תפקיד: סמנכ"ל הגיימינג העולמי של טיקטוק
תפקידים קודמים: מנכ"ל טיקטוק ישראל, מנהל פעילות סנאפצ'ט ישראל, סגן נשיא פיתוח עסקי בפלייבאז
שנת לידה: 1977
לעמוד בראש חטיבת הגיימינג של טיקטוק זה כמו לעמוד בנקודת המפגש של שני כבישים מהירים וסואנים במיוחד. ספק שיש יותר מילים בתחום הטק שצברו יותר באזז בשנים האחרונות מטיקטוק וגיימינג. לכן, זה עשוי להפתיע אנשים לגלות שלא רק שהאיש שעומד בצומת הזו הוא הישראלי אסף שגיא, אלא גם שאת כל הפעילות הזו הוא מנהל ממש מכאן, מישראל.
אסף שגיא, יליד 1977, מחזיק בתואר ראשון בהנדסת מחשבים מהטכניון וב-MBA מאוניברסיטת שיקגו. הוא עבד חמש שנים באינטל, כארבע שנים בחברת הייעוץ מקינזי והספיק לשמש לשנה כמנכ"ל בסטארט אפ הפינטק Sumit. ב-2015 הצטרף לפלייבאז כ-VP לפיתוח עסקי ועזב אותה ב-2017 לטובת ניהול פעילות סנאפצ'ט בישראל. ב-2020 התמנה שגיא למנכ"ל טיקטוק ישראל ובספטמבר 2022 קודם לתפקיד ראש תחום הגיימינג העולמי בחברה. כבר שנים שהוא בצד העסקי של הדברים, אבל לפני כן היה מהנדס מחשבים. "כתבתי תוכנה ואלגוריתמים", הוא מעיד בפשטות.
"בטיקטוק לא מסתכלים ואומרים 'כאן נקים דבר מסוים', אלא מסתכלים על המקום שבו יושבים האנשים שיכולים לבנות לנו פעילויות חדשות", אמר שגיא בשיחה עם tech12. "ספציפית בישראל יש האב מאוד גדול - גם בשיווק וגם בגיימינג. אז פנו אליי ואמרו 'תבנה לנו את הדבר הזה'. ישראל ממוקמת היטב בתעשיית הגיימינג כי חברות המשחקים מפוזרות בכל העולם: יש מהן ביפן, בקוריאה, באירופה, בארה"ב. ישראל יושבת באמצע, אז זה מקום מאוד הגיוני".
נדמה שלכל תאגיד טכנולוגיה גדול יש כיום זרוע גיימינג כזו או אחרת, אבל עדיין לא ברור מה בדיוק טיקטוק מתכננת לעשות בתחום. על אף חרושת שמועות ב-2022 לפיה טיקטוק בוחנת שילוב משחקים של ממש בתוך הפלטפורמה שלה עצמה, עד כה הדבר לא קרה. שגיא עצמו מגדיר את משימת העל דווקא מכיוון קצת אחר: לוודא שטיקטוק היא הפלטפורמה האולטימטיבית "לבנות תרבות סביב משחקים".
הגישה שלו להגשמת המטרה הזו רחוקה מלהיות שמרנית, בין היתר כי בפלטפורמה כמו טיקטוק אתה לא באמת יכול להרשות לעצמך להיות שמרן. "התוכן בטיקטוק הוא לא תוכן רק מתוך המשחק עצמו - זה תוכן שמראה באופן כללי לאנשים למה זה מעניין לשחק במשחק הספציפי. יש פלטפורמות אחרות שבהן אתה יכול לבלות שלוש שעות בתוך סשן משחק". למרות ששגיא מסרב לנקוט בשמות של מתחרים, די ברור שהוא מתייחס לשירותים כמו פלטפורמת הסטרימינג Twitch בבעלות אמזון, שפופולרית במיוחד בקרב גיימרים.
"אצלנו יש חוויה שהיא חשיפה חזרתית ברמה גבוהה", אומר שגיא על תרבות הגיימינג בטיקטוק. "זה דבר אחד לחשוף אותך לתוכן פרסומי, וזה דבר אחר אם בוקר אחד כל פיד ה-For You שלך יהיה מלא ב-Hogwarts Legacy (משחק תפקידים חדש ומצליח בעולם של "הארי פוטר" - ע"ק).
"אתה גם רואה בטיקטוק טרנדים מתנגשים. למשל, יש עכשיו בטיקטוק טרנד שמבוסס על הסרט 'משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק' עם ניקולס קייג' ופדרו פסקל, והוא מתחבר עם משחקים. ופתאום הרצון שלך לשחק במשחק עולה. כי זה לא שפשוט ראית זומבים הולכים, אלא שאתה רוצה להיות חלק מזה".
יש משהו מטלטל בלשמוע את שגיא מתייחס לחוויה החדשה יחסית של גיימרים שעושים לייב-סטרימינג של עצמם משחקים כדבר מיושן. בעיניים שלו כל התחום הזה, צפוי להיות עוד רגע מוחלף על ידי גישה עוד יותר משוחררת לתוכן. ויכול להיות שהוא כבר הוחלף, ואנחנו שלא בטיקטוק פשוט עוד לא הבנו את זה.