נטפליקס נחלשת (צילום: שאטרסטוק)
צילום: שאטרסטוק

אחרי העלאת המחירים בישראל מוקדם יותר השבוע, חברת הסטרימינג נטפליקס הודיעה כי לקוחות חדשים בארה"ב ובקנדה ישלמו בין 1 ל-2 דולר יותר גם הם, בהתבסס על החבילות שאליהן יצטרפו. החברה הודיעה כי בחודשים הקרובים המחירים יעלו גם ללקוחות קיימים, שיקבלו על כך התראה מראש.

בארץ עליות המחירים דרמטיות יותר: חבילת הסטנדרט מתייקרת ב-17% מ-46.90 שקל ל-54.90 שקל לחודש. חבילת הפרימיום, שמאפשרת צפייה באיכות אולטרה HD בעד ארבעה מכשירים בו זמנית, מתייקרת בכ-15% מ-60.90 שקל לחודש ל-69.90 שקל בחודש. 

משחקי הדיונון, נטפליקס (צילום: JOCA_PH, shutterstock)
משחקי הדיונון. למרות ההצלחה, מספר המנויים שנוספו צפוי להיות נמוך מב-2020 | צילום: JOCA_PH, shutterstock

העלאת המחירים מגיעה משום שהחברה, שנמצאת בתחרות גוברת לא רק מול דיסני+ (DIS), אמזון פריים (AMZN) ו-HBO, אלא גם מול כוכבי רשת וענקיות התוכן ברשתות החברתיות, מתקשה לייצר מנועי צמיחה חדשים כדי להאכיל את מפלצת התוכן שהפכה להיות, עם תקציבי פיתוח שמגיעים ל-17 מיליארד דולר. זו הפעם השישית ב-8 שנים האחרונות שנטפליקס מעלה מחירים. מחיר מנוי פרימיום בארה"ב עלה באפריל 2014 כ-12 דולר והיום הוא צפוי לעלות ל-19.99 דולר. עלייה של כמעט 67%. המנוי הסטנדרטי עלה מכ-8 דולר באפריל 2013 ל-15.5 דולר בעלייה הנוכחית, או 94% ב-8 שנים.

שנת השיא של החברה הייתה ב-2020, כשנהנתה מגידול עצום בבסיס קהל הלקוחות שלה, בשל הסגרים. בחצי הראשון של אותה השנה, נטפיקס הוסיפה כמעט 26 מיליון מנויים חדשים. המחצית הראשונה של 2021 הייתה אופרה אחרת לגמרי, כשרק 5.5 מיליון מנויים חדשים הצטרפו לשירות.

מתחילת השנה ירדה מניית נטפליקס ב-12.7% ומאז אמצע נובמבר ירדה ב-24% - כלומר כמעט רבע מהשווי שלה אבד בפחות מחודשיים

אמנם השוק אהב אתמול את העלאת המחירים, כשהמניה סיימה את היום בעלייה של כ-1.3%, אבל מתחילת השנה היא ירדה 12.7% ומאז אמצע נובמבר ירדה ב-24% - כלומר כמעט רבע מהשווי שלה אבד בפחות מחודשיים. בינתיים, השוק גם מתכונן לכך שהחברה לא תעמוד בתחזיות של עצמה, לאחר שצפתה כי 8.5 מיליון מנויים חדשים יצטרפו ברבעון האחרון, אבל הנתונים העדכניים מראים שהחברה פספסה בלמעלה מ-2 מיליון את המספר. 
לכן זה לא מפתיע שרואים העלאות מחיר, במיוחד על רקע האינפלציה - כשהצרכן האמריקאי אולי לא אוהב את זה, אבל הוא גם לא עיוור והוא רואה שכל המחירים עולים. 

לפי קונצנזוס מקרב 36 אנליסטים בוול סטריט, עבור הרבעון האחרון מניית נטפליקס צפויה להניב רווח (EPS) של 82 סנט, מתוך טווח אומדנים שנע בין 59 סנט ל-1.2 דולר למניה. הקונצנזוס עצמו משקף ירידה של 33.3% ביחס לתוצאות החברה בתקופה המקבילה ב-2020. עם זאת, האנליסטים חוזים כי ה-EPS השנתי יהיה 10.74 דולר, המשקפים עלייה של יותר מ-72% ביחס ל-EPS השנתי של 2020, שעמד על קצת יותר מ-6 דולר.

הצפי לעתיד הוא אופטימי יותר ומעריך שבחמש השנים הקרובות הכנסות נטפליקס יצמחו בקצב ממוצע של 42.6% בשנה

האנליסטים חוזים שהחברה תסכם את הרבעון האחרון של 2021 עם הכנסות של 7.72 מיליארד דולר ואת השנה כולה עם הכנסות של 29.7 מיליארד. נתונים אלו משקפים עליה של יותר מ-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וצמיחה של 18.8% בהכנסות השנתיות.  בנוסף חוזים האנליסטים צמיחה של 22% בהכנסות ב-2022. הצפי הוא שההכנסות ברבעון הנוכחי (Q1'22) יתכווצו ב-7.5% ביחס לתוצאות הרבעון הראשון של 2021 וכי הצמיחה ב-2022 כולה תסתכם בכמעט 22%. עם זאת, הצפי לעתיד הוא אופטימי יותר ומעריך שבחמש השנים הקרובות הכנסות נטפליקס יצמחו בקצב ממוצע של 42.6% בשנה.

לפי אתר Tipranks, קונצנזוס האנליסטים מעניק למניה 23 המלצות קנייה, ארבע המלצות החזק ושלוש המלצות מכירה. המחיר הממוצע של ההערכות עומד על 677.5 דולר למניה, שמהווים קצת למעלה מ-25% אפסייד ביחס למחיר של 541 דולר למניה ביום שישי האחרון.