כולנו מבינים שלינקדאין זו הזירה המרכזית היום למציאת משרות עבודה בשוק ההייטק, אבל כמה מאיתנו יודעים איך לנצל את הפלטפורמה הזו כמו שצריך? וכמה מאיתנו נופלים בטעויות קריטיות שגורמות להד האנטרים לדלג במהירות על הפרופיל שלהם? אספנו את כל הטיפים החשובים שיהפכו את פרופיל הלינקדאין שלכם למקצועי, מרשים, וישפרו את הסיכויים שלכם למצוא את המשרה הנחשקת הבאה.

  1.  למלא את הפרופיל

    "הרבה אנשים פותחים פרופיל לינקדאין אבל ממלאים אותו רק באופן חלקי. אחד הדברים החשובים ביותר ליצירת רושם מקצועי הוא למלא כמו שצריך את כל חלקי הפרופיל. בנוסף, מילוי הפרופיל משפיע על הדירוג שהוא מקבל, וכתוצאה מכך גם על החשיפה שלו לאחרים. הדירוג שאותו אתם רוצים הוא דירוג All Star", מסבירה שירי וקס (43), מנכ"לית גוטפרנדס.

    נתחיל מהדברים הבסיסיים. "כתבו את השם המלא שלכם, בלי כינויים או התחכמויות. אתם רוצים שיצליחו למצוא אתכם בקלות גם אם מגיעים ממקורות אחרים. בחרו כותרת עדכנית שמתארת במשפט מי אתם ומה אתם עושים כרגע", היא ממליצה ומחדדת, "שימו לב שאתם יכולים לשנות את סדר הקטגוריות בפרופיל (אפשרות שתיפתח כשתעמדו על הצד השמאלי של הקטגוריות) ולהעלות לראש העמוד את החלקים שאתם רוצים להבליט".

    שירי וקס, מנכ"לית גוטפרנדס חברת השמה להייטק
    שירי וקס, מנכ"לית גוטפרנדס חברת השמה להייטק

     

     

    לסיכום בפרופיל ולתפקידים הקודמים שלכם יש משקל רב ה-Summary  אמור לכלול 3-5 פסקאות של היסטוריה תעסוקתית, השתמשו בו בשביל לתאר את ההישגים והיכולות שלכם. כשאתם מפרטים את התפקידים הקודמים שלכם, אל תסתפקו רק בשם התפקיד. פרטו מה כללה המשרה ומה הערך המוסף שתרמתם לה/ קיבלתם ממנה", היא מסבירה ומדגישה, "שיפור פרופיל לינקדאין קיים או בניית פרופיל לינקדאין חדש מרמזים על חיפוש עבודה חדשה. אם אתם רוצים לעשות זאת בצורה דיסקרטית, ודאו בהגדרות הפרופיל שלא כל אנשי הקשר שלכם יכולים לראות שאתם מבצעים שינויים".

  2. השתמשו במילות מפתח

    "לינקדאין מאפשר למגייסים למצוא מועמדים פוטנציאליים על ידי חיפוש מילות מפתח שמתארות את המשרה שהם מבקשים לאייש. ככל שבפרופיל שלכם יופיעו יותר מילות מפתח רלוונטיות, כך תדורגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש", היא מתארת ומפרטת, "חשוב לשים לב שאתם משבצים את מילות המפתח המתאימות לכם בכל חלקי הפרופיל, אך עושים זאת בצורה הגיונית, קריאה ולא מוגזמת. אם אתם לא יודעים אילו מילות חיפוש להכניס, חפשו מודעות דרושים של כל עבודה בהייטק שמקבילה לתפקיד שאתם עושים וחפשו את המילים שחוזרות על עצמן או חפשו פרופילים של קולגות בתפקיד דומה (כדאי לקחת דוגמה בעיקר מאלה שמקבלים דירוגים גבוהים בחיפושים)".

  3. השקיעו בתמונה

    אתם לא נמצאים בפייסבוק או באינסטגרם, ובטח שלא בטינדר, וכן – פרופיל הלינקדאין שלכם ראוי לתמונה משלו. "אנחנו חיים בעולם ויזואלי ואנשים רוצים לראות בפרופיל של מי הם נמצאים. תמונה מעלה משמעותית את הסיכוי שייכנסו לפרופיל שלכם, כל עוד היא נראית כמו שצריך", היא אומרת , "מה זה כמו שצריך? מומלץ להשקיע בתמונה מקצועית או לכל הפחות לוודא שהיא מצולמת על רקע נייטרלי, במקום מואר ועם מצלמה מספיק איכותית. שימו לב- מומלץ שהפנים שלכם יתפסו כ-60% מהפריים ושתצטלמו בבגדים שאיתם אתם מגיעים לעבודה".

  4. המלצות מקולגות ומעסיקים קודמים

    אל תקלו ראש בחשיבות של המלצות בלינקדאין. "המלצות הן כלי מאוד חשוב בלינקדאין, הן מבחינת המידע שהן מעניקות למגייסים והן מבחינת הדירוג בתוצאות החיפוש", היא מדגישה ומפרטת, "שימו לב שיש לכם שני סוגים של המלצות ואת שניהם כדאי לנצל: Endorsements, מעין רשימה של כישורים שאנשי הקשר שלכם יכולים לסמן וכך לאשר את היכולות שלכם בתחום הנבחר. שימו לב ל- Recommendations, המלצות כתובות ממעסיקים קודמים או קולגות למקום העבודה, שמנוסחות כרצונם ומעידות על כישוריכם ועל הערך שאתם מביאים אתכם לסביבת העבודה. עם כל הכבוד ל- Endorsements , אלה ההמלצות הנחשבות באמת, ומומלץ לצרף לפרופיל לפחות שתיים כאלה אך לא יותר מחמש".

  5. מילת המפתח – נטוורקינג

    נטוורקינג נטוורקינג נטוורקינג, כמה פעמים שמעתם את המילה הזאת כשדיברתם עם חברים על כניסה להייטק? הגיע הזמן להשתמש בכלי החשוב הזה. "כמו העולם שבחוץ, גם הלינקדאין נשען על קשרים. ככל שיהיו לכם יותר קשרים מקצועיים כך הדירוג שלכם יהיה גבוה יותר. המטרה הראשונית היא להגיע ל-500 חברים ומשם להמשיך לעלות גבוה ככל האפשר", מסבירה וקס ומוסיפה, "שימו לב לצרף אליכם אנשי קשר רלוונטיים לתחום שלכם ולעקוב אחרי חברות שמעניינות אתכם ואנשים בעלי השפעה בתחום שלכם ובתעשייה בכלל. את הרחבת מעגל הקשרים שלכם עשו רק אחרי שהפרופיל שלכם מלא ומוכן לחלוטין, אחרת יש כאלה שעלולים לא לאשר אתכם".

  6. התחילו לפעול ברשת

    אז אם כבר פתחתם לינקדין, אל תשאירו אותו להתייבש בפינה חשוכה בטלפון. תתחילו לפעול.

    "חשוב לזכור שהלינקדאין הוא רשת חברתית שמפרגנת למשתמשים הפעילים. אם אתם רוצים להגדיל את פוטנציאל החשיפה שלכם, עליכם להיות פעילים: לפרסם סטטוסים משלכם, לשתף סטטוסים של אחרים, להגיב ולקחת חלק בדיונים מקצועיים. חשוב להצטרף לקבוצות מקצועיות ולהיות פעילים גם בהן, כי המגייסים, המנהלים והאנשים שאחראים על משאבי האנוש של חברות רבות נמצאים בהן בעצמם ויכולים דרכן להיחשף אליכם", מתארת וקס, "קבוצות רלוונטיות יכולות להיות: קבוצות של בוגרי האוניברסיטה/המכללה בה למדתם, קבוצות של מחפשי עבודה, קבוצות שקשורות לחברה שהייתם רוצים לעבוד בה, קבוצות של חברת השמה ידועה, קבוצות מקצועיות בנושאים שמעניינים אתכם ועוד".

  7. שיקוף היכולות שלכם

    מעבר לכותרות הבומבסטיות בקורות החיים, חשוב לשקף בלינקדאין גם את הכישורים והיכולות הבין-אישיות שלכם. "גם אם קורות החיים שלכם מרשימים במיוחד, הם לא באמת מראים את היכולות שלכם, את צורת החשיבה שלכם ואת הערך המוסף שאתם מביאים לכל תפקיד. הדרך שלכם להראות את זה למגייסים היא על ידי צירוף קישור לכל פרויקט או משימה אפשרית שעשיתם", היא ממליצה, "מומלץ כאן לפתוח את הראש, במיוחד אם אין לכם דרך ממשית להראות את הפרויקטים שעשיתם בעבודה, ולצרף קישורים למאמרים מקצועיים שכתבתם, למצגות שערכתם, להרצאות שהעברתם בכנסים מקצועיים ואפילו לפעילות שלכם באתרים כמו GitHub או Stack Overflow שמעוררים לא מעט תשומת לב בקרב המגייסים".

  8. נסו לעורר את תשומת ליבם של המגייסים

    אל תהיו  קשים להשגה, ופשוט תפעלו כדי להשיג את המשרה הבאה שלכם. "בעניינים שקשורים ליחסים רומנטיים, כולנו מכירים את העצות שקוראות לנו לשחק אותה קשים להשגה. לא להסתכל, למשל, בסטורי של מי שמעניין אותנו, כדי לשמור על פאסון. בלי להתווכח על כמה כדאי להקשיב לעצות האלה, אנחנו יכולים לומר לכם שבלינקדאין אופן הפעולה המומלץ הוא הפוך", היא מסבירה ומחדדת, "אתם רוצים שהמגייסים יראו שביקרתם בפרופיל שלהם כי זה ירמוז להם שאתם מחפשים עבודה, והם יסתקרנו לראות מי צפה בהם וייכנסו בחזרה לפרופיל שלכם. אחרי שעשיתם את כל הצעדים הקודמים יש סיכוי טוב מאוד שהפרופיל שלכם ייראה בדיוק כמו מה שהם מחפשים, כך שכדאי שתתחילו לבדוק את האינבוקס שלכם".

  9. חשבו על התדמית שאתם יוצרים

    לפני שאתם רצים לכתוב פוסטים, לשלוח הודעות ולפזר לייקים, עצרו רגע וחישבו עם עצמכם מהי התדמית אותה אתם מבקשים להשיג: "חשבו על הלינקדאין כמו על במה וירטואלית שנותנת לכם את האפשרות להראות מי אתם, בבת אחת, לאלפי אנשי מפתח חשובים. כדאי מאוד שהתדמית שמשתקפת מהפרופיל תייצג אתכם כמו שהייתם רוצים. אם אתם מרגישים שהסטטוסים שאתם מעלים או ההשתתפות שלכם בקבוצות ובדיונים לא מספיקים, והייתם רוצים לחשוף עוד את הפרסונה האישית והמקצועית שלכם, אל תהססו להשתמש בלינקדאין גם כפלטפורמה לבלוגינג".

אז אחרי שקראתם את כל הטיפים הללו, כל מה שנשאר לכם זה רק ליישם. המרחק שלכם מהמשרה והחלום המקצועי הבא נמצאים במרחק נגיעה, והרבה פעמים מתיחה מחדש של פרופיל הלינקדאין שלכם זה כל מה שצריך כדי להגיע לשם. אז המלצה שלנו, קחו לכם מספר ימים והשקיעו בכך מחשבה, זה לגמרי ישתלם לכם.

 

וכעת כשפרופיל הלינקדאין שלכם מתוקתק - נשאר לכם רק לשלוח לנו קו"ח

לעמוד המשרות - לחצו כאן