ישראמן, תחרות איש הברזל, היא התחרות הספורטיבית הקשה בישראל ואחת הקשוחות בעולם. בשנת 2019 היא אפילו נבחרה כאחת מ-10 תחרויות יעד הטריאטלון הטובות בעולם, בעיקר בזכות המסלול המורכב ומשטר הרוחות הקיים על ההרים של אילת והסביבה – שם התחרות מתקיימת מדי שנה.
לפרטים והרשמה לישראמן. לחצו כאן
לתחרות הקרובה, שתתקיים בינואר 2023 צפויה להגיע קהילה גדולה של משתתפים, משפחות ואוהדים - שהפכו בעצמם לחלק מהחוויה האקסטרימית. עבור המתחרים, זו תהיה נקודת השיא שמגיעה אחרי חצי שנה עד שנה של אימונים אינטנסיביים.
"זה הרבה מעבר להתעסקות בגאדג'טים ספורטיביים מגניבים. בעולם העסקי ובייחוד בעולמות הייטק יש ערך להישגיות האישית, לחתירה למטרה, לעבודה עקבית ולמשמעת עצמית. אנשים שמשתתפים בתחרות הם הטופ של הטופ של עולמות הטכנולוגיה והעסקים
אורן הרשלג
ישראמן: "תחרות שהיא ב-2 רמות קושי מעל תחרויות אחרות בעולם"
שלושה מקטעי התחרות מוגבלים בזמן. כלומר גם אם הגעת לסוף המקצה, אם חרגת בזמן הנתון לו, אתה לא ממשיך. המקצים כוללים שחייה במים הקרים של ים סוף, רכיבה מאומצת על אופניים בעליות וברוחות של הרי אילת ולקינוח, ריצה בירידות תלולות של אותם הרים עד לקו הסיום - למי שמצליח להגיע לשם.
לפי אורן הרשלג, עורך ראשי של אתר שוונג המפיק את התחרות, בכל שנה עולה כמות האנשים שמגיעים לקו הסיום. "רמת ההכנה לתחרות נעשית גבוהה יותר משנה לשנה. ישראמן היא ב-2 רמות קושי מעל תחרויות איש ברזל אחרות בעולם. ואחרי השקעה אדירה בהכנה לתחרות, הדרייב להצליח ולהגיע לקו הסיום הוא בשמיים".
ישראמן התחילה אי שם בשנת 1999 כתחרות איש ברזל בה השתתפו 26 טריאתלטים בלבד. כיום משתתפים בה אלפי ספורטאים וספורטאיות מהארץ ומחו"ל מדי שנה. המקצים בתחרות מחולקים למסלול הארוך ביותר: 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה וריצת מרתון שאורכה 42.2 ק"מ. כן, הבנתם נכון, את המרתון מתחילים אחרי מסלולי שחייה ורכיבה מאומצים.
מסלול נוסף בו מתחרים המשתתפים הוא חצי איש ברזל למרחק 1.9 ק"מ, 90 ק"מ רכיבה וחצי מרתון. אפשרות נוספת, היא להתחרות באמצעות תחרות "שלשות", שבה בכל ענף מתחרה ספורטאי אחר – אחד שוחה, האחר רוכב והאחרון רץ.
אירוע ההייטק של הספורט
אחרי היעדרות של שנתיים, בשל אילוצי הקורונה, ישראמן חזרה בינואר 2022 לפעילות והתחרות הקרובה אמורה להיות אחת מהגדולות והחגיגיות שהיו פה בשנים האחרונות – וגם הטכנולוגית ביותר. לא מפתיע שאחד מהקהלים שהכי נמשך לתחרות כבר שנים רבות הם אנשי ההייטק - שמוכנים להשקיע המון זמן, כסף ויכולת מנטלית כדי להתחרות. על פי חגי אשלגי, אחד הבעלים של שוונג וישראמן, גם הערכים של התחרות תואמים לאנשי ההייטק בהרבה מאוד מובנים.
"הִתְחרות בישראמן דורשת השקעה כלכלית גדולה והמון זמן לאימונים", אומר אשלגי. "הציוד לבדו – האופניים, הנעליים, הביגוד – מגיעים לאלפי ועשרות אלפי שקלים. ויש בנוסף את האימונים. מעבר לזה, אי אפשר להתכונן לתחרות ולהשתתף בה בלי להיעזר בטכנולוגיות כמו מדי דופק ומדי וואטים מתקדמים, כי הכל צריך להיות מנוטר ומדיד עם דאטה. גם אם המאמן שלך נמצא במרכז ואתה נמצא בחו"ל אין בעיה להתאמן ולהתקדם בזכות שיתוף הנתונים".
הרשלג מוסיף: "זה הרבה מעבר להתעסקות בגאדג'טים ספורטיביים מגניבים. בעולם העסקי ובייחוד בעולמות הייטק יש ערך להישגיות האישית, לחתירה למטרה, לעבודה עקבית ולמשמעת עצמית. אנשים שמשתתפים בתחרות הם הטופ של הטופ של עולמות הטכנולוגיה והעסקים. אנשים שאוהבים את שיטות האימון, מבנה התחרות וחלוקת הכוחות בה ומוכנים להשקיע המון כדי להגיע לישראמן, גם על חשבון הזמן עם המשפחה. יש כאן מאמץ משולש של הפיזיולוגי, הטכנולוגי והמנטלי וכולם צריכים לעבוד יחד אצל כל משתתף".
ספונסרים זיהו את הפוטנציאל של ישראמן
כחלק מהמגמה הירוקה והטכנולוגית של התחרות, השנה צפויים ללוות אותה רכבים חשמליים ובקבוקי מים עם מרכיב חכם וחדשני שלא ניתן לחשוף עדיין. בשנים האחרונות הגיעו לתחרות ספונסרים שזיהו את הפוטנציאל של קהל המשתתפים - אנשים מצליחים, עם יכולות פיזיות ומנטליות שהן הרבה מעל הממוצע, בעלי זמן ואמצעים.
חברות שאוהבות במיוחד את התחרות הן חברות הטק הוותיקות והחזקות שמעדיפות ריצה למרחקים ארוכים, בדיוק כמו בישראמן. אחת מהן היא אמדוקס, שמתכננת לעשות מיתוג מעסיק באיש הברזל, לצד מותגים של רכבים חשמליים וחברות משוק ההון. ותמיד יש מקום לספונסרים חדשים.
על פי אשלגי, שיתופי הפעולה שיתקיימו השנה ישלבו בין הבסט של הספורט, הטכנולוגיה והיכולות האישיות.
לפרטים נוספים על אירוע הישראמן, שת"פים, חסויות ומלונות, ניתן לפנות למייל: office@shvoong.co.il