מייסדי בליפ מתן אלמלם ויונתן הלברכט (צילום: דור מלכה)
מייסדי בליפ מתן אלמלם ויונתן הלברכט | צילום: דור מלכה

הסטארטאפ בליפ (Blyp) מתכוון לעשות לעולם האיקומרס את מה שרובינהוד עשתה לעולם ההשקעות: התרעות ממוקדות (בליפים) לביצוע פעולות שיווק ומכירות, שיגדילו את המכירות של הלקוחות. החברה מודיעה היום (ד') על גיוס הון בסבב סיד בהיקף של 4 מיליון דולר עם שורה של משקיעים מעניינים, שכנראה מאמינים בפוטנציאל השוק של החברה.

בליפ פונה לשוק ענק של חברות אימקומרס קטנות, שמתקשות להתמודד עם ניתוח כמויות הנתונים העצומות ששופעות אליהן מאפליקציות כמו Google Analytics, Shopify, Facebook Ads או Klaviyo, ושעל פיהן ניתן לזהות את הלקוחות ולהפנות אליהם קמפיינים אפקטיביים. זאת לעומת חנויות האיקומרס הגדולות כמו זארה, נייקי ואחרות, שמעסיקות אנליסטים של נתונים ומשפרות את ביצועי המכירות שלהן בעקביות.

לחנויות הקטנות, כמו לגדולות, חומר הגלם להרחבת המכירות הוא כמויות הנתונים הגדולות על הרגלי הקנייה של הגולשים שמגיעים אליהם. רק שבחנויות הקטנות אין איש מקצוע שיודע להתמודד עם כל הנתונים מעשרות אפליקציות שמלוות את המכירות. השירות של בליפ מהווה שכבה על גבי כל האפליקציות האלה, שמוציאה התראות ממוקדות על בסיס הנתונים. למשל, הנה שמות של 200 אנשים שאתה רוצה לפנות אליהם בעניין שלושה מוצרים שכנראה הם גם ירכשו בסוף. "זה כבר ממש כאילו לעסק היה דאטה אנליסט במשרה מלאה", אומר מנכ"ל בליפ מתן אלמלם.

"האלטרנטיבה של החנויות הקטנות הוא דאטה אנליסט מפייבר, שייקח 50 דולר לשעה", אומר אלמלם. לדבריו, החברה מכירה את השוק ממתן שירותי אנליזה לחברות: "השוק הזה כל כך מסובך. יש לנו לקוחה שהגיעה אלינו אחרי שהלכה לסוכנות ניתוחי דאטה, והם לקחו ממנה 10,000 דולר על ניתוח 60 יום אחורה של נתוני גוגל אנליטיקס. זה היה הקטליזטור שלנו להקים את בליפ. אמרנו די, חייבים לעצור את הבדיחה הזו".

"שוק של 20 מיליארד דולר"

לפי נתוני החברה, בארה"ב לבדה פועלות 850 אלף חנויות על פלטפורמת שופיפיי. "זה השוק שאנחנו עוסקים בו כיום, אבל בפועל הוא גדול פי חמש", אומר אלמלם, "זה שוק של 20 מיליארד דולר, שצומח בתקופת הקורונה פי שלוש יותר מהר והוא ימשיך לצמוח כי אנשים קונים יותר באונליין. היום אנחנו רואים חנויות קטנות שמוכרות מוצרים כמו הלבשה תחתונה, גרביים או כובעים - מוצרים שפעם קנו רק בחנויות גדולות. היום חנות קטנה כמו מוכרת ב-70 אלף דולר בחודש רק באינטרנט".

בליפ נוסדה במרץ 2021 בידי אלמלם ויונתן הלברכט, שהכירו בניו יורק כשסיפקו יחד שירותי ניתוח נתונים (Analytics) לחברות איקומרס. אלמלם הוא ממייסדי Connecteam והלברכט הוא יוצא 8200 ומומחה לניתוח דאטה ששימש בין היתר כ-VP בחברת המחקר נילסן. הפיתוח בחברה החל ביולי 2021 והמוצר, המשווק במודל SaaS, הושק בדצמבר 2021. מאז, הספיק המוצר לצבור עשרות לקוחות בשוק האמריקאי. כיום מעסיקה החברה 10 עובדים בשני מרכזים, תל אביב וניו יורק. הגיוס הנוכחי ישמש להרחבת צוותי הפיתוח, הדאטה והמוצר של החברה בישראל, הוספת תכונות חדשות לפלטפורמה, וכן לתמיכה בביקוש הגדל למוצר.

בין המשקיעים בסבב: איל ולדמן מייסד מלאנוקס, דובי פרנסס מייסד Group 11, ד"ר רפי גדרון ממייסדי כרומטיס וד"ר בועז שוורץ, לשעבר מנכ"ל דויטשה בנק בישראל. הובילו את הסיבוב שתי קרנות הון סיכון מניו יורק: Silvertech Ventures ו-World Trade Ventures.

מי אלו הקרנות שהובילו את ההשקעה בכם?

"אלה שתי קרנות VC מניו יורק. היה חשוב לי, בגלל שאנחנו נכנסים לשוק האמריקאי, לקבל צביון אמריקאי מהיום הראשון. כשיש גוף פיננסי אמריקאי שהסתכל עלינו ובדק אותנו, זה יותר קל אחר כך עם לקוחות ועם שותפים".

למה סיד של 4 מיליון דולר ולא 40 מיליון, כמו שראינו לאחרונה?

"אני לא מהסקטור הזה. אני מהאנשים שמאמינים בקשר של גיוס הכנסות והערכת שווי. אני ממש לא בקטע של לנפח הערכות שווי בשביל הכיף. זה נכון שזה בא מהמשקיעים וגם הוצע לי הרבה יותר כסף. אבל אני רוצה לישון טוב בלילה ולדעת למה אני לוקח את הכסף, לא למה אני חושב שאני צריך אלא למה אני באמת צריך. היום אתה יכול לנקוב מספר והכל יישמע אותו דבר: 2 נשמע כמו 4 נשמע כמו 10, ואין לך מושג מה אתה עושה עם הכסף".

מדברים אתכם כבר על הסבב הבא?

"מדברים איתנו אבל אני לא מרגיש שאנחנו כבר מספיק בשלים. אני ארצה לעשות את זה בזמן ובמקום המתאימים".

"אנחנו לא רוצים להיות מוצר אנטרפרייז"

"החזון הוא שהמוצר הזה לעולם לא יהפוך להיות מוצר אנטרפרייז", אמר אלמלם, "הוא תמיד יישאר ותמיד נישאר חברה מוכוונת לקוחות קטנים. אנחנו מבינים שאין לעסקים הקטנים האלה חלופות. הם לוקחים הלוואה ומתחילים להקים את העסק, שהוא עסק מורכב ויש בו הרבה הוצאות לפני שמבינים איך הכסף חוזר".

צ'רלי פדרמן, שותף כללי ב-Silvertech Ventures שהובילה את הגיוס הוסיף: "בליפ לקחה בעיית מסחר מקוון מורכבת ופתרה אותה באמצעות 'בליפים' קטנים. עסקים קטנים ובינוניים טובעים בנתונים המתקבלים מיותר מדי 'דשבורדים' והם צמאים להכוונה, תובנות והמלצות מעשיות. בכך, מנגישה בליפ גישה למידע קריטי שעד כה היה נגיש רק לחברות ענק המעסיקות צוותים בתחום מדעי הנתונים. אנו זיהינו ב'בליפ' הזדמנות עצומה ואנו שמחים ליטול חלק בחזון שלהם".