צוות הלידרים של פירמיד אנליטיקס (צילום: עמרי קוהל, יח"צ)
צוות הלידרים של פירמיד אנליטיקס. צריכים לגייס עוד 60 אנשי פיתוח בשנה הקרובה | צילום: עמרי קוהל, יח"צ

משבר בהשקעות בהון סיכון? לא אם שואלים את חברת ניתוח הנתונים העסקיים פירמיד אנליטיקס (Pyramid Analytics). אחרי פיבוט שביצעה ב-2018 ואחרי שהתמודדה עם האטה בתקופת הקורונה, החברה חוזרת למסלול צמיחה מהירה ומודיעה היום (ב') על גיוס בהיקף 120 מיליון דולר בסבב E, תוך כדי ביקוש יתר מצד משקיעים שהביא להגדלת היקף הסיבוב המתוכנן.

את הגיוס הובילה קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית HIG Growth Partners ואליה הצטרפו כלל ביטוח, Kingfisher Capital, General Oriental ו–Kreos Capital, וכן המשקיעים הישראלים הקיימים: JVP, Maor Capital, Sequoia Capital ו-Viola Growth. סך כל גיוסי החברה מגיע לכ-200 מיליון דולר בחמישה סבבים.

פלטפורמת האנליטיקה של פירמיד אנליטיקס מאפשרת לארגונים גדולים לבצע ניתוח מעמיק של נתונים עסקיים, המבוסס על בינה עסקית (BI) ועל בינה מלאכותית (AI). מדובר בקטגוריה חדשה שהוגדרה על ידי חברת גרטנר כ-Augmented analytics, ופירמיד היא מהמובילות בה מול ענקיות כמו IBM, אורקל, SAP, מיקרוסופט ומול חברות מתמחות כמו Tableau, Power BI, Clear Analytics וגם Sisense הישראלית. הפלטפורמה מאפשרת ניתוח נתונים לפי צרכים של משתמשים מסוגים שונים בחברה, שיכולים לשתף תובנות בין עובדי הארגון על גבי תשתית הנתונים הקיימת בארגון.

מנכ"ל החברה עמרי קוהל אומר בשיחה עם tech12: "החברה חוותה אקסלרציה היסטרית בשנתיים האחרונות. גם בגלל שהמוצר מאוד התבגר וגם כי השוק התחיל לחפש סטנדרטיזציה של כלי האנליטיקה. אנחנו מספקים מערכת אחידה לכל המשתמשים בארגונים, לכל סוגי המידע בארגון ולכל העומק התחקורי שהארגון מבקש לעשות. זה מוצר שלא קיים אצל אף חברה אחרת".

עמרי קוהל, מנכ"ל פירמיד אנליטיקס: "ב-2016 פיתחנו את הפלטפורמה מחדש והשקנו אותה ב-2018 כמערכת decision intelligence. בשנתיים האחרונות חווינו האצה משמעותית בגלל הטרנספורמציה הדיגיטלית ובגלל המעבר לעבודה מהבית"

הערכת השווי לפיה נערך הגיוס לא נמסרה, מה שמאפשר להעריך כי החברה לא הגיעה עדיין לשווי של מיליארד דולר, דרגת היוניקורן הנכספת. עם זה נודע כי החברה שילשה את שוויה לעומת השווי בגיוס הקודם ב-2020, וכי היקף המכירות השנתי שלה הוכפל לעומת השנה שעברה וצפוי להסתכם בכ-90 מיליון דולר.

"אנחנו לא מדברים על הערכות השווי כי זה משהו נקודתי, היום זה מספר אחד ומחר זה מספר אחר", אומר קוהל, "חשוב לנו לבנות את הערך ללקוחות באופן עקבי. אנחנו נחושים ללכת לשם ופחות חשוב לי מה המספר שמישהו חושב שהיום שאפשר לשלם על החברה. חשוב מה יקרה בעוד שנתיים שלוש: אני יודע מהן הכנסות ה-ARR שאליהן אני צריך להגיע ואני לא שואל את עצמי מה הוולואציה שאליה אני צריך להגיע. ה-ARR צריך להביא אותי להיות מסוגל לעשות גיוס גדול מאוד או לצאת להנפקה".

פירמיד אנליטיקס הוקמה ב-2009 על ידי עמרי קוהל המנכ"ל, אבי פרץ סמנכ"ל הטכנולוגיות, והרברט הוכטמן, איש ניתוח נתונים. החברה מעסיקה למעלה מ-240 עובדים בעולם, 80 במרכז המו"פ בישראל והיתר במשרדים בארה"ב, בריטניה ,הולנד, דובאי וגרמניה.

עמרי קוהל, מנכ"ל פירמיד אנליטיקס (צילום: כפיר זיו, יח"צ)
מנכ"ל פירמיד אנליטיקס, עמרי קוהל. מוצר שלא קיים אצל אף חברה אחרת | צילום: כפיר זיו, יח"צ

"התחלנו כבוטסטראפ עם 3 מיליון דולר של עצמנו", מספר קוהל, "לקחנו טכנולוגיות ויזואליזציה של נתונים שהמציאו חברות כמו קליק-ויו וטאבלו ובנינו פלטפורמה שתאפשר להשתמש בהן בעולמות האנטרפרייז". גיוס ההון הראשון נערך ארבע שנים מאוחר יותר ב-2013 בהובלה של קרן סקויה, ופירמיד חתמה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט להפצת המוצר שלה על פלטפורמות מיקרוסופט.

"ב-2016 החלטנו שלוקחים את כל מה שלמדנו והולכים למקום שכלי ה-BI הסטנדרטיים לא נותנים להם מענה" הוא מספר, "פיתחנו את הפלטפורמה מחדש והשקנו אותה ב-2018 כמערכת decision intelligence. בשנתיים האחרונות החברה חוותה האצה מאוד משמעותית בגלל הטרנספורמציה הדיגיטלית וגם בגלל המעבר לעבודה מהבית שכן המנוע האנליטי שלנו יודע להתחבר ישירות לתוך מקורות המידע ולהעביר את המידע בצורה מאובטחת למשתמשים".

ב-2016 אמרת בריאיון: "לא נמכור את החברה ונהיה יוניקורן בתוך שנה וחצי–שנתיים". איך ההתקדמות להגשמת ההצהרה הזו?
"עמדתי בהבטחה אחת: אנחנו לא נמכור את החברה. מכרתי שלוש חברות קודם לכן ועכשיו המטרה היא לבנות את החברה הכי גדולה בתעשייה ולהוביל את הקטגוריה ולכן גם הגיוס הזה. אנחנו נהיה בשלים להנפקה ב-2024 והמטרה של הגיוס היא לקחת אותנו לשם".

העיתוי של הגיוס לא קצת בעייתי, בתקופה של ירידה בהשקעות?
"מכיוון שאנחנו מתרכזים במטרה הסופית ולא במחר בבוקר, לא מתכוונים לעשות מיני-אקזיט וללכת הביתה – התחלנו את הגיוס בשנה שעברה וסגרנו אותו לפני שבועיים. היה לנו ביקוש יתר של משקיעים בסיבוב הזה, התכוונו לגייס 100 מיליון דולר וגייסנו 120 מיליון. אני חושב שהמשקיעים מאוד זהירים עכשיו וזה שגייסנו היום וסגרנו מעיד על האיתנות של החברה. אני בשוק יותר מ-20 שנה. ראיתי את הדוט.קום וראיתי את הסאבפריים והייתי בקורונה ועכשיו בפוסט קורונה. בסוף החברות הטובות שיש להן יתרון תחרותי טכנולוגי – מצליחות".

מדברים על האטה ואולי פיטורים בתעשייה. מרגישים את זה אצלכם?
"אנחנו היום בערך 80 איש בישראל ואנחנו צריכים לגייס עוד 60 אנשי פיתוח בשנה הקרובה. בחברות אחרות אני חושב שהמנהלים בודקים את עצמם בצורה יותר הדוקה היום. אני לא שומע על אנשים שמצמצמים או מפטרים ונכנסים להגנה, אבל אני רואה אנשים שבודקים את עצמם בצורה יותר משמעותית".

קוהל: "בחברות אחרות אני חושב שהמנהלים בודקים את עצמם בצורה יותר הדוקה היום. אני לא שומע על אנשים שמצמצמים או מפטרים ונכנסים להגנה, אבל אני רואה אנשים שבודקים את עצמם בצורה יותר משמעותית"

בעקבות ההשקעה, סקוט הילבו, מנהל שותף ב-H.I.G Growth Partners יצטרף לבורד של פירמיד. הילבו אומר: "פירמיד היא מודל של טרנספורמציה. פלטפורמת ה-Decision Intelligence שלה שיפרה את הניתוח והבינה העסקית על ידי הגדרה מחדש של מה אפשרי, כאשר הכוח של תובנות הנתונים זמין לכולם. פירמיד מניבה החזר ROI יוצא דופן ללקוחות על ידי העצמתם לקבל החלטות מהירות יותר תוך מינוף ניתוח ותובנות נתונים".

יואב צרויה, שותף כללי בקרן JVP, אמר: "במשך למעלה משני עשורים הוקמו עשרות חברות בתחומי ה-BI וה-Data analytics עם הבטחה לספק יכולות אמיתיות לקבלת החלטות מבוססות נתונים בארגון. לעומת הכישלונות הרבים בתחום, פירמיד אנלטיקס בולטת ביכולותיה להתמודד עם מגוון רחב של מקורות מידע, כמויות הולכות וגדלות של נתונים והנגשה למשתמשי קצה".