Netflix, נטפליקס (צילום: 	Chesnot / Contributor, getty images)
נטפליקס. השוק אוהב את מנוי הפרסומות החדש | צילום: Chesnot / Contributor, getty images

רבעון מצוין לנטפליקס: החברה היכתה את התחזיות לאחר שדיווחה הערב כי ברבעון השלישי של השנה הכניסה 7.93 מיליארד דולר, וכן בלמה לחלוטין את נטישת המנויים, ממנה סבלה ברבעונים האחרונים. מספר המנויים החדשים צמח ב-2.4 מיליון, לעומת תחזית של תוספת של מיליון מנויים בלבד - ובכך מחזירה לעצמה למעשה נטפליקס את המנויים שעזבו במחצית הראשונה של השנה. סך הכול לחברה 223 מיליון מנויים גלובליים, עלייה של 4.5% ביחס לכמות המנויים אשתקד. המניה מזנקת במסחר המאוחר ב-15%. 

עוד בדוחות: בשורת הרווח למניה הציגה נטפליקס 3.1 דולר לעומת צפי ל-2.22 דולר. כמו כן הרווח התפעולי של החברה עמד על 1.5 מיליארד דולר, שולי הרווח התפעולי עומדים על 19.3%. הרווח הנקי עמד על 1.4 מיליארד דולר.

האנליסט מרק מהייני מאוורקור כתב במכתב למשקיעים כי הוא סבור שמסלול הפרסומות החדש של נטפליקס ייצר הכנסה מהותית כבר ב-2024 ושהתחזית של נטפליקס "סבירה עם אפסייד צנוע" ושהסדרה על הרוצח הסדרתי ג׳פרי דאהמר בוודאי תתרום למומנטום חיובי. צופי נטפליקס צפו בסדרה 701 מיליון שעות והדרמה עקפה את ברידג׳רטון ומדורגת במקום השני אחרי Stranger Things, כסדרה השנייה הכי נצפית בהיסטוריה של הפלטפורמה.

בנוסף, מי שסבור שעליות המחירים האחרונות שעליהם הכריזו נטפליקס וגם דיסני יהיו הסוף של עניין זה לזמן הקרוב, אז תתכוננו להתאכזב. מנכ"ל פרמאונט, בוב באקיש, שאמר לתקשורת בארה"ב כי טרנד העלאות המחירים יימשך וש"המחירים של שירותי הסטרימינג ימשיכו לעלות, מאחר והם מעניקים ערך גבוה למשתמשים, שלא צפויים לנטוש אותם".

לאחרונה, השיקה נטפליקס מסלול מוזל שנקרא "Basic with ads". המנוי כולל 4-5 דקות פרסומת לכל שעת צפייה, כשאורך כל פרסומת יעמוד על 15-30 שניות. המנוי יהיה זמין ב-11 מדינות (שישראל אינה אחת מהן) בראשית נובמבר, ומחירו יעמוד על 6.99 דולר - דולר אחד פחות מהמסלול המקביל של דיסני. לשם השוואה, מחיר מנוי פרימיום סטנדרטי בארה"ב עומד היום על 15.5 דולר ומחיר מנוי בסיסי על כ-10 דולר. גם בארץ, מנוי בסיסי עולה כ-34 שקלים בחודש.