תפקיד: מייסד-משותף ומנכ"ל Innoviz
תפקידים קודמים: System and Product Team Manager בחברת Consumer Physics, מהנדס באנוביט
שנת לידה: 1978

חברת האוטוטק אינוויז (Innoviz) של עומר כילף מסכמת שנה עמוסה ואפילו די מוצלחת. היא אולי לא מהחברות הישראליות הבולטות בנאסד"ק ושווי השוק שלה בהחלט ידע ימים יפים יותר, אבל החברה וגם העומד בראשה משחקים משחק ארוך.

עומר כילף, יליד 1978, רכש תואר ראשון בהנדסת חשמל באוניברסיטת תל-אביב עוד בעתודה והתגייס ליחידה 81 בחיל המודיעין. לאחר שירות צבאי ממושך המשיך ל-MBA ותואר שני בהנדסת חשמל, שוב בתל אביב. לאחר השחרור עבד כשנה וחצי באנוביט, שלימים נרכשה בידי אפל, המשיך לשלוש שנים כמנהל פיתוח ב-STMicroelectronics ומשם לשלוש שנים ב-Consumer Physics, עד שעזב ב-2015 להקים חברה משלו. את אינוויז הקים ב-2016, פחות או יותר בתקופת שנות החלום של הרכב האוטונומי, והחברה נחשבה לאחת ההבטחות הגדולות בתחום. כבר בשלב מוקדם הוביל כילף את אינווויז לחוזה עם BMW, מיצרניות הרכב הגדולות, הנחשבות והמתקדמות בעולם.

המיקוד של אינוויז הוא על פיתוח וייצור של לידאר (LiDAR) לרכב האוטונומי - גלאי חישה שמשמש תחליף ואפילו שיפור לעין האנושית של נהג הרכב. מוצר מהדור הראשון של החברה כבר מוטמע ברכבי BMW. בשנת הגאות 2021 החברה יצאה להנפקת ספאק שהכניסה אותה לבורסת הנאסד"ק. באוגוסט 2022 חשפה החברה הסכם בהיקף 6.6 מיליארד דולר עם קבוצת פולקסווגן ובינואר האחרון החברה אף השיקה דור חדש של לידאר סורק עם ביצועים משופרים ועלות מופחתת.

עם זאת, אי אפשר להתעלם מהדרך המתארכת שניצבת בפני הגשמת חלום הרכב האוטונומי. גם לא מכך שכל ההודעות של אינוויז עדיין לא הופכות אותה לרווחית בעתיד הקרוב. כל זה ניכר היטב במניית החברה, שנכנסה לבורסה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר, וכיום נסחרת מתחת ל-500 מיליון. אחרי שנים מספר כנער הזהב של תחום האוטומוטיב הישראלי, כילף ניצב בפני תקופה מאתגרת יותר, ודאי כחברה ציבורית.

ובכל זאת, גם אם שוק הרכב האוטונומי עצמו עדיין לא ממריא, שוק מערכות העזר לנהג (ADAS) רותח. כאן לטכנולוגיה החדשה של אינוויז של לידאר שקולט 360 מעלות מסביבת הרכב עשוי להיות מקום משמעותי, והשפעה על שוק הרכב העולמי כולו.

 

<< חזרה ל-techlist המלא | למשפיעים הנוספים בתחום >>