עובדי וואן ביט (צילום: נטלי סוקובסקי, יחצ)
אנשי וואן ביט. מימין: גוש דביר, אביחי שנבל, ויקי סלאבין וישי אשלג | צילום: נטלי סוקובסקי, יחצ

חברת Onebeat היא חברת ריטייל טק שמתעסקת באתגר שמוכר לכולנו: מלאי. "באת לקנות חולצה בזארה, צווארון V, גודל מדיום, צבע סגול ואין בחנות", מסבירה בפשטות ויקי סלאבין מנהלת התפעול של החברה. "ואז או שאומרים לך שהחולצה לא קיימת ברשת או שהיא נמצאת בנהריה: 'להזמין לך?' זה לא ניהול מלאי יעיל".

ההבטחה של וואן ביט פשוטה, אך מסובכת: לחזות את הביקוש ברמה היומית, ולנהל את המלאי כך שמצד אחד לא יהיו חוסרים ומצד שני לא ייווצר אובר-סטוקינג במחסן והמוצרים יצברו אבק. "המטרה היא לנהל את שרשרת האספקה, לנתח המון גורמים ולהפוך אותם להמלצה בסוף היום כך שב-4 בבוקר תצא המשאית עם החולצה הסגולה", אומרת סלאבין ומדייקת: "שוק ה-Forecasting לטווח רחוק מאוד רווי, סוגיות של חוסר בחומרי גלם, מזג אוויר, שביתה בנמל אשדוד או טרנד חדש בטיקטוק. אנחנו לא שם ומתעסקים במלאי הקיים".

"ניתוח של מידע מורכב"

התוכנה של וואן ביט משווקת לאנשי התפעול והרכש הבכירים ברשת קמעונאית, אבל היא גם משוקפת למנהלים הזוטרים במחוזות ובחנויות, כדי שיבינו איך הופץ המלאי, "וזו כבר לא שאלה של מי צועק יותר חזק", מסבירה סלאבין. ההבטחה של החברה לקמעונאי היא להוריד את כמות ה"סטוקינג" מצד אחד, ואת ה"שורטג'" מהצד השני, ולהוציא יותר מהמלאי במחיר מלא, בימיו הראשונים על המדף. "זה ניתוח של מידע מורכב שכולל את כל המק"טים של הרשת, את כל החנויות, את כל המחסנים. לענקיות יש פתרונות אבל לרשתות קטנות, פחות מ-20 סניפים, כמעט אין פתרונות ולעתים הן מתנהלות ממש באקסלים", טוענת סלאבין.

"לענקיות יש פתרונות אבל לרשתות קטנות, פחות מ-20 סניפים, כמעט אין פתרונות ולעתים הן מתנהלות ממש באקסלים", טוענת סלאבין

מה שנכון להלבשה נכון לעוד תעשיות, היא מסבירה: "אנחנו פועלים בהלבשה, הנעלה, ויש ניואנסים בין התעשיות, מוצרי Luxury כמו שעונים ותכשיטים, קונסיומר אלקטרוניקס, אפטר מרקט - שזה שוק חלקי החילוף, עולם ה-DIY, ספרים וצעצועים וליקר - שזה ענף השתייה החריפה. אנחנו פועלים ב-26 מדינות ו-160 לקוחות, מיפן, ועד אמריקה הלטינית; יש לנו משרדים גם בבוגוטה ובמקסיקו סיטי".

https://img.mako.co.il/2023/06/06/ReplenishmentPR.pngהמערכת של וואן ביט

וואן ביט היא חברה קצת שונה בשדה הטק כי היא נוסדה ב-2018 על ידי ד"ר ישי אשלג (שהוא גם מנכ"ל החברה) ואביחי שנבל כספין אוף מחברת ייעוץ בתחום שרשרת האספקה המכונה Goldartt Consulting. ב-2022 החברה גייסה לראשונה הון חיצוני ראשון של 5 מיליון דולר וכעת היא מודיעה על גיוס הון נוסף של 10 מיליון דולר כדי להרחיב את יכולות המוצר ואת השווקים, בדגש על ארה"ב. קרן Magenta Venture Partners הובילה את סבב הגיוס (סבב B) יחד עם שורה של משקיעים קיימים ומשקיעים חדשים בחברה: AnD Ventures, INcapital Ventures, J-Ventures, Surround Ventures וקרן Wilson’s Bird Capital.

"מנגיש כלים חדשניים"

בהודעת הגיוס נכתב: "Onebeat מאתגרת את פתרונות שרשרת האספקה הקיימים היום ואת שירותי הייעוץ היקרים הנלווים לעתים קרובות לפעילות הקמעונאיים. זאת באמצעות שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית, תשתיות ושירותי ענן המאפשרים אופטימיזציה יום יומית לניהול המלאי. בעוד שרוב הפתרונות הקיימים נגישים אך ורק לארגונים גדולים מאוד (חברות אנטרפרייז, תאגידים גדולים), הפתרון מנגיש כלים חדשניים גם לחברות קטנות יותר, אשר מהוות את החלק הארי של שוק זה".

עוד נכתב: "במהלך השנה האחרונה Onebeat הכפילה את בסיס הלקוחות שלה, ביניהם ניתן למצוא חברות במגוון תחומים. בין שמות הלקוחות ניתן למצוא שורה של חברות ריטייל גלובליות ומובילות כגון Calvin Klein, American Eagle, Crocs וחטיבת הקמעונאות של TATA Group". החברה מעסיקה 80 עובדים, מהם 40 בישראל.