מייסדי חברת הקסה (צילום: יחצ)
מייסדי הקסה. "שילשנו את מספר הלקוחות והכפלנו הכנסות" | צילום: יחצ

זוכרים את הימים שגרפיקה בתלת ממד הייתה ההייפ הכי חם בשטח, וכולם דיברו על מציאות רבודה (VR) ועל מטאוורס? המציאות בשטח הכתה רבים מהסטארטאפים שצצו בתחומים האלה, דבר שהופך את חברת התלת ממד הישראלית הקסה (Hexa) למקרה מיוחד. החברה מודיעה היום על סגירת סבב גיוס הון A בהיקף של 20.5 מיליון דולר מהמשקיעים point 72 ventures, Samurai Incubate, Sarona Partners, ו-HTC. וזה לבדו יכול להעיד שהחברה מצאה התאמת מוצר לשוק, שמייצרת לה הכנסות.

הטכנולוגיה של Hexa משתמשת בתמונות דו-ממדיות קיימות ובבינה מלאכותית כדי לבנות דגמים תלת ממדים של פריטי לבוש, תכשיטים, מוצרי אלקטרוניקה ורהיטים, מה שמוכר גם כ"תאומים דיגיטליים" של פריטים פיזיים. יצירת התאום הדיגיטלי היא תהליך מסובך ויקר, שמחייב שימוש באולפנים עתירי מצלמות ועבודת עריכה ממושכת, אבל בהקסה מצאו את הדרך לייעל את התהליך: בניית התאום הדיגיטלי ישירות בפלטפורמה שלהם, מבלי לצלם מוצר פיזי.

אמזון ואפיק גיימס בין הלקוחות

אחרי שמייצרים את המודל התלת ממדי עם הטקסטורות לפי העיצוב של הלקוח, אפשר לשלב אותו בכל דרך שהלקוח רוצה, לסובב לכל כיוון, להלביש דוגמנים ודוגמניות בבגדים או להניח בידם אביזרים. הפלטפורמה של הקסה משמשת כצינור להפצת "חוויות לקוח" תלת ממדיות מענקיות הסחר לרשתות שותפות, וגם לקבלת חוויות כאלה מספקים של הענקיות, שרוצים לשפר את המכירות שלהם בפלטפורמות הסחר. התוצאה: ענקיות כמו אמזון, וולמארט, בסט ביי, אפיק גיימס, יוניטי וגם בייטדנס, החברה האם של טיקטוק, נמנות עם לקוחות החברה, ואחריהן מגיעים הספקים שלהן.

אטיאס: "אף אחד לא עזב אותנו בשנה שעברה. הלקוחות רואים את הערך שאנחנו מייצרים עבורם בצורה ברורה. במצב השוק הנוכחי אנחנו רואים ניקוי של המון רעשים - כל התחרות שעשתה עסקאות לא מוצדקות"

יחיאל אטיאס, מנכ"ל הקסה ומייסד שותף, אומר שהמטאוורס חי וקיים, לפחות בגרסאות ענקיות הגיימינג שצמאות לתוכן תלת ממדי: "כדי לייצר תוכן תואם 'מטאוורסים' אתה צריך לעבור דרך המערכת שלנו. אפיק גיימס ויוניטי, שתי חברות שהן גם לקוחות שלנו וגם שותפים אסטרטגיים, אומרות לכל מי שרוצה לייצר דאטה סט גדול בתלת ממד לעשות את זה דרך הקסה. וגם אנחנו שולחים אליהם לקוחות. אנחנו שירות משלים שלהם, אנחנו לא נבנה מנוע Unreal מחדש, כל מה שקשור לחוויה של הלקוח, אנחנו משאירים לחברות אחרות".

בעולם של AI גנרטיבי וגרפיקה שמייצרת בינה מלאכותית, לא יותר פשוט להגיד ל-Dall-e לייצר את המודלים התלת ממדיים?
"הבעיה היא שהמודלים האלה יודעים לתת 'משהו ליד', לא תלת ממדי ממש. גם המודלים של גוגל, גם של OpenAI וגם של Nvidia. הבעיה היא שבתלת ממד אין בכלל דאטה בייס לאמן עליו את ה-AI, אין מספיק אנשים שייצרו את התוכן. את התוצרים הקיימים של המודלים אי אפשר למשל להכניס למטאוורס. ואנחנו היום החברה הכי גדולה בעולם שמייצרת דאטה סטים של תלת ממד".

במצב השוק הנוכחי הלקוחות שלכם לא מצמצמים רכישות? זה נראה שירות פחות חיוני כשמקצצים בהוצאות.
"זה בדיוק מה שחשבנו, אבל אף אחד לא עזב אותנו בשנה שעברה. הלקוחות רואים את הערך שאנחנו מייצרים עבורם בצורה ברורה. שילשנו את מספר הלקוחות משנה שעברה והכפלנו את ההכנסות. במצב השוק הנוכחי אנחנו רואים ניקוי של המון רעשים - כל התחרות שעשתה עסקאות לא מוצדקות. הסטארטאפים בתחום מתו כי היו להם מודלים עסקיים שלא באמת עובדים. האסטרטגיה שלנו של כל הזמן להיות רווחיים, אסטרטגיה ארוכת טווח, השתלמה. כי עכשיו כשהכל התנקה כל הלקוחות מגיעים אלינו ואין אפילו תחרות. בגלל שהיינו מאוד ממושמעים בתקופת השפע היום אנחנו קוצרים את הפירות".

חברת הקסה הוקמה בשנת 2015 על ידי יחיאל אטיאס, רן בוכניק ויונתן קלארק. עד היום גייסה 1.2 מיליון דולר בסבב פרה-סיד ו-5.5 מיליון דולר בסבב הסיד, דבר שמביא את סך הגיוסים של החברה ל-27.2 מיליון דולר. בחברה כ-100 עובדים ברחבי העולם והיא מתכננת התרחבות נוספת.

התקשיתם לשכנע את המשקיעים לבצע את הגיוס הנוכחי?
"אנחנו חברה מאוד זהירה. סיבוב האקוויטי האחרון שלנו היה ב-18 מיליון דולר, והיום אנחנו כבר הרבה מעבר לזה. זאת אומרת שגם אם נצטרך לעשות סיבוב נוסף לא תהיה לנו בעיה. השוק יתמחר את הסיבוב ואנחנו מתמקדים בלהיות חברה טובה עם מדדים טובים. כאשר זה יקרה, במיוחד בגלל שהיום משקיעי ההון סיכון יושבים על הרבה כסף, הם יבחרו את החברות שהסיכון בהן יותר נמוך, ועל זה אנחנו בונים. זה עבד בפעם שעברה ומקווה שיעבוד עוד פעם. בפעם הקודמת גייסנו במאי, בשיא של המשבר. אז אני מניח שבפעם הבאה זה יהיה יותר קל".