חברת השיווק הדיגיטלי אית'ר מדיה הודיעה היום על השקת מחלקה חדשה המתמחה בשיווק ממוקד BTD– Business To Developers. המחלקה החדשה נועדה לסייע בשיווק מוצרים לאנשי מקצוע ובכלל זה מפתחים, פרילנסים, אנשי עיצוב או משווקים.
עולם השיווק מחולק לשתי אסטרטגיות עיקריות BTC ו – BTB, שיווק ממקוד ללקוחות פרטיים ושיווק ממוקד ללקוחות עסקיים. שתי האסטרטגיות הללו מפספסות התייחסות ממוקדת לקהל מטרה שנופל בין השניים. הבעיה מתעוררת כאשר עסק מעוניין לשווק את מוצריו לקהל מטרה עסקי ומקצועי שאינו יושב באף אחת מהקטגוריות הללו. למשל, חברה שהמטרה העסקית שלה שמפתחים ישתמשו בכלי שהיא פתחה לתקופת ניסיון או אפילו בתשלום. כך נולד תחום שיווק ייעודי חדש אשר ממקד את מאמצי השיווק שלו לאנשי המקצוע ולעובדים עצמם, בין עם זה מפתחים, פרילנסים, אנשי עיצוב, משווקים או כל בעל תפקיד בארגון. המטרה – ע"י שיווק ממוקד לייצר את הביקוש בארגון מלמטה.
לדברי שי סלומון, מנכ"ל אית'ר מדיה, "שיווק BTD מכיר בחשיבותם של מפתחים כבעלי השפעה קריטית בגופים בהם הם פועלים וכמקבלי החלטות בנוף הטכנולוגי של היום. על ידי הטמעת אסטרטגיות מותאמות המעניקות עדיפות לתוכן טכני, מעורבות קהילתית, שיתוף פעולה בקוד פתוח, הסברה למפתחים וערוצי שיווק ממוקדים, עסקים יכולים ליצור קשר יעיל עם מפתחים, להניע את אימוץ המוצרים ולטפח שותפויות ארוכות טווח. אימוץ שיווק BTD הוא לא רק חיוני אלא הכרחי אסטרטגית לעסקים המחפשים הצלחה בכלכלה המונעת על ידי מפתחים".
לדברי סלומון, לאסטרטגיות שיווק BTB או BTC ישנן דרכי שיווק מקובלות וידועות. במקרים רבים שיווק באמצעות הלינקדאין ל-BTB ושיווק באמצעות רשתות חברתיות ל-BTC. "כאשר מדובר על שיווק לקהילת המפתחים, BTD, השיווק נמצא באמצע: הקהל רחב בהרבה מ- BTB רגיל אך קטן מ-BTC. לכן צריך לשלב את שתי האסטרטגיות יחד. בנוסף, מדובר בשיווק מקצועי, שמדבר ברמת התוכן לתחום המקצועי הרלוונטי" אומר סלומון. "את הקהל ניתן, וצריך למצוא בגישות השיווק הרגילות ביחד עם פורומים ממוקדים, קהילות ספציפיות, כתבי עת ומיידעים ממוקדים וקבוצות רלוונטיות. סל המסרים צריך להיות מכוון לקהל יעד הזה במדוייק".
אית'ר מדיה הוקמה ב 2016 ע"י קבוצת יוצאי יחידה טכנולוגית מצה"ל, שרתמו את יכולות הטכנולוגיות ליצירת כלי שיווק חכמים, יעילים וממוקדים המובילים את הלקוחות לתוצאות וצמיחה. אית'ר מתמחה בשיווק בינלאומי ברחבי העולם במגוון שפות ואסטרטגיות, תוך שימוש בכל פלטפורמות הפרסום אונליין הקיימות היום בהתאם לקהלי היעד של הלקוח. היכולת המקצועית של אית'ר להגיע לקהלי היעד בצורה ממוקדת, בפלטפורמות שונות ומגוונת, מאפשרת לייצר שיווק ממוקד למפתחים, הן ע"י שימוש בשיווק BTB או BTC קלאסי והן ע"י שיווק ממוקד לקהלי המטרה, בפורומים, בתוכן וקהילות הרלוונטי. כל זה בשימוש בשיווק אונליין בלבד.