אינסטגרם, instagram (צילום: wichayada suwanachun, shutterstock)
instagram. אל תטרחו לשלוח אימייל ללקוחות צעירים | צילום: wichayada suwanachun, shutterstock

הצרכנים של היום אינם כבולים לאף חברה או מותג, בניגוד לניסיונות המתישים של בני דורי להחליף את חברת הכבלים או הבנק, דור הצרכנים החדש יכול להחליף את השירות של כל חברה בלחיצת כפתור. המגמה הזאת מכריחה את החברות לעבוד קשה יותר ביצירת מערכת אמון ותקשורת עם צרכן הקצה ובעיקר – להכיר אותו ואת ההעדפות שלו.

בסקר שערכנו בקרב 2,000 צרכנים מאנגליה וארה"ב מגילאים שונים ומעמד סוציו אקונומי שונה, גילינו שקיימים הבדלים משמעותיים ביותר בין דורות הצרכנים ומערכת הציפיות שלהם מהחברות המשרתות אותם. מתוצאות הסקר עלה שדרך ההתקשרות המועדפת ביותר על צרכני הקצה היא האימייל האהוב והמוכר.

אך כשפילחנו את ההעדפה לפי גילאים ראינו הבדל עצום ואת הדרישה של הדור הצעיר לתקשורת באמצעות טכנולוגיות מתקדמות יותר מצד חברות ומותגים.

דור ה-Z צפוי עד 2030 להוות כרבע מההכנסה העולמית, וחברות שעושות שיעורי בית מבינות זאת. בני ה-20 מבלים כ-8 שעות מהיממה ברשתות שחרטו על דגלן לדבר בוידאו, הם צורכים את הבגדים, הגאדג'טים, המידע ואפילו את הטיסות שלהם דרך סטוריז באינסטגרם או סרטוני טיק טוק. לראייה, מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, הסביר למתנגדי השימוש בפלטפורמה, שחברת אינסטגרם רואה את הביקוש וההיענות של לקוחותיה לוידאו ומתכוונת לתמוך יותר בתכני וידאו לעומת תמונות רגילות.

נתון נוסף ומעניין שגילינו בסקר שערכנו הוא שכ-70% מצרכני הקצה, בגילאים השונים, מעולם לא קיבלו בכלל שירות וידאו שמותאם אישית עבורם. כלומר, חברות רבות, שעומדות בצומת וצריכות להחליט איך לתקשר עם צרכני הקצה שלה והאם לעבור לטכנולוגיה חדשה שעלולה לשנות את הרגלי הצריכה שלהם, נוקטות בבחירה המיושנת יותר.

דור ה-Z צפוי עד 2030 להוות כרבע מההכנסה העולמית. בני ה-20 מבלים כ-8 שעות מהיממה ברשתות שחרטו על דגלן לדבר בוידאו, הם צורכים את הבגדים, הגאדג'טים, המידע ואפילו את הטיסות שלהם דרך סטוריז באינסטגרם או סרטוני טיק טוק

זאת אכן בחירה קשה ואף אמיצה להוסיף אופן התקשרות חדשני ולעבור לוידאו מותאם אישית. כולנו ראינו את מוסרי מנסה תחילה להצדיק את החלטת החברה לתמוך ביותר וידאו, אבל אז, גם נאלץ להתקפל נוכח התנגדויות של דור האינסטגרם הוותיק. אבל כנראה שאת המגמה הזאת אי אפשר לעצור.

טיקטוק מלמד לקח חד משמעי חברות וארגונים: עליהם לספק למשתמשים שלהם חוויה המבוססת על ווידאו. מהניסיון שלי באידומו עולה שהתוצאה העסקית המקסימלית מושגת כאשר הוידאו מותאם אישית לצופה ומבוסס תמיד על נתונים עדכניים. לדעתי, זאת תהיה הקפיצה הטכנולוגית הבאה ברשתות החברתיות: לא רק חווית וידאו רגילה, אלא חוויית וידאו מותאמת אישית לצופה על פי מקום, שפה, דמוגרפיה והעדפות תוכן.

השנה הקרובה תהווה צומת משמעותית לטכנולוגיית וידאו עם התפתחויות מעניינות בעולמות ה-VR והאינטראקטיביות. חברות ילמדו ממודל הטיק טוק ואף ישדרגו אותו ברמת הפרסונליות. אני סקרן לראות אלו חברות יתמהמהו לאמץ את הטכנולוגיות החדשות ואלו יקבלו אותן לחיקן כחלק ממגמה שלא ניתן לעצור.

תמונת עיגול דני קליש, CTO באידומו  (צילום: דרור סתהכל , יחצ)
צילום: דרור סתהכל , יחצ

 הכותב הוא דני קליש, CTO באידומו שפיתחה פלטפורמה ליצירת וידאו מותאם אישית