רדוור radware (צילום: Vered Barequet, shutterstock)
רדוור. מתחילת השנה ירדה המניה ב-15% | צילום: Vered Barequet, shutterstock

רדוור (Radware), חברת אבטחת הסייבר הישראלית שנסחרת בנאסד״ק, תבצע סבב פיטורים על רקע צניחת הכנסותיה בניסיון - לשפר את רווחיותה. על המהלך הודיע סמנכ״ל הכספים גיא אבידן במהלך שיחת הוועידה שקיימה הנהלת רדוור בשבוע שעבר לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה לרבעון השני. לדברי אבידן, ״כתוצאה מהקצאת המשאבים וצמצום מספר העובדים, אנו מצפים שההוצאות התפעוליות (OpEx) של החברה יירדו לכ-50 מיליון דולר בסיכום 2023״.

רדוור, שהמטה שלה נמצא ברמת החייל שבתל-אביב, מעסיקה 1,268 עובדים ברחבי העולם, עם משרדים באמריקה, אירופה, אוסטרליה ומזרח אסיה. במענה לפניית tech12, החברה לא מסרה כמה מעובדיה יפוטרו אבל ציינה כי הפיטורים יהיו מחוץ לישראל. החברה, שבראשה עומד הנשיא והמנכ״ל רועי זיסאפל, סיכמה את הרבעון השני עם ירידה של 12.6% בהכנסותיה בהשוואה לרבעון המקביל, ל-65.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה רדוור על הפסד רבעוני של 5.8 מיליון דולר (בחישוב GAAP), לעומת רווח נקי של 3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. הן בהכנסות והן ברווח, החמיצה רדוור את תחזיות האנליסטים בוול סטריט.

רדוור, שהמטה שלה נמצא ברמת החייל שבתל-אביב, מעסיקה 1,268 עובדים ברחבי העולם, עם משרדים באמריקה, אירופה, אוסטרליה ומזרח אסיה

מניית רדוור צנחה בנאסד״ק ב-15.6% ביום רביעי בעקבות פרסום דוחות הרבעון, וביומיים שלאחר מכן עלתה בכ-6%, כשהיא משקפת לחברה שווי שוק של 747 מיליון דולר. בסיכום שבועי ירדה מניית רדוור ביותר מ-9%, כשמתחילת השנה היא משלימה ירידה של 15%.

"מחויבים לשפר את הרווחיות"

״אף שאנו מאמינים שהרוחות הנגדיות המאקרו-כלכליות הן זמניות, איננו יכולים לחזות את העיתוי והעוצמה״, אמר סמנכ״ל הכספים אבידן בשיחת הוועידה. ״במהלך תקופה זו, רדוור קשובה להוצאות שלה, והיא זריזה בהתאמת מבנה העלויות שלה לפי הצורך. אנו נוקטים כמה צעדים, כולל הקצאת משאבים מחדש וצמצום מספר העובדים. צעדים אלה יתאימו את ההוצאות שלנו למצב השוק המשתנה ויאפשרו לנו לצאת חזקים יותר. אנו מחויבים לשפר את הרווחיות לאורך זמן״.

בשיחת הוועידה מסר אבידן את תחזית הנהלת רדוור לרבעון השלישי, שיסתיים בסוף ספטמבר. להערכת ההנהלה, החברה תסכם את הרבעון הנוכחי עם הכנסות בטווח של 61-64 מיליון דולר, ועם הוצאות תפעוליות בטווח של 51-52 מיליון דולר. בשורה התחתונה, מצפה הנהלת רדוור לסכם רבעון עם רווח נקי של 6-10 סנט למניה (בחישוב non-GAAP).

בעקבות הדוחות עדכנו אנליסטים בוול סטריט את המלצותיהם בנוגע למניית רדוור. אנליסט בנק ברקליס, טבי רוזנר, הותיר המלצת ״קנייה״ על מניית רדוור, אבל הוריד את מחיר היעד שלה מ-23 דולר ל-19 דולר, מחיר המשקף אפסייד של כ-11% על שער המניה בסגירת המסחר בנאסד״ק ביום שישי. לעומתו, בבית ההשקעות אופנהיימר החליטו האנליסטים לשמר המלצה נייטרלית (Perform) על מניית רדוור, ללא מחיר יעד.

"המשך למגמת החולשה"

״רדוור החמיצה פעם נוספת את תחזיות הקונצנזוס, עם ירידה שנתית חדה של 13% בהכנסות, וסיפקה תחזית נמוכה מהצפוי גם לרבעון הבא״, כתבו האנליסטים של אופנהיימר ביום חמישי. ״פעילות החברה בשוק הענן מציגה אמנם צמיחה גבוהה של 23%, אבל מהווה עדיין פחות מרבע מסך ההכנסות, ובכך אינה מסוגלת לחפות על הירידה החדה במכירות חומרה מסורתית, נוכח תחרות גבוהה בשוק. אנו צופים המשך למגמת החולשה גם במחצית השנייה של השנה״.

רדוור נוסדה ב-1997 על ידי המנכ״ל רועי זיסאפל ואביו יהודה זיסאפל, על בסיס טכנולוגיה שפותחה בקבוצת RND Networks. ב-1999 נהפכה רדוור לחברה ציבורית בעקבות הנפקתה בנאסד״ק. ב-5 השנים האחרונות ירדו הכנסותיה של רדוור ב-15% בשנה בממוצע. ב-2022 הפכה החברה מרווחית להפסדית, כאשר ההכנסות שלה צמחו בשיעור נמוך מההוצאות התפעוליות.

לדברי המנכ"ל רועי זיסאפל, "בעוד שעסקי אבטחת הענן הניבו תוצאות חזקות ברבעון השני, עסקי אבטחת המכשירים נתקלו ברוח נגדית חזקה, שלדעתנו היא נסיגה זמנית"

במהלך שיחת הוועידה לאחר פרסום הדוחות, אמר רועי זיסאפל, המייסד השותף, הנשיא והמנכ״ל של רדוור: ״בעוד שעסקי אבטחת הענן הניבו תוצאות חזקות ברבעון השני, עסקי אבטחת המכשירים נתקלו ברוח נגדית חזקה, שלדעתנו היא נסיגה זמנית. דפוסי ההוצאות של לקוחות גדולים השפיעו על רכישות CapEx (השקעות הוניות). במהלך השבועות האחרונים של הרבעון השני, היינו עדים לעיכובים מוגברים בסגירת עסקאות מוקדמות גדולות ברחבי העולם, בעיקר בקרב ארגונים גדולים וספקים. למיטב ידיעתנו, לא איבדנו את העסקאות האלה למתחרים. בהתחשב בסביבת המאקרו ובתוצאות שלנו, עלינו להיות זהירים בניהול ההוצאות שלנו. לשם כך, נקטנו באופן יזום צעדים כדי לייעל ולהתאים את העלויות שלנו ולשמור על רווחיות חזקה יותר. צמצמנו את הוצאות המכירות והשיווק והקצינו מחדש את ההוצאה לשוקי צמיחה במאמצי אספקת הענן והחדירה לשוק״.