שרון וגנר, מנכ"ל Cybersixgill (צילום:  Cybersixgill, יחצ)
מנכ"ל Cybersixgill שרון וגנר. "במקום להשקיע במניעה, לחפש את האיום בזמן ההתהוות" | צילום: Cybersixgill, יחצ

חברת Cybersixgill שייכת לקטגוריה המכונה Threat intelligence - מודיעין איומים. "זו בעיה ידועה בסייבר: לא משנה כמה תקיף את עצמך בגדרות, בסוף מישהו יכנס. אז במקום להשקיע בטכנולוגיות מניעתיות, תחפש את האיום לפני שהוא קורה, בזמן ההתהוות שלו", מסביר מנכ"ל החברה שרון וגנר. "זה קצת כמו מדינה - אנחנו יכולים להקיף את הגדרות בחיילים אבל זה מאד יקר [לעשות את זה] בלי מודיעין".

Cybersixgill (או סיקסגיל בקיצור) מתריעה בפני ארגונים שהם מהווים יעד לתקיפה עוד בשלב ההתארגנות של התוקפים: "אנחנו מסייעים לארגונים להבין שהם מטרה, מה כלי התקיפה שצפויים להפעיל נגדם, מה המודוס אופרנדי של התוקפים ולפעמים גם מתריעים בדיוק מתי הם יותקפו". כדי לעשות זאת, פתרון ה-AI של החברה סורק את ה-Darkweb, הרשת האפלה: "אנחנו יודעים להיות בפורומים הסגורים, בצ'אטים של התוקפים, כולל תקשורת מוצפנת", טוען וגנר.

כעת סיקסגיל מודיעה על גיוס של 35 מיליון דולר בסבב B, שמביאים את כלל ההון שגייסה ל-56 מיליון דולר. הסבב הובל בידי בית ההשקעות מור, צעד חריג יחסית שכן משקיעים מוסדיים לא נוטים להוביל סבבי גיוס. כן השתתפו בגיוס אלרון ונצ'רס, OurCrowd, קראוד סטרייק דרך זרוע ההשקעות שלה פלקון, ו-SonaeIM. בדו"חות אלרון שוערכה סיקסגיל בשווי של 80 מיליון דולר לפני הגיוס.

מנכ"ל Cybersixgill שרון וגנר: "בחברות Threat intelligence יש עשרות עובדים - לנו יש רק שלושה אנליסטים. מכריית המידע דרך האינדוקס, ההתאמה ללקוח וההנגשה - הכל אוטומטי בלמידת מכונה"

תחום ה-Threat intelligence שבו פועלת סיקסגיל כולל לא מעט חברות מודיעין סייבר, בהן ענקיות אבטחת מידע או חברות מתמחות בתחום, אך כולן מבוססות על מודיעין אנושי. לטענת סיקסגיל, הפתרון שלה מקורי בכך שהוא אוטומטי: "אם אתה נכנס לחברת Threat intelligence טיפוסית, תראה שם עשרות עובדים, דוברי רוסית וסינית וקוריאנית - לנו יש שלושה אנליסטים בלבד", אומר וגנר. "משלב כריית המידע דרך האינדוקס, ההתאמה ללקוח בקונטקסט והנגשה שלו - הכל קורה אוטומטי באמצעות למידת מכונה".

הלקוחות: חברות גדולות, אינטגרטורים וחברות סייבר שמשלבות את המידע

לקוחות החברה מתחלקים לשלוש קבוצות: מכירות ישירות ללקוחות גדולים שיש להם חמ"ל סייבר (SoC) ויודעים להפעיל מדיניות אבטחת מידע בהתאם לאיומים; אינטגרטורים שמוכרים ללקוחות מעט יותר קטנים; וחברות סייבר אחרות שמשלבות את "פיד" המידע של סיקסגיל במוצרים שלהן, כמו ענקית הסייבר קראוד סטרייק שהיא כאמור משקיעה ותיקה בחברה. לדברי וגנר "לחברה יש יותר מ-100 לקוחות, שמות גדולים וקצב הכנסות דו ספרתי", כלומר של יותר מ-10 מיליון דולר בשנה.

לפי הודעת הגיוס של סיקסגיל, "יכולות איסוף המודיעין האוטומטי של החברה משולבות עם אלגוריתמים ייחודיים של Machine learning לצורך מעקב אחר שחקני איום, שליפה מהירה של מידע רלוונטי מתוך בסיס הנתונים, דירוג האיומים על סמך הסבירות שינוצלו ויצירת פרופילים ודפוסי התנהגות של עברייני סייבר. סבב ההשקעות האחרון יאפשר ל-Cybersixgill להוסיף ולהתמקד בחדשנות בפתרונות שהיא מספקת, עם מגוון עשיר של כלים וניתוחים מבוססי בינה מלאכותית".

סיקסיגל נוסדה ב-2014 ומעסיקה כ-100 עובדים, כ-40% מהם נשים. לפני כשנתיים וחצי עברה החברה אירוע לא פשוט של החלפת מנכ"ל שכלל את הצטרפות וגנר לחברה. "היה צורך להעביר את הפוקוס של החברה מהומלנד סקירוטי אל העולם הפרטי", הוא אומר. "זה שינוי שקרה בהצלחה, ולראייה חל גידול 400% במכירות בתקופה הזו. מייסדי החברה עדיין עובדים בה".