נטפליקס מתרסקת, וזה קצת מוזר משום שרק לפני כמה חודשים, בנובמבר 2021, ענקית הסטרימינג הייתה שווה 300 מיליארד דולר בחסות האומיקרון ומשחק הדיונון, הסדרה הדרום קוריאנית ששברה שיא עם יותר משני מיליארד שעות צפייה. 

באפריל 2022 פורסמו הנתונים של נטפליקס, עם 221.6 מיליון מנויים, היא עדיין הגוף עם הכי הרבה מנויים בעולם, אבל 200 אלף מנויים התנתקו - פעם ראשונה מזה 10 שנים שיש ירידה בכמות המנויים של נטפליקס, שציפתה לעלייה של 2.7 מיליון מנויים חדשים. 

המשקיעים לא אהבו את הנתון הזה, אפילו שהוא מאוד מינורי, ומה שבאמת שבר אותם הייתה ההודעה הדרמטית של המייסד והמנכ"ל שנטפליקס עומדת לאבד עוד שני מיליון מנויים ברבעון הקרוב - כלומר החברה נמצאת במגמת ירידה. ביום אחד מניית החברה ירדה ב-37%. לשם השוואה, מדובר בנפילה יותר גדולה מזו של פייסבוק, שהמנייה שלה ירדה ב-26% ביום אחד. החברה כיום שווה 87 מיליארד דולר, 70% פחות משווי השיא שלה. 

דיסני פלוס (צילום: Ivan Marc, shutterstock)
צילום: Ivan Marc, shutterstock

הנתונים העגומים של נטפליקס מגיעים באופן מפתיע במקבלים לנתונים המרשימים של דיסני פלוס, שעומדת להשיק בקרוב את שירות הסטרימינג שלה בישראל. לפי הנתונים, לשירות של דיסני פלוס בארה"ב יש כבר 137 מיליון מנויים, ולפי התחזיות המספר הזה רק יגדל. 

לצד זה, סקר חדש גילה ש-88% מהצופים בשירותי הסטרימינג היו מוכנים לצפות בפרסומות בתמורה לתשלום מופחת - נתון שמגלה מדוע ענקיות הסטרימינג כמו HBO ודיסני פלוס, שמציעות את השירות שלהם במחיר הרבה יותר זול משל נטפליקס, מתעלות בימים אלה על חברת הענק.

 >> בזמן שעבדתם, פרק 88: המקצוע הכי מבוקש בארה"ב