט וזה הביא הרבה מאוד לידים. הקהילה היתה מאוד צמאה לפתרון הזה ואני מבינה את הצמא הזה כי אני הייתי שם, ויש פה פתרון מאוד נכון בכאב מאוד ממוקד. זו הסיבה שקהילת הלקוחות הפיצה את הבשורה.

בשמונת החודשים אחרי גיוס היה גידול של 800% במספר הלקוחות של החברה והיום יש לנו מאות רבות של לקוחות בארץ ובארצות הברית שכולם משלמים בממוצע 4,000 דולר בשנה

"מאוגוסט 2020, שאז השקנו את המערכת ועד גיוס הסיד שקרן אלף הובילה, במרץ 2021 היו 120 לקוחות. בשמונת החודשים אחרי גיוס היה גידול של 800% במספר הלקוחות של החברה והיום יש לנו מאות רבות של לקוחות בארץ ובארצות הברית שכולם משלמים בממוצע 4,000 דולר בשנה. התמחור של השירות נגזר מגודל החברה". בין הלקוחות של החברה נמצאות חברות מוכרות כמו GONG ,monday Lemonade Ocrolus Appsflyer Fiverr ועוד.

אתם לא החברה היחידה שפועלת בתחום ה-HR והמשכורות לעובדים, איפה היתרון שלכם מול התחרות?

"אני חושבת שיש כמה יתרונות, בראש ובראשונה יש דיפרנסציה לחבורת טק. המתחרים עובדים מול כל סוגי החברות ואני לא חושבת מתוקף זה שעבדתי בחברות סייבר שאפשר להשוות בין פאלו אלטו לתנובה, זה פרופילים שונים של חברות, זה אנשים שונים וזו לא השוואה של תפוחים לתפוחים".

איך נוצר החיבור ל-Tiger Global?

"שמונה חודשים אחרי הסיד נסעתי לשבוע לניו יורק כדי להתחיל את האינטרואים והייתי מאוד אופטימית כי בתקופה הזו עלינו ב-800% בפיינג קאסטומרס וחווינו גדילה מטורפת והבנו שיש לנו מומנטום היסטרי. Tiger הגיעו דרך אינטרו של אחד המשקיעים ביד Vine Ventures. היתה לנו הפריבילגיה לבחור בין הצעות והייתי צריכה להגיד לא ל-15 משקיעים.

"טייגר לא מקבלים מושב בדירקטוריון, הדירקטוריון זה אני, יוני ואהרון רוזנסון, שותף כללי ב-Aleph. טייגר בגישה שלהם הם מאוד הנדס אוף והיתה חשיבה מאוד אסטרטגית לומר לא למשקיעים חדשים ולהישאר עם הקיימים וגם הבחירה ב-Tiger היתה מאוד אסטרטגית, בגלל שבשוק המקומי אנחנו מאוד חזקים ורצינו לחזק את המרקט העיקרי, היה לי ברור שאני צריכה להכניס פירמה חזקה שתיתן קרדיביליות בשוק העיקרי".