מייסד ומנכ"ל אינוויז עומר כילף (צילום: יחצ Innoviz)
מנכ"ל ומייסד אינוויז, עומר כילף | צילום: יחצ Innoviz

"החוזה הזה הפך אנחנו לשחקנים המובילים בתחום ה-Lidar בשוק העולמי, קיבלנו את הפרויקט הכי גדול בתעשייה שעובר לייצור סדרתי", אומר מנכ"ל אינוויז, עומר כילף ל-tech12, אחרי שהחברה הודיעה היום על זכייה במכרז עם אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם. זאת אחרי שכבר יש לה חוזה עם לאספקת הטכנולוגיה שלה ל-BMW, עליו דיווחה החברה הגרמנית לפני שבוע.

יצרנית מכ"ם הלייזר, אינוויז הישראלית, דיווחה היום כי תספק ליצרנית רכב אירופאית גדולה, שאת שמה לא פרסמה, חיישנים בהיקף של 4 מיליארד דולר לתקופה של 10 שנים, לכמה וכמה מותגים של החברה. החברה צופה שזה יכול להגדיל את היקף ההזמנות העתידיות בעד 6.6 מיליארד דולר. הדיווח הטיס את המניה במסחר המוקדם בעד מ-30%, אך הירידות התמתנו עם ההתקרבות למסחר והתאזנו על אזור 10% קפיצה.

"היום, אחד מיצרני הרכב הגדולים בעולם בחר באינוויז להיות ספקית ה-Lidar שלו, לכמה מותגים. החברה נבחרה אחרי אחרי תהליך שארך למעלה משנתיים וצפוי להגדיל את ההזמנות של החברה בין 4 ל-6.6 מיליארד דולר", נמסר מהחברה, שאמרה כי תרחיב על העסקה בשיחת המשקיעים אחרי הדוחות שידווחו בשבוע הבא.

מכ"ם לייזר הוא אחד מהרכיבים המשמעותיים שאמורים להפוך את הרכב האוטונומי לאפשרי. ה-Lidar מתפקד כעיניים של הרכב למרחקים ארוכים. הבעיה הכי גדולה של הטכנולוגיה זה ה-Price Point, כאשר נדרש להוריד את מחיר הקומפוננטה אל מתחת ל-100 דולר ליחידה – משהו שאף חברה עוד לא הצליחה לעשות.

הלידאר של אינוויז (צילום: יחצ Innoviz)
הלידאר של אינווויז. רכיב מהותי בטכנולוגיה של רכב אוטונומי | צילום: יחצ Innoviz

"את מחיר הבנצ'מארק אנחנו מתמחרים באזור ה-500 דולר, ואנחנו מספקים את החומרה והתוכנה ואת כל עיבוד המידע, שמפיק את התמונה התלת ממדית. זו הזכייה הראשונה של הדור השני שלנו, כשהיופי בדור השני הוא שהוא מכיל רבע מהחלקים אז הוא יותר זול", אומר כילף.

על פניו מדובר בעסקה מצוינת עבור אינוויז עם התניה אחת: מדובר בחוזה הגדול ביותר של החברה, שיצריך ממנה לעשות סקיילינג. אם לא תצליח להתמודד, תיאלץ לקחת חוב או לגייס כסף בשוק וזה יכול לפגוע בחברה ובמניה.

ההנפקה והראלי של אינוויז בשבוע שעבר

אינוויז נוסדה ב-2016 על ידי עומר כילף, צמד האורנים רוזנצוויג ובוסקילה ועמית שטיינברג. החברה הונפקה בנאסד"ק באפריל אשתקד לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, לאחר שהתמזגה עם הספאק הטקסני Collective Growth Corporation. המיזוג הכניס לחברה 371 מיליון דולר ברוטו, 230 מיליון ב-PIPE – שלב הגיוס מהמוסדיים - ו-141 מיליון דולר מהספאק, שמביא אתו את הכסף כסוג של נדוניה למיזוג. כיום היא נסחרת לפי שווי של פחות מ-600 מיליון דולר.

בין המשקיעים הגדולים שנכנסו היו Magna – שעמה יש לאינוויז שת"פ באספקת חלקים ל-BMW – אנטרה קפיטל, הפניקס וגם מיטב דש. עם זאת בעל האחזקות הגדול ביותר בחברה זו קרן הון הסיכון Magma, שנכון לסוף דצמבר החזיקה ב-9,466,206 מניות, שהן 7.05% מהחברה.

בשבוע שעבר, בעוד כל השוק דימם שוויים - הנאסד"ק ירד יותר מ-4% בשישי וסיכם ירידה של 13.3% בכל חודש אפריל - מנייתה של אינוויז עלתה בלא פחות מ-35.6% בחמשת ימי המסחר שעברו. ביום שישי האחרון אינוויז אף עלתה 10%, בניגוד לשוק. כילף טוען שמדובר בעליות לאחר הודעת BMW, על מעבר לייצור סדרתי עם הטכנולוגיה של אינוייז. "גם הוסיפו אותנו לתעודת סל חדשה", אומר כילף, "וזה הוביל את העליות".