מיתוג מעסיק, Brand (אילוסטרציה: Anton Vierietin, shutterstock)
מיתוג מעסיק. זה בדיוק הזמן להשקיע בבניית מיתוג מעסיק חזק | אילוסטרציה: Anton Vierietin, shutterstock

"סליחה, אבל אנחנו לא מגייסים מפתחים עכשיו", אמרה אף חברה אף פעם. השוק כבר לא רותח, את זה כבר הבנו, אבל איך עומד להיראות השוק הפושר ואיך מיתוג מעסיק נכנס לתמונה? מיתוג מעסיק הוא כבר מזמן לא מושג נישתי, אלא מאמץ מרכזי של חברות לגייס, לשמר וליצור תרבות ארגונית.

בזמן שהשוק משתנה מיום ליום, כל שנותר לנו לעשות הוא לנסות לשער מה עומד לקרות בשוק הפושר מבחינת מיתוג מעסיק וגיוס עובדים. עד לא מזמן, מיתוג מעסיק קיבל פלח נדיב מעוגת התקציב. עם התקררות השוק, נראה שהוא מיישר פס דקיק מהעוגה, והתקציבים מופנים למחלקות אחרות בארגון.

זה לא אומר שפעילות מיתוג המעסיק בהכרח תצטמצם, אלא שמנהלות ומנהלי מיתוג מעסיק יצטרכו להיות יצירתיים יותר, ולהביא תוצאות בתקציב נמוך.

השוק פושר? תלוי את מי שואלים

יש שיגידו שמי שבעיקר סובל מהתקררות השוק הם אנשי המרקטינג וה-HR, בעוד הדרישה למפתחים תמיד תישאר יציבה. אותם אנשים יופתעו לשמוע שבחודש יולי האחרון למשל, הלמ"ס מצביעים על ירידה של 11% במספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה. 

ובכל זאת, יש לנו תחושה שהמפתחים שקוראים את הכתבה, לא בדיוק זזים באי נוחות. בעוד הנתונים מצביעים על ירידה במשרות, במבחן המציאות מפתחת שסימנה בלינקדין שהיא Open To Work תקבל לא מעט הצעות. אז במקום 10, היא תקבל 9. וואו, ממש מבהיל.

האם מיתוג מעסיק היא בועה שתתפוצץ בקרוב?
לא בדיוק. במיוחד ביום שאחרי גלי הפיטורים, אנשים יחפשו יציבות, ולא כל כך ימהרו להחליף מקום עבודה שלהם בשוק התנודתי. זה אומר שחברות יצטרכו להזיע קצת יותר כדי למשוך אליהם טאלנטים טכנולוגיים. חברות שמפטרות עובדים יהיו חייבות להיעזר במיתוג מעסיק חזק (פנימה והחוצה) כדי למנוע נזקים תדמיתיים ופנימיים כאחד. מחקרים מראים שגל פיטורין מביא איתו עזיבות מרצון וירידה בביצועים ובשביעות הרצון הכללית של העובדים ששרדו את גל הפיטורין.

מיתוג מעסיק של היום שאחרי

בועת מיתוג המעסיק לא תתפוצץ, אלא תשנה את הפוקוס שלה מלצעוק החוצה, ללהסתכל פנימה, ולדבר על ערכים במקום על תנאים. אם בעבר הפוקוס היה על מסיבות מטורפות, משכורות, שלטי חוצות וסרטונים עם טאלנטים, במציאות החדשה חברות ידרשו לחפור עמוק ולגלות מה הם הערכים שעומדים בבסיס החברה. חלק מהחברות יגלו מחזה מבהיל – מתחת לכל הפאן שמתרחש אין הרבה מהות.

השאלה היא מה הטאלנטים הטכנולוגיים באמת רוצים? אם היינו יודעים היינו שותים עכשיו שייק במלדיביים, אבל אנחנו יכולים לנחש - הדרך לליבם עוברת דרך אתגר טכנולוגי, וורק לייף באלנס, עבודה עם מוחות מבריקים, פיתוח אישי ומקצועי, ופחות דרך סרטונים ויראליים בתקציבי ענק. וזה בדיוק הזמן להשקיע בבניית מיתוג מעסיק חזק, כזה שישרוד בכל טמפרטורה של השוק.

תמונת עיגול נטע שני (צילום: נטע שני, יחצ)
צילום: נטע שני, יחצ

הכותבת היא נטע שני, Employer branding creative director @SAGE Marketing