עלייתן של הרשתות החברתיות והירידה המשמעותית בצריכת חדשות, בעיקר בקרב צעירים, מדרדרות את מצבם של כלי התקשורת המסורתיים בכל העולם. במחקר של אוניברסיטת אוקספורד ורויטרס שאלו עיתונאים איך הם מרגישים מהשנה החדשה - 56% מכלי התקשורת הביעו דאגה ממצבה של התקשורת בשנת 2023.

בימים אלה אין מודל כלכלי שמאפשר לכלי תקשורת מסורתי להתקיים. גם כלי תקשורת שגובים דמי מנוי לא מרוויחים מספיק. העובדה הזו כמובן משפיעה על השכר של העיתונאים. לשם השוואה, לקחנו משכורת ממוצעת של מנהל סניף מקדונלד'ס בארה"ב. השכר ממוצע השנתי שלו עומד על 52,354 דולר לשנה, שהם 15 אלף שקל ברוטו לחודש. עיתונאי שעובד במקצוע כבר 20 שנה ירוויח בין 49 אלף ל-60 אלף דולר בשנה - כלומר רק אחרי 20 שנה הוא יגיע לאותה משכורת כמו אותו מנהל במקדונלד'ס. 

נבהיר שאותם עיתונאים שמרוויחים את המשכורות הללו אינם זוטרים. מדובר בכתבים, בעורכים ובמגישים הבכירים והמפורסמים ביותר בארה"ב, המועסקים בכלי תקשורת מובילים כמו ניו יורק טיימס, וול סטריט ג'ורנל או וושינגטון פוסט. אותם עיתונאים מרוויחים משכורות רעב. חצי מהעיתונאים בארה"ב כבר פוטרו בשנים האחרונות בגלל העלייה של הרשתות החברתיות. באזורים שלמים בארה"ב אין כיום כלי תקשורת מקומיים שיפקחו על המוסדות הממשלתיים.

זיפ ריקרוטר, אתר מודעות הדרושים הגדול בארה"ב, ערך מחקר שבדק מה התואר שעליו הסטודנטים הכי מתחרטים. בפער עצום נמצא במקום הראשון מקצוע העיתונות עם 87% ממסיימי התואר שמתחרטים על הבחירה שלהם. כלומר כמעט כל מי שעשה תואר במקצוע הזה מצטער על זה. 

>> בזמן שעבדתם, פרק 118 - קרן הגידור שהרוויחה בזמן שכולם הפסידו