Winn.ai (צילום: גל בורשטין, יחצ)
צוות Winn.AI. מה שווה פלייבוק אם אף אחד לא משתמש בו | צילום: גל בורשטין, יחצ

עשרה חודשים לאחר שהוקם, הסטארט אפ Winn.AI נחשף היום עם גיוס סיד של 17 מיליון דולר. כשברקע משבר ההייטק, את הגיוס מובילות הקרנות הגדולות Insight Partners ו-S-Capital ומשתתפים בו גם משקיעים פרטיים בולטים, בהם יבגני דיברוב, מנכ"ל Armis, זיו פלד מ-AppsFlyer ועמית הלפרין מאיירון סורס.

Winn.AI פיתחה אפליקציה מבוססת בינה מלאכותית, שמגבירה את הפרודוקטיביות של אנשי מכירות. המערכת עוקבת בזמן אמת אחרי שיחות המכירות, מבינה את הדברים הנאמרים ואת ההקשרים שבהם הם נאמרים ומסייעת לאנשי המכירות בבניית הקשרים ובהשגת המטרות שהוצבו על בסיס פלייבוק שנקבע מראש.
מודלי השפה שמופעלים ברקע נותנים לאיש המכירות עצות בזמן השיחה כיצד להתקדם ומה צריך להשיג, ובסיום השיחה המערכת עורכת סיכום של השיחה, מציגה את היעדים שהושגו, שולחת מיילים עם הסיכום ומזינה את הנתונים למערכת ה-CRM הארגונית.

Winn.AI הוקמה ב-2021 על ידי אלדד פוסטן-קורן, המשמש מנכ"ל, ובר חלוה, סמנכ"ל טכנולוגי. אלדד שימש כמנהל מכירות ובהמשך סמנכ״ל המכירות של DreaMed Diabetes. בר הוא בוגר 8200 ומהעובדים הראשונים בסטארט אפ הסייבר XM Cyber.

המנכ"ל אלעד פוסטן-קורן: "חוויתי את הכאבים של איש המכירות בשטח וכמנהל צוות אנשי מכירות גיליתי כמה קשה לייצר אחידות ועקביות בין אנשי המכירות. כולם אמרו לי 'תכתוב פלייבוק' אבל אחרי שכתבתי אף אחד לא השתמש בו"

"עולם המכירות הוא עולם מדהים ומרתק", אומר פוסטן-קורן, "חוויתי את הכאבים של איש המכירות בשטח וכמנהל צוות אנשי מכירות גיליתי כמה קשה לייצר אחידות ועקביות בין אנשי המכירות. כולם אמרו לי 'תכתוב פלייבוק' אבל אחרי שכתבתי אף אחד לא השתמש בו. ואז התחלתי לרדוף אחרי אנשים שישתמשו בפלייבוק..."

על הרגע הזה נולד הרעיון לפתח מערכת שתתמוך באנשי המכירות ובאותו זמן תוודא שיש אחידות ועקביות ביניהם. פוסטן-קורן אומר שבניגוד לשיחות של מוקדי תמיכה, שיחות מכירה אינן מתוסרטות ברובן, ולכן המשימה של ללמד מכונה להבין את השיחות האלה היתה סבוכה במיוחד.

"האפליקציה מאפשרת למנהל המכירות להגדיר את הפלייבוק עם תבניות מוכנות מראש, ואז לנסות את זה באופן מעשי. היום זו כבר אפליקציה רשמית במרקטפלייס של זום. האפליקציה שמה את הפלייבוק על המסך של איש המכירות ועוזרת לו לעקוב אחריו תוך כדי שיחה דינמית, עוזרת לו לזהות את התשובות, כותבת הערות תוך כדי השיחה ומזינה אותן לתוך מערכת ה-CRM".

אתם מבינים את מה שאומר הלקוח?
"יותר מזה, אנחנו מבינים את הקונטקסט. זה הסיקרט סוס שלנו - הבנת הקונטקסט על בסיס אלפי שיחות מכירה שלפיהן בנינו את האלגוריתם. הגביע הקדוש הוא להבין בצורה עמוקה, שתעזור לאיש המכירות ותמקד אותו בכישורים הרכים שלו ובבניית מערכת היחסים".

גיוס של 17 מיליון דולר בתקופה כזו? ממה התלהבו המשקיעים?
"אנחנו משתדלים לרוץ מאוד מהר. החברה בת עשרה חודשים ואנחנו כבר 24 עובדים, מאוד מהר המשקיעים הבינו את הפוטנציאל, והבאנו את S-Capital לשולחן וכמה שבועות אחרי זה אינסייט שמעו על הדבר הזה ואמרו שהם רוצים להצטרף, וככה יצא סיבוב של 17 מיליון דולר בסיד".

מצפים ממכם להציג מכירות ממשיות בשלב הזה?
"היום השיח סביב ה-unit economics הוא מאוד משמעותי. אני חושב שזה תמהיל של היקף השימוש ושל ההכנסות ובעיקר של קצב. אם נצליח להראות תוך חודשיים, או תוך רבעון, צמיחה דרמטית - שזה מה שאנחנו מתכננים - אז גם ההכנסות וגם השימוש יהיו במספרים יפים. אבל חד משמעית, אתה לא יכול לצאת לסבב A בלי הכנסות משמעותיות. בטח לא אחרי סיבוב סיד כזה".

"היום השיח סביב ה-unit economics מאוד משמעותי. אם נצליח להראות תוך חודשיים, או תוך רבעון, צמיחה דרמטית - שזה מה שאנחנו מתכננים - אז גם ההכנסות וגם השימוש יהיו במספרים יפים. אבל חד משמעית, אתה לא יכול לצאת לסבב A בלי הכנסות משמעותיות"

בשלב זה האפליקציה פועלת בגירסת בטא בחמש חברות המשמשות שותפות תכנון, והכוונה בחברה היא להרחיב את היקף השימוש בבטא לכ-15 חברות עד לסוף השנה. בתחילת 2023 תשיק החברה מוצר בגירסה מלאה וחינמית, שמיועד לאנשי המכירות ומטרתו להרחיב במהירות את מעגל המשתמשים בתוכנה למספרים משמעותיים.

חגי שוורץ, שותף מנהל באינסייט פרנטרס, אומר: "הטכנולוגיה האינטואיטיבית של Winn.AI זיהתה את נקודת הקושי של אנשי המכירות ומציעה לה פתרון טכנולוגי: על ידי מתן אפשרות לאנשי מכירות להתמקד בביצוע המכירה, הם יכולים לשפר את הביצועים באופן משמעותי. אנחנו מצפים לשותפות עם צוות Winn.AI בתהליך הגדילה וההתרחבות".

איה פטרבורג, שותפה מייסדת בקרן S Capital אומרת: "הבנו בשלב מוקדם ש-Winn.AI מביאה גישה יוצאת דופן מבחינה טכנולוגית ומוצרית, להתמודדות עם הבעיות עמוקות בארגוני מכירות מסביב לעולם, וכל זה בשילוב עם צוות חזק מאד. בדיוק בזמן שחברות נדרשות למכור יותר עם פחות משאביםwinn.ai מאפשרת זאת על ידי הגדרה מחדש של דרכי הפעולה בעולם המכירות."