מיקרוסופט מניה (צילום: TY Lim, shutterstock)
מיקרוסופט. | צילום: TY Lim, shutterstock

מיקרוסופט מכה את התחזיות, ולאחר פרסום הדוחות הרבעוניים המניה מזנקת כעת ב-4% במסחר המאוחר. זאת, לאחר שסיימה את היום בירידה של כ-2%. הנתון הטוב ביותר שהציגה מיקרוסופט היה עליה בהכנסות מעסקי הענן, שצמחו ב-27% לעומת שנה שעברה - אם כי זהו שיעור נמוך יותר מזה של הרבעון הקודם, שעמד על 31%. 

בהסתכלות רבעונית, הכנסות מיקרוסופט עמדו על 52.9 מיליארד דולר - בעוד שצפי האנליסטים היה ל-51.1 מיליארד דולר. קצב הצמיחה היה 7% ברבעון שהסתיים, בכך התגברה מיקרוסופט על הדוח של הרבעון הקודם, בו קצב הצמיחה עמד על 2% בלבד - והיה הקצב האיטי ביותר מאז 2016.

בנוסף מיקרוסופט דיווחה על עליה של 8% בהכנסות מלינקדאין, הרשת החברתית שבבעלותה, ועליה בתוכן ובשירותים של אקסבוקס, קונסולת המשחקים של מיקרוסופט. החשש הגדול של המשקיעים היה ממכירת רשיונות של Windows למחשבים חדשים, מה שהיה פעם השירות הכי מכניס של מיקרוסופט, ובשנים האחרונות מציג ירידה מתמדת. ואכן, ההכנסות בסקטור הזה ירדו ב-28%. זאת, בעקבות ירידה במספר המחשבים האישיים הנמכרים בעולם.

סאטיה נאדלה (צילום: FABRICE COFFRINI, Getty images)
סאטיה נאדלה. ההשקעה ב-AI עוד לא משתקפת בשורת הרווח | צילום: FABRICE COFFRINI, Getty images

בדוח, מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה דיבר על ההזדמנויות שמזמנת הבינה המלאכותי, ועל שיתוף הפעולה הגדול של מיקרוסופט עם חברת OpenAI, שאיתה פיתחה את מנוע החיפוש בינג "החדש" שמאפשר חיפוש באמצעות צ'אטבוט. בנוסף מיקרוסופט מתכוונת לשלב את היכולות של GPT בכלי האופיס שלה. "מודלי ה-AI המתקדמים בעולם באים עם ממשק המשתמשים הכי אוניברסלי, בשפה טבעית, כדי ליצור עידן חדש של מיחשוב", אמר נאדלה בהצהרה לעיתונות. עם זאת, לאור העובדה שמיקרוסופט מדווחת כשני רבעונים אחורה, בינתיים, אין לה הרבה מה לדווח בגזרת הרווחים הישירים מההשקעה הענקית שלה ב-AI.

עם זאת, כוונותיה ברורות: מיקרוסופט תשקיע כ-10 מיליארד דולר ב- OpenAI, החברה שמפתחת כלים כמו ChatGPT ו-Dall-E2. היא כבר הכריזה שבכוונתה לשלב את הכלים הללו בשירותים השונים שלה, בהם אפליקציות אופיס, וכבר השיקה את מנוע החיפוש שלה בינג משולב ב-GPT. השקעת הענק ב-OpenAI אמורה לעזור למיקרוסופט לבדל את שירות הענן שלה מזה של המתחרים, להוסיף יכולות חדשות למנוע החיפוש שלה ולהכניס אותה לתחרות ישירה מול מוצר הדגל של גוגל.