מוניות שירות של באבל דן (צילום: Via)
באבל. השירות בארץ הופסק והצמיחה מגיעה ממקומות אחרים | צילום: Via

נדיר לראות בימינו גיוסים לחברות צמיחה בהייטק, קל וחומר גיוסים בשווי עולה. אבל חברת Via מדווחת כעת על גיוס הון כזה, של 110 מיליון דולר ולפי שווי חברה של 3.5 מיליארד דולר. הגיוס הקודם של החברה, בנובמבר 2021, היה לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר כך שזהו שיפור מסוים מהגיוס הקודם. את הגיוס הובילה קרן 83 נורת' והשתתפו בו גם פיטנגו, קרן ION קרוסאובר, Planven Entrepreneur Ventures, Riverpark Ventures, ואחרים. 

ויה עוסקת בתחבורה ציבורית חכמה, על פי דרישה, ובנתיבים משתנים בהתאם לביקוש. החברה סגרה לאחרונה את פעילותה בישראל, בגלל היעדר ביקוש, במיזם משותף עם חברת דן שכונה "באבל". אלא שכנראה החברה צומחת במקומות אחרים וכך היא מדווחת כעת: "סבב גיוס זה מגיע בעקבות שנה של ביצועים חזקים עבור Via, כאשר ערים ורשויות תחבורה ברחבי העולם מטמיעות בקצב הולך וגובר טכנולוגיה לשיפור יעילות מערכות התחבורה שלהן. הכנסות החברה לשנת 2022 עלו על התחזיות, והגיעו לקצב הכנסות שנתי של מעל 200 מיליון דולרים, גידול של למעלה מ-100% מאז סבב הגיוס הקודם. 

דניאל רמות ואורן שובל, מייסדי via (צילום: יחצ)
דניאל רמות ואורן שובל, מייסדי Via | צילום: יחצ

מוצרי טכנולוגיית התחבורה (TransitTech) של Via משמשים יותר מ-600 קהילות ברחבי העולם כדי להרחיב את הנגישות לתחבורה ציבורית יעילה, שוויונית ובת קיימא".

דניאל רמות, מייסד ומנכ"ל החברה מסר: "גישה לתחבורה ציבורית משפיעה לטובה על הבריאות, ההשכלה והמצב הכלכלי של הנוסעים, וכולנו ב-Via מקבלים השראה מדי יום כשאנו רואים את האימפקט החיובי שהשיגו הלקוחות שלנו על ידי הוספת טכנולוגיה לרשתות התחבורה שלהם". ויה נוסדה ב-2012. בתחילת דרכה היא הייתה גם המפעילה של שירות המוניות הגמישות שלה אך נסוגה ממודל עסקי וכעת היא ספקית טכנולוגיה בלבד. סך כל הגיוסים בחברה עומד על כמיליארד דולר. לחברה כ-1,100 עובדים.