רועי אליהו מיכאל ניקוסיה סולט סקיוריטי salt security  (צילום: סלי בן אריה, יח"צ)
מייסדי סולט סקיוריטי רועי אליהו ומיכאל ניקוסיה | צילום: סלי בן אריה, יח"צ

חברת הסייבר סולט סקיוריטי (Salt Security) מודיעה היום (ה') על סגירת סבב גיוס D בהיקף של 140 מיליון דולר, לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. סך גיוסי החברה מגיע ל-271 מיליון דולר, מתוכם 240 מיליון דולר בשנה האחרונה. ל-tech12 נודע כי בנוסף לסכום הגיוס הנוכחי גייסה החברה סכום נוסף כגיוס סקנדרי, שבמסגרתו יקבלו עובדים בחברה תמורה לפי שווי מלא של הגיוס על כ-5% מאחזקותיהם. הגיוס הטרי הוסיף לרשימת משקיעי החברה את קרן CapitalG, קרן הצמיחה של אלפבית.

טכנולוגיית ה-API security של סולט מאפשרת להגן על ממשקי API, שדרכם עוברת רוב תעבורת האינטרנט העולמית ודרכם מתבצע חיבור בין אפליקציות ושירותים דיגיטליים. הפלטפורמה של החברה מבוססת בינה מלאכותית וביג דאטה, ומאפשרת לארגונים לזהות חולשות אבטחה עוד בתהליך הפיתוח, מזהה תקיפות בזמן אמת וחוסמת תוקפים לפני שנגרם נזק.

מנכ"ל סולט רועי אליהו אמר בשיחה עם tech12, שהחברה צברה תנופה בזכות הגדרת התחום כקטגוריה חדשה שיש להגן עליה: "אם אתה מסתכל על דו"חות גרטנר אתה יכול לראות שמאוגוסט 2021 הם אומרים שיש פה קטגוריה חדשה. לפי ההערכות שלנו, אנחנו מחזיקים 90% מהלקוחות שרכשו מוצרי הגנת API".

אליהו: "יש לנו כסף בקופה לרוץ בקטגוריה חדשה שרק צומחת.יש לנו מספיק כסף בבנק כדי להשיג את החזון שלנו ולגדול, ולהראות שאנחנו חברה שתגיע גם למיליארד דולר הכנסות"

לדברי אליהו, לסולט יש יתרון של ותק על פני שאר החברות בתחום, שצעירות ממנה בכמה שנים. "אנחנו היינו המשוגעים שאמרו שזה חשוב, למרות שלחברות עדיין לא היה תקציב לזה. היינו האוונגליסטים. ועכשיו, בזכות הרבה דברים שהובלנו, אנחנו קוצרים את הפירות. בנינו המון IP ועשינו הרבה עבודת שטח".

משווים אותכם לחברות ישראליות אחרות בתחום, למשל נו-ניים סקיוריטי.
"כמו בכל קטגוריה יש תמיד עוד מתחרים. איזה כיף שהחזון, שהיה לנו לפני חמש שנים, קורם עור וגידים ויש עוד חברות שמסתכלות ורוצות גם לפתור את הבעייה. אני שמח שיש יותר ויותר חברות, כל חודשיים קמה עוד חברה בתחום. אנחנו מובילים את הקטגוריה, וככל שיש עוד קולות בשוק שאומרים שאבטחת API זה חשוב זה רק מעצים אותנו ונותן לנו ולידציה".

סולט סקיוריטי הוקמה ב-2016 בידי רועי אליהו (מנכ"ל) ומייקל ניקוסיה (מנהל תפעול ראשי). בשנה האחרונה רשמה החברה צמיחה של 500% בהכנסות, בסיס לקוחותיה גדל ב-300%, ומספר הלקוחות מרשימת ה-Fortune 500 גדלה ב-900%. עם הלקוחות נמנים בין היתר בנקים, חברות ביטוח וחברות תרופות. החברה מעסיקה 150 עובדים ומתכננת להכפיל את מספרם במהלך השנה.

נוסף למשקיעה החדשה CapitalG השתתפו בסבב הגיוס הטרי כל המשקיעים הקיימים בחברה: Sequoia Capital, Y Combinator, Tenaya Capital, S Capital VC, Advent International, Alkeon Capital, ו-DFJ Growth.

API (צילום: שאטרסטוק)
API (אילוסטרציה). הממשקים שדרכם מתבצע חיבור בין אפליקציות ושירותים דיגיטליים | צילום: שאטרסטוק

מה המשמעות של כניסתה של CapitalG להשקעה בחברה?
"בעצם לא היה לנו צורך בכסף. הסיבה שעשינו את זה היא כי דיברנו עם הבורד שלנו והם אמרו שזה ששותף כמו קפיטל G הוא משהו שמשנה את המשחק. זה גוף שהשקיע בשלוש מחברות הסקיוריטי הגדולות בעולם ששוות 50 מיליארד דולר ויותר. אז אמרנו שאנחנו רוצים להיות חברה ששווה 50 מיליארד וגם 100 מיליארד בסופו של דבר, וכדי לבנות את החברה הזאת לרמות כאלו, פרטנר כזה חזק זה ערך מוסף שאי אפשר שלא לקבל אותו".

אתה צופה שיתופי פעולה עם גוגל בעקבות זה?
"חד משמעית כן. בחנו שיתופי פעולה לפני כן ועם ההצטרפות שלהם זה יהפוך להיות עוד יותר רלוונטי. גוגל היא כיום שחקן עצום בתחום הקלאוד וגם ספציפית ב-API. יש לנו המון לקוחות משותפים, אז חד משמעית אני יכול לראות איך יכולים לצאת מזה הרבה שיתופי פעולה מאוד מעניינים".

יש משהו על הכוונת כרגע?
"אני לא יכול לענות על זה"

אתה רואה עוד גיוסים באופק?
"אני לא רואה גיוסים באופק, למרות שזה מה שאמרנו גם בגיוסים הקודמים, אבל זה באמת היה נכון. אף פעם לא חיפשנו עוד כסף, הוא יותר מצא אותנו. אנחנו על מסלול המראה לשנים הקרובות, מתפקסים על לתת ערך ללקוחות ולהגדיל אותו. הכספים הם תוצר לוואי של ההצלחה, לא המטרה".

אליהו על ההשוואה לחברות אחרות: "איזה כיף שהחזון, שהיה לנו לפני חמש שנים, קורם עור וגידים ויש עוד חברות שמסתכלות ורוצות גם לפתור את הבעיה"

אם השוק יצנח והמשקיעים יעלמו, אתם תשרדו?
"חד משמעית. יש לנו כסף בקופה להתקדם קדימה ולרוץ בקטגוריה חדשה שרק צומחת. זה ממש blue ocean, זו לא עוד קטגוריה עם הרבה סטארט אפים. יש לנו המון כסף בבנק, מספיק כדי להשיג את החזון שלנו ולגדול, ולהראות שאנחנו חברה שתגיע גם למיליארד דולר הכנסות.

"עוד נקודה שלא מדברים עליה הרבה ומשמעותית לדעתי: זה לא רק לקוחות והצמיחה בהכנסות, זה גם העובדים. וגם שימור העובדים. הסוד הוא אנשים, תרבות מאוד טובה, שמעודדת אנשים להישאר ולהביא את החברים שלהם. בשנתיים האחרונות פלוס, אני לא יכול לחשוב על מקרה, אולי אחד, של עובד שעזב את החברה. ככה אתה בונה חברה מאוד טובה בבסיס שלה".

עלי רוגאני, מנכ"ל קרן Y Combinator Continuity, המשקיעה בחברות צומחות מבוגרי YC: "אנחנו משקיעים רק בחברות הטובות ביותר המגדירות קטגוריות ו-Salt Security היא אחת מאותן חברות. כפי שהשקענו ב- Stripe המובילה בתחום התשלומים ו- DoorDash בתחום משלוחי המזון, כך סולט סקיוריטי תהפוך לחברת סייבר אייקונית".

ג'יימס לו, שותף בקרן Capital G: "סולט סקיוריטי נקטה בגישה חדשנית והטובה מסוגה לבניית פלטפורמה לאבטחת API, המנתחת ביג דאטה גם מסביבת ענן, המאפשרת לזהות ולעצור התקפות, ולבצע בדיקות אבטחה מוקדם יותר (Shift Left)".