שלמה קרמר וגור שץ (צילום: רותם כהן מסטודיו יעל, יחצ)
שלמה קרמר וגור שץ. "הקנטאור הוא נקודת התחלה ואנחנו חייבים להתחיל להאיץ" | צילום: רותם כהן מסטודיו יעל, יחצ

קייטו (Cato Networks) של שלמה קרמר וגור שץ מודיעה היום כי חצתה את קצב ההכנסות השנתי של 100 מיליון דולר והפכה בכך לקנטאור. קייטו הוקמה ב-2015 וגייסה עד היום 532 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון בוצע לפי הערכת שווי של 2.5 מיליארד דולר. היא מעסיקה כ-700 עובדים.

קייטו פיתחה פלטפורמה שמשלבת בין פתרונות אבטחה, אחסון ורשתות לפתרון מקיף אחד. התנהלות מסורתית של חברות וארגונים היא להסתמך על מספר גדול של ספקים מתמחים עבור כל תחום בנפרד, כאשר הפתרון של קייטו מיועד להחליף את כל אלה ברשת ארגונית אחת.

"לקחנו כמה שווקים עצמאיים וחשבנו שאפשר לאחד את כולם תחת מוצר אחד", מספר ל-tech12 גור שץ, מייסד משותף, נשיא וסמנכ"ל תפעול בקייטו. הרעיון, הוא מסביר, נולד משינוי בדרך שבה ארגונים בונים את הרשת שלהם והמעבר לענן, אבל המשמעות של פיתוח מוצר מקיף הוא שתהליך רכישת הלקוח מאתגר וממושך יותר.

קייטו לא מציעה להחליף מוצר אחד באחר, אלא לעשות מהלך כולל של החלפת שורת מוצרים. "ההגעה לקנטאור היא לא הישג אלא צעד בדרך ואנחנו עדיין קטנים ביחס לאן שהתחום צריך להגיע. כדי שחברה תחולל מהפכה אמיתית בתחום כזה צריכים להיות מאוד גדולים; זה יהיה שוק של חברות ענקיות ואנחנו גדלים בשביל להגיע לשם".

הייתה לכם תחרות לאורך הדרך?
"כמעט בכלל לא, היו לנו מתחרות בכל תחום בנפרד. כשהתחלנו לקוחות מאוד אהבו את זה אבל זה הימור מבחינתם וזה היה קשה. ב-2019 הייתה לנו עזרה מצד האנליסטים שאמרו שלשם העולם הולך, וב-2020 קבלנו עזרה מהקורונה שהבהירה שארגונים צריכים לחשוב על הרשת שלהם בתור דבר אחד שצריך לנהל.

"הבעיה היא שברגע שזה קרה פתאום יש חצוצרה גדולה שאומרת שכולם צריכים לשנות כיוון ובאמת הרבה חברות התחילו לעשות את זה. ולכן הקנטאור הוא נקודת התחלה ואנחנו חייבים להתחיל להאיץ כי להגיע ל-100 מיליון לא יעזור לנו כשחברות כמו פאלו אלטו ואחרות זזות על אותו המסלול".

גור שץ: "יש אלפי חבורת סייבר בארץ, זה מדהים כי לכל אחת מישהו צריך לקנות את המוצר שלה. זה טרנד שהולך קצת לדעוך וחברות שעשו משהו מאוד ספציפי, אפילו מאוד בהצלחה - בייחוד כשהיה המון כסף לקנות כמה מוצרים - יתמזגו וישתלבו בתוך חברות פלטפורמה"

אתם מחליפים לגמרי פתרונות אבטחת ענן למשל או שאלה פתרונות שעובדים במקביל?
"האזורים הארגוניים שישתנו זה כל מה שעדיין נמצאט במשרד כמו פיירוול, תקשורת וחיבור בין משרדים, כולם יעלמו ויוחלפו ע"י שירותים. היום גם חבורת הסקיוריטי הגדולות הבינו שהן צריכות להיות חברות פלטפורמה מלאות. יש אלפי חבורת סייבר בארץ, זה מדהים כי לכל אחת מישהו צריך לקנות את המוצר שלה. זה טרנד שהולך קצת לדעוך וחברות שעשו משהו מאוד ספציפי, אפילו מאוד בהצלחה - בייחוד כשהיה המון כסף לקנות כמה מוצרים - יתמזגו וישתלבו בתוך חברות פלטפורמה. היתרון של זה בתור משתמש הוא שזה עובד טוב ביחד. תראי את מוצרי אפל למשל, היא דגם לעבודה כזו וזה הגל הבא של חברות סקיוריטי וטרנד שאי אפשר להילחם בו".

אסף רפפורט (צילום: נתנאל טוביאס)
אסף רפפורט, מייסד Wiz. "אנחנו הצב והם הארנב ואנחנו בכלל לא באותה תחרות" | צילום: נתנאל טוביאס

איך אתה מסביר את זה שחברת אבטחת ענן כמו ויז שקמה אחריכם הגיעה להיקף הכנסות כזה לפניכם?
"ויז זו חברה נהדרת אבל היא מתמודדת עם אותה בעיה - איך לבלוע מורכבות ניהולית למוצר אחד. היתרון שלהם עלינו זה שמה שאנחנו עושים זו תשתית, כלומר ארגון שעובד איתנו מחליף את הרשת הארגונית שלו ולכם ההתמודדות היא כבדה יותר ומערבת לא רק את איש האבטחה אלא הרבה אנשים בארגון והמעבר הרבה יותר איטי אבל הוא גם חד כיווני. זה מזכיר את המעבר שארגונים עשו לענן הציבורי. אם יש הרבה תקציבים, קלות הפעלה וסיכון נמוך אז תקציבים יכולים לעבור לחברה שמציע פתרון קל להטמעה, כמו ויז, ויש הרבה חברות שהצליחו בזכות זה שלא לקחו אחריות על תשתיות. מה שאנחנו עושים זה מרוץ לטווח ארוך, אנחנו הצב והם הארנב ואנחנו בכלל לא באותה תחרות".

הזכרת את אפל, אתה מתאר כאן בעצם מציאות של גן סגור שבה ארגונים תחומים בתוך הרשת שבחרו להשתמש בה.
"לזה התכוונתי כשאמרתי שאנחנו צריכים להיות חברה גדולה. אם באמת העולם הולך לכיוון הזה אז יהיו מעט חברות כאלה - כמו שכמות העננים הציבוריים שיש היא יחסית קטנה. אנחנו נמצאים בכל העולם המלוכלך של תחום האדג'. אם פעם היה און פרמיס - מה שיושב בתוך המשרד - ואז נוצר הענן - היום בין שניהם כביכול נוצר עולם האדג' שיש לו רגל אחת אחת בענן ואחת בכל מחשב. אנחנו ברווח שבין העננים הציבוריים. זה החומר השחור של עולם ה-IT. החברות החדשות יהיו כאלה שמה שיקבע את הסיכוי שלהן לשרוד זה כמה הפיך התהליך שהן מובילות. הדרישה מלקוחות היא לשינוי גדול וזה טוב כי זה שינוי חד כיווני, אבל זו מכירה מאוד קשה. אנחנו לוקחים אחריות על המון תחומים קריטיים".

אנחנו רואים לאחרונה שגם הכנסות יפות לא מגינות על חברות מפני מהלך של צמצומים. יש כזה בקנה אצלכם?
"אני לא יודע מה יקרה עוד רבעון, נכון לעכשיו אנחנו רואים את העולם מסביב בפחות אופוריה אבל אנחנו עדיין גדלים ולא עושים שום דבר כרגע. אבל אני לא אומר ששום דבר לא ישתנה אבל כרגע אין מהלך כזה".