Cyolo צוות סיולו (צילום: בן יצחקי​, יח"צ)
צוות סיולו. "גיוס באקלים הכלכלי הנוכחי הוא הבעת אמון" | צילום: בן יצחקי​, יח"צ

חברת הסייבר הישראלית סיולו (Cyolo) הודיעה היום (ג') על גיוס 60 מיליון דולר בסבב B בהובלת National Grid Partners. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים: Glilot Capital Partners, Flint Capital, Differential Ventures, ו- Merlin Ventures. החברה גייסה עד היום 85 מיליון דולר ומסרה כי הגדילה את המכירות פי שישה בשנה האחרונה.

סיולו הוקמה ב-2020, רגע לפני פרוץ המגפה, על ידי אלמוג אפיריון (מנכ״ל), דדי ירקוני (CTO) וערן שמואלי (ארכיטקט ראשי). הטכנולוגיה שפיתחה מאפשרת חיבור מאובטח של משתמשים ארגוניים, עובדים, שותפים וספקים, לנכסי מידע כמו מערכות מידע (IT) ומערכות תפעוליות (OT). הפתרון של סיולו מבוסס על הזהות הדיגיטלית של המשתמשים הארגוניים וההתקנים המשמשים אותם. כך נבנית מעין רשת זהויות של בני אדם ומערכות מחשב שהיא אגנוסטית לחלוטין לתשתית שעליה היא רוכבת ולמיקום המערכות, ובהתאם, גם לא מצריכה ביצוע שינויים בשביל ההטמעה.

"הקמנו את החברה ממש לפני הקורונה ודווקא מצבים כאלה, בדומה למיתון המתקרב עכשיו, מבדילים בין פתרונות טכנולוגיים שהם must have מכאלה שהם nice to have" אומר ל-tech12 אלמוג אפיריון, מנכ"ל סיולו.

אפיריון מסביר שפתרונות קיימים בשוק דורשים לרוב מהחברה לבצע שינויים: "הייתי בצד שרוכש פתרונות כאלה 15 שנה ותמיד כשהציעו לי מוצר השיחה הייתה דומה: 'העולם השתנה ואנחנו פותרים את הבעיות של העולם החדש אז תשנה את הסביבה הקיימת שלך בשביל לעבוד איתנו כי אנחנו העתיד'". הפתרון של סיולו, הוא מסביר, לא דורש שינויים כאלה אלא מותאם לעבוד בסביבות קיימות בלי לכפות על הארגון הערכות מורכבת או הוצאות נוספות: "אתה צריך לקחת את הלקוח לאן שהוא רוצה להגיע אבל להחזיק לו את היד תוך כדי", הוא מוסיף.

אלמוג אפיריון, מנכ"ל סיולו: "הייתי בצד שרוכש פתרונות כאלה 15 שנה ותמיד כשהציעו לי מוצר השיחה הייתה דומה: 'העולם השתנה ואנחנו פותרים את הבעיות של העולם החדש, אז תשנה את הסביבה הקיימת שלך בשביל לעבוד איתנו'"

"אבטחת סייבר זה תחום רחב אבל מה שיפה במה שאנחנו עושים זה שאנחנו פותרים בעיה עסקית, זה לא מוצר שעושה ניתוח של אבטחה. גם בשנים של מיתון ואי ודאות אי אפשר לקצץ מוצר כזה. במיתון ארגונים מכניסים פחות ורוצים לקצץ בהוצאות והם מקצצים כוח אדם ומוציאים דברים החוצה וגם זה שם אותנו במקום הנכון".

אז לא היה לכם קשה יותר לגייס סבב באקלים הנוכחי?
"כן הרגשנו את המצב בשוק, אבל אני חושב שגיוס באקלים הכלכלי הנוכחי הוא הבעת אמון ומשהו שמפריד בין חברות. בסוף קמנו קצת לפני הקורונה ואנחנו מגייסים בפתחו של מיתון ואם מסתכלים באופן רחב - תמיד ארגונים יצטרכו לחבר אנשים לעבודה וזו לא בעיה שתעלם אלא רק תגדל".