חנות אפל בניו יורק (צילום: Roy Rochlin, Getty images)
חנות אפל בניו יורק. כושר הייצור נפגע מהסגרים בסין | צילום: Roy Rochlin, Getty images

אפל הציגה היום את הדוחות הרבעוניים שלה לרבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר. הכנסות החברה עמדו על 117.2 מיליארד דולר, ירידה של 5% מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עומד על 1.88 דולר כאשר הציפיות היו לרווח של 1.94 למניה.

מדובר בירידה הגדולה ביותר בהכנסות הרבעוניות מאז 2016 ומניית החברה הגיבה בירידה של 3% במסחר המאוחר. 

אפל פספסה את התחזיות במכירות, ברווח ובהכנסות וכפי שצפו האנליסטים הציגה גם ירידה במכירות בתקופת החגים, לראשונה מאז 2019. טים קוק, מנכ"ל החברה, יחס את הירידות לשלושה גורמים: הדולר החזק, בעיות בקווי הייצור בסין והסביבה המאקרו-כלכלית השונה.

טים קוק, מנכ"ל החברה, יחס את הירידות לשלושה גורמים: הדולר החזק, בעיות בקווי הייצור בסין והסביבה המאקרו-כלכלית השונה

מכירות האייפון של החברה ספגו ירידה של יותר מ-8% ומכירות המק ירידה של 28%. את נקודת האור אפשר אולי למצוא בסעיף שאפל מכנה "שירותים", שם היא רשמה עלייה של יותר מ-6% בהכנסות. עליה חשובה לחברה שמנסה כבר שנים להראות שהיא לא מסתמכת רק על האייפון ומסוגלת לייצר הכנסות גם ממקורות אחרים.

בנוסף, אפל חשפה שיש לה היום 2 מיליארד מכשירים פעילים: אייפונים, מקים, אייפדים ושעונים, עלייה מהתקופה המקבילה אשתקד אז היו לה רק 1.8 מכשירים פעילים. המשמעות היא שיש לחברה יותר לקוחות ומכשירי קצה למכור עליהם שירותים ולהציג בהם פרסומות, דהיינו, יותר הזדמנויות למוניטיזציה.