פייבר (אילוסטרציה: FellowNeko, shutterstock)
פייבר. דרישה חזקה לפרילאנסרים | אילוסטרציה: FellowNeko, shutterstock

עונת הדוחות של הישראליות בנאסד"ק ממשיכה לצבור תאוצה, ונכון לכרגע מרבית החברות אמנם עדיין מופסדות בשנה האחרונה, אבל לא ראינו קריסות מפוארות כמו ברבעונים האחרונים. הכל כנראה עניין של פרספקטיבה. בכל מקרה למרות העבודה הטובה שעושות החברות, מחר אחה"צ נקבל את דוח האינפלציה החודשי - שעלול למחוק את כל ההישגים האחרונים.

עשינו סדר בדוחות החשובים שפורסמו היום:

פייבר - Fiverr: "הטרנד הוא פרילאנס"

פלטפורמת הגיג אקונומי ליוצרים פייבר טסה בכמעט 10% נכון לכתיבת שורות אלה (ואחרי שכבר זינקה 15% מוקדם יותר), לאחר שהכניסה ברבעון השלישי כמעט 83 מיליון דולר - מעל קונסנזוס התחזיות שעומד על כ-81 מיליון דולר, ועלייה של 11% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה החברה עקפה את התחזית עם רווח מתואם של 21 סנט למניה לעומת צפי ל-14 סנט למניה. החברה הציגה גידול של מספר העסקים המשלמים, שהגיעו ל-4.2 מיליון, ושהוציאו בממוצע 262 דולר, עלייה של 12% בסעיף ההוצאות ביחס לתקופה המקבילה.

בשורה התחתונה החברה הצליחה להוריד את ההפסד שלה מ-14 מיליון ל-11 מיליון ואמנם התחזית קדימה קצת פחות מצפי הקונצנזוס, כשפייבר צופה הכנסות של פחות מ-83 מיליון דולר (השוק רוצה לראות 84), אבל זה לא מונע מהמניה לעלות מעלה מעלה בטרום מסחר. "הפוקוס וההשקעה שלנו במרקטפלייס שלנו הופך למשתלם, כש-4.2 מיליון עסקים הופכים את פייבר למקום לקבלת שירותים", מסר מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר. "הטרנד לעבר עבודת פרילאנס, כשההזדמנות להשתמש בטכנולוגיה לשנות תעשיות ישנות עדיין איתן", הוסיף.

למונייד, אילוסטרציה (צילום: Stephanie L Sanchez, שאטרסטוק)
למונייד. יורדת כעת בטרום מסחר ב-6% | צילום: Stephanie L Sanchez, שאטרסטוק

למונייד: רכישת מטרומייל הוסיפה כ-100 אלף לקוחות

חברת הביטוח המקוונת Lemonade יורדת בכ-6%-7% במסחר, לאחר שדיווחה אמש לאחר המסחר על עלייה של 107% בהכנסות ל-74 מיליון דולר. עם זאת בשורת הרווח למניה החברה החמיצה את התחזיות, כשהציגה הפסד של 1.37 דולר למניה לעומת צפי להפסד של 1.36 דולר. שורת ה-EBITDA (הכנסות לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) הייתה שלילית ועמדה על כמעט 66 מיליון דולר, שהם ב-8.5% מעל צפי הקונצנזוס, כשסך היקף הפרמיות ברבעון הסתכמו ב-609 מיליון דולר, כשהפרמיה הממוצעת עלתה ב-35% ל-343 דולר. עם זאת, כל הנתונים הללו התאפשרו הודות לרכישת חברת Metromile, כשמחצית מ-195 אלף הלקוחות שהצטרפו ל-LMND ברבעון שעבר היו כתוצאה מהרכישה.

שי וינינגר, למונייד: "החל מהרבעון הבא, ומשנה לשנה, נראה שיפור ברווחיות וצמצום בהפסדים. במציאות הנוכחית, שבה גיוסי כספים הפכו ליקרים יותר, שימור מזומנים הופך לחלק משמעותי במערכת השיקולים העסקיים שלנו"

״הרבעון הנוכחי מהווה נקודת ציון חשובה באסטרטגיה רבת השנים של למונייד", אמר שי וינינגר, מייסד שותף ומנכ״ל משותף בלמונייד. "החל מהרבעון הבא, ומשנה לשנה, נראה שיפור ברווחיות וצמצום בהפסדים. במציאות הנוכחית, שבה גיוסי כספים הפכו ליקרים יותר, שימור מזומנים הופך לחלק משמעותי במערכת השיקולים העסקיים שלנו. אנו מאמינים שהותכנית שלפיה אנו פועלים לא רק שתאפשר להסתמך על המזומנים הקיימים בקופה ולהימנע מגיוס כספים בתנאים לא אופטימליים, אלא גם תאפשר לשמר קצב צמיחה בריא של כ- 20% ולהגיע לרווחיות בשנים הקרובות", הוסיף.

נכון לכרגע, למונייד שהונפקה לפני למעלה משנתיים, ירדה ב-90% משיאה, כשבתחילת 2021 נסחרה על מחיר של 183 דולר וכיום מחירה נמצא על 18.5 דולר. המניה יורדת בכמעט %4 בטרום מסחר. ויניגר נגע בנקודה הכי משמעותית: שיפור הרווחיות. בחברות ביטוח זה תהליך ארוך מאוד שיכול להימשך שנים. בינתיים השוק לא מתלהב מהתוצאות שכן לקנות נתח שוק לא מעיד על יכולת למנף זאת לטווח הארוך.

טאבולה (צילום: Postmodern Studio)
טאבולה. מורידים את התחזית להכנסות בשנה המלאה | צילום: Postmodern Studio

טאבולה: סובלת מהחולשה של שוק הפרסום המקוון

עוד במדווחות היום חברת ה-Adtech טאבולה, שיורדת כעת כ-2%, כשגם היא, כמו גוגל ומטא, נופלת קורבן לירידה בשוק הפרסום המקוון. אז החברה הכניסה ברבעון הקודם כמעט 333 מיליון דולר, ירידה של 2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ירד ב-4.6% לפחות מ-103 מיליון דולר, כשהרווח הנקי של יותר מ-17 מיליון דולר ברבעון 3 של 2021, הפך להפסד של 26 מיליון דולר. הרווח למניה של אשתקד הפך להפסד של 10 סנט.

"אנחנו מנהלים את העלויות באפקטיביות ושומרים על התחזית שלנו ל-EBITDA מותאם של 152 עד 160 מיליון דולר לשנה המלאה של 2022", אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. "לאור החולשה המתמשכת בשוק הפרסום, אנחנו מורידים את התחזית שלנו להכנסות בשנה המלאה ב-4%. למרות סביבת המאקרו, אנחנו לא צופים ירידה ברווח גולמי ב-2022 בהשוואה לשנה שעברה", הוסיף.

אמדוקס: צפי לצמיחה בהכנסות ל-2023

חברת התוכנה הישראלית אמדוקס סיכמה את הרבעון הרביעי של השנה הפיסקאלית שלה. הכנסות הרבעון היו שיא של 1.16 מיליארד דולר ארה"ב, המהוות גידול של 7.3% בהכנסות המדווחות וגידול של 9.5% בהכנסות בנטרול השפעת תנודות בשערי חליפין. בשוק של צפון אמריקה ההכנסות עמדו על 794 מיליון דולר, גידול של 10%. הכנסות במסגרת חוזי שירותים מנוהלים בסך של 715 מיליון דולר, המהווים כ- 61% מסך ההכנסות. הרווח הנקי הסתכם בכמעט 126 מיליון דולר, כשהרווח המדולל והלא מתואם למניה עמד על 1.29 דולר, במרכז טווח התחזית. ההכנסות השנתיות הסתכמו בכמעט 4.6 מיליארד דולר, שמהווים גידול של 6.7% בהכנסות המדווחות וגידול של וכוללות הכנסות שיא של 3.1 מילארד דולר מהשוק בצפון ארה"ב.

"בסך הכל, סיימנו את שנת הכספים 2022 עם שיא בצבר הזמנות ל-12 חודשים הבאים בסך של 3.97 מיליארד דולר ארה"ב, עלייה של כ-8% לעומת השנה שעברה", אמר שוקי שפר, נשיא ומנכ"ל Amdocs. אנו בטוחים במודל העסקי הייחודי והחסין שלנו לאור האופי האסטרטגי והחיוני של המוצרים והשירותים שאנו מספקים במסגרת התקשרויות רב-שנתיות עם לקוחות. בעוד אין אנו חסינים לחוסר הוודאות בסביבת המאקרו הנוכחית, אנו ממוצבים לספק צמיחה בהכנסות לשנת הכספים 2023, במרכז טווח התחזית ארוכת הטווח שלנו בשיעור של 6% עד 10%, תוך שאנו מספקים יחס חזק של המרת רווחים למזומנים", הוסיף.