תפקיד: CVP לשעבר במיקרוסופט, יועצת אסטרטגית להנעת טרנספורמציה דיגיטלית
תפקידים קודמים: סגנית נשיא תאגידית לשיווק מוצרי חיים מודרניים ומכשירים במיקרוסופט

ליאת בן-צור הגיעה לאחד התפקידים הבכירים במיקרוסופט, עם 25 שנה של ניסיון בתפקידי הובלת אסטרטגיות שיווק והכנסת מוצרים לשוק בשורה של חברות בולטות. היא שייכת במובהק לדור של Story-Tellers וליוותה כל השקה משמעותית של מיקרוסופט, כולל ההשקות האחרונות של Bing AI עם ChatGPT. והיא גם מובילה מסע אישי של שילוב אימהות והשתייכות לקהילת הלהט"ב, כמודל של אותנטיות שתומך בהישגיות בעבודה.

ליאת בן-צור נולדה בישראל, גדלה בארה"ב, נשואה עם שני ילדים ומתגוררת בסיאטל. היא התחילה את הלימודים בקולג' כבר בגיל 16, אחר כך למדה הנדסת חשמל ואלקטרוניקה באוניברסיטת קליפורניה ובשנים וב-2006 השלימה לימודי שם גם MBA. ב-1996, כמו מהנדסי חומרה רבים, החלה את הקריירה המקצועית שלה באינטל, אבל ב-1997 הצטרפה לחברת טלדאטה (Teledata Communications) בתפקיד מהנדסת חומרה.

ב-1998 הצטרפה לחברת השבבים הבינלאומית Qualcomm, לפרק בקריירה שנמשך כמעט 17 שנה. בתחילה היתה מפתחת שבבי ASIC ובהמשך התקדמה לתפקידי ניהול ואסטרטגיה עד לתפקיד מנהלת אסטרטגיית ניהול המוצר והתוכנה של קוואלקום. ב-2014 הצטרפה לפיליפס בתפקיד סגנית נשיא בכירה להנעת טרנספורמציה דיגיטלית ו-IOT, ועסקה בעיקר בקידום טכנולוגיות בתחום הבריאות. לאחר מכן היתה חברות דירקטוריון בתאגיד החומרים והמיחזור Umicore בבלגיה.

ב-2018 הצטרפה למיקרוסופט כסגנית נשיא תאגידית במיקרוסופט לשירות לקוחות. לפי מה שהיא כותבת, היא "הובאה כדי להחיות את עסקי הקונסיומר הגלובליים של מיקרוסופט אחרי תקופה ארוכה של סטגנציה וירידה איטית". היא עסקה בריענון והנעת טכנולוגיות כמו דפדפן Edge וכמו מערכת Microsoft365 אל השוק ולפי הערכה שלה ייצרה כ-13 מיליארד דולר הכנסות שנתיות למיקרוסופט.

בן-צור מלווה את מרבית ההשקות של מיקרוסופט באמצעות הבלוגים שהיא מפרסמת, היא מרבה להתראיין ולפרסם ברשתות ובשנים האחרונות גם חושפת היבטים אישיים בחייה, למשל שחוויית ההורות סייעה לה לחיות חיים אותנטיים גם במקום העבודה וגם כחלק מקהילת הלהט"ב, אחרי חוויות ילדות קשות וסביבה רעילה במקום העבודה. המסרים שלה על הכלה והעצמה נשית משפיעים על התעשייה כולה.

 

<< חזרה ל-techlist המלא | למשפיעים הנוספים בתחום >>