יוני לוקסנברג, אלמנטור (צילום: ויקטור לוי)
יוני לוקסנבורג, המנכ"ל והמייסד. החלטה קשה | צילום: ויקטור לוי

חברת אלמנטור מפטרת עשרות עובדים, בעיקר ממחלקת השיווק והמכירות. אתמול פרסם ים רגב, סמנכ"ל השיווק הגלובלי של החברה, פוסט שבו הודיע שהוא מסיים את תפקידו, אחרי תקופה קצרה בת שנה ושלושה חודשים. אלמנטור מעסיקה כ-400 עובדים, ורוב המפוטרים יקוצצו ממחלקת השיווק והמכירות של החברה ולא ממחלקות המחקר והפיתוח. 

אלמנטור הוקמה בשנת 2016 על ידי יוני לוקסנברג ואריאל קליקשטיין, והיא מפתחת פלטפורמת קוד פתוח המאפשרת לעצב ולבנות אתרי אינטרנט מקצועיים. עד כה גייסה אלמנטור 66 מיליון דולר בהובלת קרן לייטספיד. בשבוע שעבר רכשה אלמנטור את הסטארט אפ סטראטיק בכמה מיליוני דולרים, כדי להרחיב את אפשרויות אירוח האתרים.

יוני לוקסנברג מנכ"ל ומייסד-שותף באלמנטור, אמר: "היום קיבלנו החלטה קשה, לשקול להיפרד מכמה עמיתים מוכשרים וטובים. אנחנו נמצאים בסיטואציה של מצב גלובלי משתנה, עלייה באינפלציה והאטה כלכלית בשווקים. מתוך אחריות כלפי העובדים והמשתמשים שלנו וכדי להבטיח את היעילות והאפקטיביות של הפעילות שלנו, יצאנו לתהליך של שינוי ארגוני כדי לייעל מספר אזורים בחברה, אך יחד עם זאת להמשיך להגדיל את היצע המוצרים שלנו כדי להבטיח את ההצלחה, הצמיחה והיעדים העסקיים של החברה בטווח הארוך לשנים הבאות".

חברות רבות שמציעות שירותים על גבי הענן, SaaS, התבססו בשנים האחרונות על מודל של צמיחה מואצת, "בכל מחיר", כאשר לא פעם עלויות השיווק של החברה היו גבוהות עד כדי שעלו על ההכנסות. כעת יצטרכו בחברה לפצח את הבעיה - ולהגדיל את ההכנסות עם פחות משאבי שיווק.