קטגוריית החיפוש גועשת. לאחר שנים של דומיננטיות של גוגל, ואיום מוגבל של אמזון בעיקר בתחום השופינג של מוצרים, הקטגוריה מתחילה להשתנות ולהתפתח. האיום הגדול ביותר נמצא כמובן בחברת OpenAI עם המוצר ChatGPT אבל לא רק. ההכנסות הישירות של גוגל מחיפוש מהוות 58% מסך הכנסות החברה, שלא לדבר על ההשפעה העקיפה של הדאטה מחיפוש על שאר מוצרי החברה, כך שמדובר באיום משמעותי שגוגל תלחם בו בכל הכוח.

בפרק חיפוש 2.0, נסקור את התפתחות החיפוש בגוגל - מעבר מחיפוש של מילה, לשאלות, לכל דבר בחיים שלנו (שופינג, טיסות, מוצרים וכו'), את השינוי הדרמטי והאיום על גוגל שמגיע בעיקר מהשינוי המהותי ש-AI מציגה למודל העסקי שלה בחיפוש. כשצרכן מקבל תשובה מסונתזת, אין יותר צורך בהקלקה על לינקים לאתרים, וזה מייתר את המודעות המוכרות לכולנו שנמצאות בבסיס המודל העסקי.

כמו כן, נדבר על מנועי חיפוש נוספים שמנסים לייצר אלטרנטיבה, גם במודלים העסקיים שלהם, על המקום של הביג-טק האחרות - אמזון, אפל, מטא, יאהו ולאן אנחנו חושבים שכל זה יוביל בסוף.

מצד הצרכן מגיע מהאופן שבו אנחנו מחפשים ורגילים לקבל תשובות בלינקים למקורות מידע אחרים שאנחנו צריכים להרכיב מהם את התשובה הרלוונטית לנו - ולהקליק בדרך על כמה פרסומות, לבין שאילתות מתוחכמות הרבה יותר וקבלת תשובות בצורה מסונתזת ממקורות רבים שאין יכולת אנושית לייצר כזו, בוודאי שלא בזמן קצר כל כך.