אמזון אילוסטרציה (צילום: Sundry Photography, שאטרסטוק)
צילום: Sundry Photography, שאטרסטוק

מניית אמזון התרסקה במסחר המאוחר ב-13% ומסיימת שבוע נוראי לביג טק. בסיום הרבעון השני של השנה ענקית הקמעונאות ומחשוב הכנת חזתה שתכניס ברבעון השלישי 125-130 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 3.5 מיליארד דולר. כעת דיווחה החברה על חתימת החודשים יולי-ספטמבר 2022 בעלייה של 15% לקצת יותר מ-127 מיליארד דולר, אך פחות מהתחזיות.

אלא שפעילות הענן של אמזון הראתה שוב סימני האטה, וחטיבת AWS הכניסה רק 20.5 מיליארד דולר לעומת צפי של כמעט 23 מיליארד. ההכנסות מפרסום עקפו את הצפי וחצו את ה-9.5 מיליארד דולר. לרבעון הרביעי והאחרון של השנה החברה צופה הכנסות של עד 148 מיליארד לעומת צפי בשוק ליותר מ-155 מיליארד דולר.

"יש הרבה דברים שקורים ברמת המאקרו ואנחנו נאזן את ההשקעות שלנו מבלי לסכן את ההימורים האסטרטגיים וארוכי הטווח שלנו", אמר מנכ"ל אמזון אנדי ג'אסי בהודעה שפרסמה החברה.

אינטל: צניחה בכל המדדים - מוחקת 3.5%

הכנסות אינטל לרבעון השלישי של 2022 היו בהתאם לציפיות השוק והסתכמו ב-15.3 מיליארד דולר - ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי, מהפרמטרים החשובים בחברות השבבים, ירד לרמה של 45.9%, בשעה ששיעור הרווח התפעולי צנח ל-10.8% מרמה של 31.8% ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-2.4 מיליארד דולר, צניחה של 59% לעומת תוצאות התקופה המקבילה אשתקד.

ענקית השבבים ממשיכה להוריד תחזיות, וצופה להכניס ברבעון הנוכחי, האחרון של 2022, בין 14 ל-15 מיליארד דולר, ולהפיק מהם רווחיות גולמית של 45% ורווח למניה מתואם בגובה 20 שנה למניה. לשנה הכולה היא צופה הכנסות של 63- 64 מיליארד דולר, רווח למניה מתואם של 1.95 דולר למניה והוצאות הוניות (Capital Spending) נטו של 21 מיליארד דולר. המניה סיימה את המסחר המאוחר בירידה של 3.5%.

"למרות הירידה בתנאים הכלכליים, סיפקנו תוצאות סולידיות ועשינו התקדמות משמעותית עם המוצר והתהליך ההוצאה לפועל במהלך הרבעון", מסר מנכ"ל החברה פט גלסינגר בהודעה מטעם החברה. "על מנת למצב את עצמנו לסייקל העסקי הנוכחי, אנחנו מורידים עלויות ומעלים את היעילות לרוחב הביזנס בצורה אגרסיבית כדי להאיץ את הצמיחה שלנו אל העתיד".

 אפל עברה את ציפיות האנליסטים ובכל זאת ירדה 3%

אפל דיווחה הערב על עלייה בהכנסות וברווח למנייה. הכנסות החברה ברבעון השלישי הגיעו ל-90.1 מיליארד דולר, 8% עליה לעומת הרבעון המקביל ב-2021. הרווח למניה היה 1.29 דולר, עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל. בכך אפל מדלגת מעל ציפיות האנליסטים, שהעריכו שההכנסות יגיעו ל-88.90 מיליארד דולר (עליה של 6.6%) והרווח למנייה יהיה 1.27 דולר.

מנכ"ל אפל טים קוק אמר: "התוצאות של הרבעון משקפות את המחוייבות של אפל ללקוחותיה, לשאיפה לחדשנות ולהשפעה על העולם כך שיהיה טוב יותר משמצאנו אותו. אנחנו נכנסים כעת לעונת החגים עם שורת המוצרים החזקה ביותר שלנו אי פעם, אנחנו מובילים עם הערכים שלנו בכל פעולה שאנחנו עושים ובכל החלטה שאנחנו מקבלים. אנחנו מחויבים בצורה עמוקה להגנה על הסביבה, לשמירה על פרטיוטת המשתמשים ולשחרור היצירתיות המלאה מבני האדם".

הדיווח של אפל נתן תשובה לחששות המשקיעים אם המותג הכה-חזק של אפל מסוגל להתמודד עם האתגרים הנוכחיים בשוק, עם הביקוש העולמי הפוחת למחשבי לפטופ ולסמארטפונים ועם תנארי השוק – אינפלציה, ריבית גבוהה וחשש ממיתון וגם דולר מתחזק לעומת המטבעות במדינות שבהן נמכרים מרבית המכשירים של אפל.

אייפון 14 פרו (צילום: GVLR, שאטרסטוק)
אייפון 14 פרו. מכירות האייפון והאייפד היו דווקא נמוכות מהתחזיות | צילום: GVLR, שאטרסטוק

החששות לגבי הקיף מכירות אייפון 14 החדש לא התבדו, ואפל דיווח על מכירות אייפון בהיקף 42.6 מיליארד דולר ברבעון לעומת ציפיות השוק שהיו 43.4 מיליארד דולר. גם מכירות האייפד היו נמוכות מהצפוי – 7.2 מיליארד דולר לעומת הציפיות שהיו 7.8 מיליארד דולר. לעומת זה מכירות מחשבי המק הפתיעו כשהגיעו ל-11.5 מיליארד דולר לעומת ציפיות ל-9.3 מיליארד דולר בלבד, וזה בתקופה בה יש ירידות עולמיות במכירות מחשבים אישיים.

היקף מכירות המכשירים הלבישים – שעונים, אוזניות ואביזרים עלה גם הוא על ציפיות האנליסטים והגיע ל-9.65 מיליארד דולר לעומת הציפיה ל- 9 מיליארד דולר בלבד. נתון זה יכול לעודד את הציפיה להיקף מכירות גדול ברבעון הרביעי של השנה, שהוא הרבעון החזק של אפל בשל תקופת החגים בדצמבר. היקף מכירות השירותים – חנות האפליקציות, אפל מיוזיק, אפל TV+ ועוד – היה 19.2 מיליארד דולר, פלח ההכנסות הגדול ביותר של החברה אך עדיין מאכזב לעומת ציפיות השוק להכנסות של 20 מיליארד דולר.