רגב גור  (צילום: victor calvo, יחצ)
רגב גור. הביאו אנשים שיספרו את הסיפור עבורכם | צילום: victor calvo, יחצ

נתחיל מהסוף: אני סבור שב-2022 כל חברת הייטק, בין אם היא פונה לצרכן הקצה (B2C) ובין אם היא מכוונת לעבודה עם חברה אחרת (B2B) - מוכרחה לעבוד עם יוצרות תוכן, משפיעני רשת ומובילי דעת קהל. למה? כי גם מקבלי ההחלטות בחברות - הם בסופו של דבר בני אדם.

גם מנכ"ל בנק הפועלים, מנכ"לית פייסבוק או מנכ"ל טאבולה - מושפעים ממישהו. הם כולם צופים ב"ארץ נהדרת" או גוללים בפיד ונעצרים על חשבון האינסטגרם או היוטיוב שמעניין אותם. וזה מה שמייצר את אחד הערוצים הכי מעניינים ויעילים שצמחו כאן: משפיעני רשת, או בשם התעשיה: קריאטור אקונומי, כלכלת יוצרים.

קריאטור אקונומי זה מושג שנכנס לתודעה לפני כמה שנים אך הוא תמיד היה כאן, אמנם קראנו לו אחרת, אבל בסוף - הכל מתכנס למטרה אחת מסחרית: קנייה על ידי המלצה של מישהי אחרת, יוצרת תוכן, כזה שמבין, או לכל הפחות מיתג את עצמו כמבין בתחום - ועכשיו, תורן של ענקיות הטכנולוגיה וגם הסטארט אפים הקטנים לקפוץ על הרכבת הזו, והיא נוסעת די מהר.

ואם פעם חשבנו שמשפיעני רשת זו נחלתם הבלעדית של תחומי האופנה, טיולים, אוכל וקוסמטיקה שהרי כעת אנחנו מבינים דבר פשוט: השוק מתרחב גם לתחום ההייטק ואף שולט שם ביד רמה.

על פי נתונים שהתפרסמו לאחרונה, שיווק דרך משפיענים מחזיר את ההשקעה פי 11 מאשר כל שאר הצורות של שיווק דיגיטלי, ויותר מ-70% מהחברות שעובדות עם משפיענים, מעידות על כך שאיכות הלקוחות שהם מביאים טובה 

תדע כל אם עבריה (שהיא מנהלת שיווק בחברת הייטק) שעל פי נתונים שהתפרסמו לאחרונה במגזין Marketing Dive שיווק דרך משפיענים מחזיר את ההשקעה פי 11 מאשר כל שאר הצורות של שיווק דיגיטלי. יתרה מכך, יותר מ-70% מהחברות שעובדות עם משפיענים, מעידות על כך שאיכות הלקוחות שהם מביאים טובה יותר מערוצי שיווק אחרים. דבר זה יכול להתבטא ברכישות משמעותיות יותר, צמיחה טבעית בסגנון "חבר מביא חבר" ועוד.

המשפיענים הללו מספקים את כל מה שהחברה חפצה ביקרו: רכישות, הורדת האפליקציה, השארת ביקורת ועוד – או בקיצור – המרות. הייחוד שלהם מגיע בתחכום שהם מביאים עמם. לא מספיק רק לשלוח להם תקופות ניסיון למוצר כדי "להקסים" אותם. הם צריכים להתחבר למוצר, שיהפוך להיות חיוני עבורם כמו לשאר העוקבים שלהם ברשתות.

אם יש לכם חברה עם בשורה טובה, כזו שפותרת כאב, משנה את העולם, נותנת פתרון אמיתי לבעיה אמיתית - הביאו אנשים שיספרו את הסיפור עבורכם

דוגמה מצוינת וישראלית במיוחד לכך היא הקמפיין של חברת Mine, הדואגת למחיקת העקבות הדיגיטליים והמידע שחברות שומרות עלינו ברשת, עם אחד ממשפיעני הטק הגדולים והמובילים בעולם, ארון מאיני או בשמו השני MrWhoseTheBoss. ארון בחן את המוצר של מיין והחליט שזו תהיה חברה שתתאים לעוקבים שלו ולתוכן שהוא מציג. הוא יצר קשר בין מיין לעידן ה-Metaverse והעלה סרטון חד, חריף ומעולה של מיין. עד כמה מעולה? היום מספר הצפיות עומד על 3.6 מיליון איש והיד עוד נטויה.

המסקנה: אם יש לכם חברה עם בשורה טובה, כזו שפותרת כאב, משנה את העולם, נותנת פתרון אמיתי לבעיה אמיתית - הביאו אנשים שיספרו את הסיפור עבורכם. מומחים מהתחום, צייצנים, וולוגרים, בלוגריות, כין אין באמת הנחתום שמעיד על עיסתו.

הכותב הוא: רגב גור, בעלים ומנכ׳׳ל של חברת נרטיב (ניו יורק) המתמחה בעבודה עם משפיעני רשת עבור עולם ההייטק