משרדי פיליפס ברעננה (צילום: Igal Vaisman, שאטרסטוק)
צילום: Igal Vaisman, שאטרסטוק

חברת המכשור הרפואי פיליפס מפטרת כמה עשרות עובדים בישראל כחלק ממהלך פיטורים גלובלי. במסגרת המהלך תסגור החברה ההולנדית את הפעילות המקומית המבוססת על חברת EPD סולושנס הישראלית, שאותה רכשה ב-2018.

פיליפס דיווחה היום (שני) על כוונתה לפטר 6,000 איש ברחבי העולם, כ-7.5% ממצבת העובדים הכללית שלה. תהליך הפיטורים יימשך עד 2025. מחצית מהפיטורים יבוצעו עוד השנה.

המהלך החדש מצטרף לקיצוץ קודם שעליו הודיעה החברה באוקטובר האחרון, במסגרתו פיטרה החברה 4,000 עובדים, רובם בארה" ובהולנד. בסך הכל מדובר בפיטורי 10 אלף איש, שהם כ-13% לפני תחילת גלי הפיטורים. המהלך נועד לסייע לפיליפס לחזור לרווחיות לאחר שמחקה כ-70% משווי השוק בעקבות ריקול וכשלים במכשירי נשימה מתוצרתה.

מנכ"ל החברה רוי ג'ייקובס אמר ל-CNBC "זו התערבות הכרחית כדי לעזור לחברה להיות תחרותית. בנינו פורטפוליו חזק אבל בחלק מהסגמנטים לא מיצינו את פוטנציאל הערך בגלל הוצאה לפועל. האסטרטגיה שאני מציג היום מפוקסת על צמיחה אורגנית ובמוצרים שמייצרים עברונו את מירב הערך".

מפיליפס ישראל נמסר: "פיליפס עומדת בפני אתגרים תפעולים משמעותיים המצריכים פעולות לשיפור ביצועיה של החברה. בסוף שנת 2022 התחלנו בנקיטת אמצעים על מנת לשפר את ביצועי החברה. ייעול הפורטפוליו העסקי של החברה הוא חלק מהמהלכים הננקטים, ובהקשר הזה בחנה החברה את היחידה העסקית EPD Solutions אשר אחראית לפתרון KODEX EPD, מערכת לדימות ומיפוי תהליכי אבלציה (צריבה) בתחום האלקטרופיזיולוגיה (EP).

מנכ"ל פיליפס רוי ג'ייקובס (צילום: יח"צ)
מנכ"ל פיליפיס רוי ג'ייקובס. "התערבות הכרחית כדי לעזור לחברה להיות תחרותית" | צילום: יח"צ

"החברה קיבלה החלטה קשה לסגור את הפעילות של EPD Solutions. סגירת הפעילות תתבצע במהלך החודשים הקרובים בצורה מסודרת. אנו נעמוד בקשר עם כל הצדדים המעורבים ובכלל זה עם העובדים המושפעים, הלקוחות, השותפים העסקיים והספקים על מנת להגיע להסכמה על המשך הדרך ולהגדיר את הצעדים העתידיים תוך התחשבות בדרישות וברגולציה הרלבנטית".

עסקיה של פיליפס נפגעו קשות מהליכים משפטיים הקשורים במיליוני מכשירים רפואיים פגומים. לפי ה-FT, התגלה כי קצף המשמש במכשירי הנשימה שמייצרת החברה עלול להתקלקל ולסכן את החולים בחשיפה לכימיקלים רעילים.

עם ההודעה על גל הפיטורים הקודם באוקטובר אמר המנכ"ל ג'ייקובס כי "העדיפות המיידית היא לשפר את הביצועים על מנת להתחיל לבנות מחדש את אמון המטופלים, הצרכנים והלקוחות כמו גם את בעלי המניות ובעלי עניין אחרים".