יוטיוב ידועה מאז ומתמיד כפלטפורמה הטובה ביותר ליצירה ומונטיזציה של תוכן. זו הייתה עובדה שלא היה ניתן לחלוק עליה עד שטיקטוק נכנסו לשוק. טיקטוק לא בחלה באמצעים וחיזרה אחר הקהל הצעיר של יוטיוב על מנת למשוך אותו לפלטפורמה החדשה שגדלה בקצב בל יתואר ושינתה את כללי המשחק בעולם הרשתות החברתיות ויוצרי התוכן.
צעירים שהשקיעו את מיטב היצירתיות והזמן שלהם ביצירת תכנים איכותיים ליוטיוב עברו לטיקטוק מתוך אמונה שיתפרסמו בצורה מהירה יותר, עם פחות השקעה בתוכן יצירתי ומקורי. אבל גם זה השתנה. יוטיוב לא עמדה בצד לנוכח הפריצה של טיקטוק. להפך. הם עבדו על הדבר הגדול הבא, ושוב, המציאה את עצמה מחדש.
יוטיוב שורטס (YouTube Shorts) הושקה לראשונה בספטמבר 2020 בהודו, שם טיקטוק נאסרה לשימוש על פי חוק. מאז הפלטפורמה פרצה במהירות מסחררת, עד להשקתה במרץ 2021 בארה"ב, ובהמשך בעוד 100 מדינות בעולם.
יוטיוב דיווחה על 6.5 מיליארד צפיות במרץ האחרון. עלייה של 3 מיליארד מהקמתה ב-2020, מה שמבהיר שהיא כאן כדי להישאר. כבר היום הפלטפורמה מאפשרת ליוצרי תוכן להרוויח בין $100-$10,000 בכל חודש, ואפילו בצורה די פשוטה
למרות השינוי החד והתחרות הקשה, יוטיוב דיווחה על 6.5 מיליארד צפיות במרץ האחרון. עלייה של 3 מיליארד מהקמתה ב-2020, מה שמבהיר שהיא כאן כדי להישאר. כבר היום הפלטפורמה מאפשרת ליוצרי תוכן להרוויח בין $100-$10,000 בכל חודש, ואפילו בצורה די פשוטה.
כדי להפוך ליוצר תוכן בשורטס, אתה לא חייב להיות יוצר תוכן מוכר. יוטיוב שינתה את ורטיקל הווידיאו שלה ויצרה מצב שבו החשיפה לקהל גדול הופכת הרבה יותר פשוטה ומהירה, כך שעקפה אפילו את ערוצי היוטיוב הרגילים והמסורתיים. נתונים מראים כי 60% מ-100 הערוצים המובילים ביוטיוב הם ערוצי יוטיוב שורטס.
ההזדמנות הגדולה ביותר של יוצרי תוכן
יוטיוב מאפשרת לכל אחד להגיע לקהל עצום ולהתחיל לעשות מזה כסף, ומהר. יצירת התוכן בשורטס היא פשוטה בהרבה מיצירת תוכן רגילה ביוטיוב ואפילו בהשוואה לרשתות חברתיות אחרות, מה שנותן הזדמנות לכל אחד לעשות את זה כבר עכשיו בבית, בלי יותר מדי ניסיון קודם או מכונת שיווק משומנת.
שורטס אפשרה עלייה משמעותית של יוצרי תוכן אנונימיים בפרק זמן קצר, לאור העובדה שהיא מאפשרת חשיפה מדהימה וסרטונים קצת פחות משוייפים מאלה שנדרשו קודם לכן בפלטפורמה הרגילה. אחד הדברים שמייחדים את הפלטפורמה היא היכולת שלה להמיר צופים למנויים לערוץ שלך, מה שהפך אותה להיות Must Have גם עבור מותגים ויוצרים ותיקים. החל מ-2021 שורטס אפשרה ליוצרי תוכן להכפיל בעשרות מונים את העוקבים והמנויים שלהם.
בפברואר הקרוב שורטס תתחיל מונטיזציה של התוכן. היא תשתמש בקרן ייעודית לפלטפורמה שמנהלת מעל ל-100 מיליון דולר, דרכה תיערך חלוקה של כל הכסף שהפלטפורמה מכניסה בין היוצרים
בפברואר הקרוב שורטס תתחיל מונטיזציה של התוכן. היא תשתמש בקרן ייעודית לפלטפורמה שמנהלת מעל ל-100 מיליון דולר, דרכה תיערך חלוקה של כל הכסף שהפלטפורמה מכניסה בין היוצרים. לראשונה, יוטיוב מתכננת להתחיל לשלם ליוצרי שורטס על סמך מדדים חדשים של מעורבות בווידאו - מה שמסתמן כיציאה ממודל הפרסום המסורתי של יוטיוב.
כל מי שמכיר יודע כמה שינויים כאלה קשים לחברות הגדולות והמסורתיות, ובטח לחברה כמו יוטיוב, שפועלת במודל מסוים מ-2005. נראה שזו הולכת להיות נקודת מפנה בכל מה שקשור לכלכלת משפיענים, וכל התחום של יצירת תוכן ברשתות חברתיות. מתעסקים בתחום ועוד לא שם? זה נשמע לנו כמו אחלה של New Year's Resolution.
הכותבים הם: רגב גור, מייסד ומנכ׳׳ל Narrative group, סוכנות משפיענים מניו יורק, ואייל באומל, נשיא חברת Yoola