אדם סינגולדה, Taboola (צילום: Taboola)
אדם סינגולדה, טאבולה. "השותפות תאיץ באופן משמעותי את התנופה שלנו" | צילום: Taboola

במסגרת הסכם שיתוף פעולה ל-30 שנה שמוערך בהכנסות של מיליארד דולר בשנה, קיבלה ענקית החיפושים יאהו 25% ממניותיה של חברת טאבולה הישראלית של אדם סינגולדה, הפועלת בתחום התאמת התוכן באינטרנט. המניה מזנקת ב-65% במסחר המוקדם בוול סטריט.

לפי הסכם השותפות טאבולה תקבל בלעדיות למכור מודעות מקוריות באתרי יאהו. החברות יחלקו את ההכנסות ממכירת המודעות, אך לא חשפו את חלוקת ההכנסות ביניהן.

"זה טירוף מוחלט. לפעמים צריך לצבוט את עצמך כדי להאמין", אמר היום סינגולדה ל-tech12, בשיחה מניו יורק בעת שנסע באובר למשרד. "זה סוג של חלום כי כולנו גדלנו על יאהו, יש כמעט 900 מיליון אנשים שם, זו חברה של אתרים מובחרים כמו יאהו פייננס, המייל ועוד. הייתה לנו מערכת יחסים די ארוכה לפני זה וזה כבוד מאוד גדול שהם בחרו אותנו כשותף ל-30 שנה".


במצגת למשקיעים של החברה הראה דוח הפרופורמה (דוח מאוחד) שלו ההסכם הבין החברות היה קיים ב-2022, ההכנסות של טאבולה היו קופצות מ-1.4 מיליארד דולר לכמעט 2.5 מיליארד דולר. תזרים המזומנים החופשי היה עולה מ-21 מיליון דולר ל-105 מיליון דולר. הרווח למניה השנתי היה עולה ב-32% לכמעט 7.3 דולר למניה וה-EBITDA המתואמת הייתה עולה ב-43%.


העסקה, שלא צפויה לעמוד בפני קשיים רגולטוריים, צפויה להיסגר סופית ברבעון הבא. בחברה כתבו במצגת כי המשקיעים יתחילו להרוויח מהעסקה בחצי השני של 2023, אך החברה בחרה שלא לתת תחזית חדשה לשנה הבאה. חלוקת ההכנסות בוונצ'רים המשותפים תהיה 66% לטאבולה ו-34% ליאהו. מתוך 25% המניות שתקבל יאהו, 60% יהיו מניות מחליטות ו-40% רגילות.


"לבעלי המניות הדבר הזה קריטי, גם אחרי שננפיק 25% מניות חדשות, זה מעלה את ההכנסות משמעותית. ה-FCF שלנו יעלה פי 5. גם המפרסמים שלנו ירוויחו, במיוחד באינטרנט היום כשקשה יותר עם פייסבוק וכל השינויים של אפל", אמר סינגולדה. "עכשיו מפרסמים יוכלו לקנות במקום אחד את יאהו אבל גם את טאבולה. אנחנו גם עובדים חזק על טרגוט לפי קונטקסט, זה העתיד שלנו ויש לזה חשיבות גדולה מאוד, שתאפשר לשפר את ההגעה לקהלי יעד. גם המו"לים שלנו מאוד נהנים מהעסקה הזו, עכשיו הם ירוויחו כי כל המפרסמים ייחשפו גם לאתרים של יאהו. כל אבן שאני מרים בעסק עכשיו זה ממש כמו התחלה שיכולה להעיף אותנו לחלל, זה מאוד מרגש ועכשיו צריך לחזור לעבוד קשה".

מהלך אסטרטגי

יאהו הפכה לפרטית לפני שנה וחצי כשנמכרה על ידי ורייזון לקרן ההשקעות הפרטית אפולו תמורת 5 מיליארד דולר. לטענת החברה יש לה 900 מיליון משתמשים חודשיים בעולם, ומבחינתה מדובר במהלך אסטרטגי. יאהו הופכת ברכישה לבעלת המניות הגדולה ביותר של טאבולה, והיא גם תקבל מושב בדירקטוריון החברה. בנוסף, המפרסמים של יאהו יוכלו למכור את המודעות שלהם באתרים בהם טאבולה פועלת.

"יאהו היא חלוצה באינטרנט ואחת מהמפרסמות הגדולות, המהימנות והמתוחכמות ביותר בעולם. אני רואה הזדמנות לצמיחה מטאורית עבור שנינו בכל התחומים: אורגני, אי-קומרס, וידיאו, הצעת כותרות ועוד", מסר אדם סינגולדה. לדבריו, "השותפות תאיץ באופן משמעותי את התנופה שלנו ותרחיב את טווח ההגעה שלנו ליותר משתמשים באינטרנט. נוכל להשקיע אפילו יותר בהנעת הכנסות, מעורבות וצמיחת הקהל קדימה, העצמת ביצועים, פרסום מותגים, עם הגעה עצומה למשתמשים".

ג'ים לנזון, מנכ"ל יאהו: "אנחנו חושבים חמש, עשר, שלושים שנים קדימה. לפרסום הדיגיטלי יש רוח גבית עצומה בטווח הארוך. יש לנו מאות מיליוני אנשים שצורכים חדשות, ספורט ופיננסים באתרים שלנו, ואלה מניבים לנו רווחים רבים באמצעות פרסום - וכך זה גם יימשך. המטרה היא למקסם את ההגעה לצרכנים ואת ביצועי הקמפיינים עבור מפרסמים, נשפר את הזדמנויות המונטיזציה לבעלי אתרים, ונביא למשתמשים חוויות משופרות לקידום הפרטיות".

ג'ים לנזון, מנכ"ל יאהו: "אנחנו חושבים חמש, עשר, שלושים שנים קדימה. לפרסום הדיגיטלי יש רוח גבית עצומה בטווח הארוך"


בשנה שעברה התמזגה טאבולה עם חברת ספאק לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר ומאז מחקה המניה 82% מערכה והיא נסחרת כעת במחיר של 1.84 דולר למניה ושווי שוק של 455 מיליון דולר בלבד.

בדוחות שהגישה החברה לרבעון השלישי של 2022, טאבולה דיווחה על הכנסות של 332.5 מיליון דולר - מעל צפי האנליסטים להכנסות של 322.1 מיליון דולר. החברה רשמה EBITDA חיובית מתואמת של 24 מיליון דולר ורווח נקי לא מתואם של קצת יותר מ-10 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 4 סנט, מול צפי השוק להפסד.